Traxxas SLASH topic

Lineare veren werkte op de 4x4 goed! Dus had ik wel al aan gedacht, maar nog niet veranderd. 3 gaats piston gaat geprobeert worden. TNX!

De bigbores waren zo slecht nog niet he? ;) Vind ze echt een stuk beter dan de standaard shocks en ook echt beter dan m'n goedkopere alu shocks (met lineaire veren) Het loopt gewoon soepeler.De overgang van 1e naar 2e stage met inveren is ook soepeler. Dit alles zeggende ligt een soepel rijgedrag m.i. dus niet allen aan de veren maar ook aan de schokbreker zelf.

ik gebruik de big bores nu al meer als een jaar, en bevallen ook nog super! lekker stevig geen kapjes oid die eraf schieten en veert ook prima

@ slashbasher

als ik zo hier en daar lees

sloop je je :
ezrun
VXL
speedpassion

hoe krijg je dat in godsnaam toch voor elkaar jongen :confused:

te graag willen
te weinig weten
en toch doorgaan

heb met die ezrun wel aardig wat gereden en zeg nog niet dat die kapot is want hij wordt nagekeken en waarschijnlijk na wat schoonmaken en wat nieuwe bedrading dat die weer goed is.

ohja 1 bigbore heb ik al eens de olie uit gereden,nu die weer gevuld is doet die het nog prima.

maarja ik doe me naam wel eer aan en wist het ook vandaar ik deze naam ook had gekozen;)

dus dat word nog lachen met de traxxas days mischien dat ik me 4x2 ook wel meeneem maar die mag ik voor het eerst uit elkaar halen in zijn leven want denk dat ik in de winter wel zijn das heb omgedaan met al dat vocht.

stalen tandwiel van de as gebroken precies waar de schroef is gapent gat is er tezien jammer moest van middag stoppen met rijden op mvb bergsehoek was er alleen wel goede baan op dit moment door de regen van zondag en maandag veel grip met de stock banden ook met 16t wiel gereden maar dat ;) is teveel van het goede nu ook met koeler erbij

als ik die brij van letters snap heeft hij zijn idler gear gebroken, was er iets met een race ofzo waardoor het timing wise erg onhandig was en komt er daarna nog wat troubleshootinf data, 16t pinion en dat hij nu een koeler gaat proberen...

Maar wat er nou aan de hand was met zijn tranny case weet ik ook niet...

stalen tandwiel van de as gebroken precies waar de schroef is gapent gat is er tezien jammer moest van middag stoppen met rijden op mvb bergsehoek was er alleen wel goede baan op dit moment door de regen van zondag en maandag veel grip met de stock banden ook met 16t wiel gereden maar dat ;) is teveel van het goede nu ook met koeler erbij

Het stalen tandwiel van de as gebroken, precies op de plek waar de schroef zit is een gapend gat te zien . Jammer moest van middag stoppen met rijden op mvb bergsehoek. Ik was er alleen, wel goede baan op dit moment door de regen van zondag en maandag is er veel grip met de stock banden. Ik heb ook met 16t wiel gereden maar dat ;) is teveel van het goede. Ik rijd nu ook met koeler erbij.

ehhh zoiets? misschien??

Schrijft wel ineens met hoofdletters..Hahahaha..

Beetje balen wel...Hubje kapot gereden. (moet nog eens zeggen dat de 2wd niet kapot te krijgen is) Wel m'n eigen fout. Zag een tak over het hoofd, waardoor de auto na een salto een beetje vreemd neerkwam.

Maarja...Hoort erbij... Als het goed is morgen een doos met (oa alu) spare's binnen.:mrgreen:

ooh god grammar nazistrikes...

maarja dat lijkt me een goede aanname voor de punctuatie... Iemand het ooit al voor elkaar gekregen om de axle adapters van een HPI 2.2" rim te slopen? Je kan ze overgens prima vervangen door een beetje een grote/dikke shim:) maar tog vond ik dat ik dat best knap gesloopt heb:)

Heb sinds kort ook een slash en vandaag ff op de racebaan (offroad)
geweest.
Vaak over de kop gevlogen maar niks kapot dus hij kan heel wat hebben.

Maar vroeg me ook af of de 2wd versie niet om te bouwen is naar 4wd.
Lijkt me best leuk en denk dat het qua prijs ook wel mee gaat vallen.
:cool:

Heb gisteren een Team trinity Cobalt 12t brushed motor en een Nosram Magnum Reverse regelaar gekocht.
Vandaag eens getest..
Rijd best hard,rond de 80km/u.
Had wel klein probleempje met draden van regelaar naar motor..
Plots reed hij achteruit als ik gas gaf..
En later was het weer ok..

Greetz.

om een oft andere reden twijfel ik erg aan die 80km/h heb je een meting gedaan of is dit eyeball? maar vet dat je wagen zo hard gaat...

En nee je kan de 2wd niet naar 4wd ombouwen zonder echt ENORM veel fabrication te doen... ik denk dat alleen de achter axle carriers het zelfde zijn en mogelijk de shocks maar voor de rest is het allemaal anders...
Je zou misschien de achter suspention met moter enzo voor kunnen monteren en dan een soort van stuur rig kunnen bouwen... heb je 4wd en 2 motoren maar ik betwijfel of dit op welke marnier dan ook mogelijk is buiten een erg grote machineshop... (en tijd en geld obviously)

Ja je zal natuurlijk een ander chassis (4wd) en nog een berg kunstof delen moeten kopen als ie echt op de 4wd moet lijken.
Maar er zijn natuurlijk ook andere mogelijkheden Bv een riem aandrijving.

Het gaat natuurlijk niet alleen om de aandrijflijn. Een echte 4X4 is, in z'n totaliteit, heel anders opgebouwd, als een 2wd Slash die 4X4 is gemaakt (als dat al lukt);)

Wil je een 4X4 Slash?? Koop hem dan...

ik ben heel erg voor gave bouw projecten maar ik zie deze niet goed aflopen, kudos voor je als het wel lukt maar ik ben (ook als ingenieur) sceptisch

hallo
ik heb nu ook een traxxas baby slash 1:16,
maar wat een geweld zit er in met die brushless motor,
alleen de wegligging mag beter,
en heb in de topic al gelezen dat de wegligging te verbeteren is door er andere olie in de schokbrekers te doen en andere spiraalveren te monteren,
ik was tamiya trialrijden met xc/cc chassis en tamiya trucks gewend,
ik voel me nu net een kerel op leeftijd die jaren met een scootmobiel hebben gereden ineens met een lamborghini op pad gaat,
ik had in mn speurtocht naar opties gelezen dat je haar voorlopig standaard moet laten tot er een draagarm breekt kan je of kunstof weer nemen of gelijk voor alu gaan,ik blijf voorlopig standaard rijden,
maar zag wel van parma een buggie bodie 1236 is het nr van de 1:10 versie maar via ebay.com zag ik ook dat de 1:16 leverbaar is 9,99 dollar,
kijk dat is nog om te doen en als je er een kras of scheur in rijd boeit het niet zo ,dus maar 2 van die bodies bestellen,dan blijf ik onder de tax waarde qua verzenden ook nog van 25 euries waarde artikel ex verz kosten,
maar ik heb op joeptjoep filmpies gezien van de grotere slash 4x4 platinum
die voorzien van alle opties zoals veel alu en reactiestangen,dat is ook wel wat,kost wel 500 euries zonder zender meen ik,
ik denk dat ik daar maar een maandje over moet nadenken/sparen en dan zien we wel,
maar weet iemand hier trouwens een nederlandse beschrijvings linkje voor hoe ik dat op mn zender 70/30 % gas regelen kan afstellen??!!!
mn bouwbeschrijving is engels en met engels heb ik nooit zo opgelet op school,ik hoop dat hier iemand me het kan linken/uitleggen,
voorlopig maar met de baby slash spelen,
mvg markioo

Hoi Markioo,

Hoe je je voelt bij het rijden klinkt denk ik voor menig persoon hier wel bekend :p Het is gewoon leuk speelgoed.

De slash 4x4 platinum is inderdaad de 4x4 variant van de gewone slash. Jij hebt er een van schaal 1:16, de normale is 1:10. De platinum heeft dan onder andere bepaalde ophangingsdelen uitgevoerd in aluminium, en er zitten onder andere aluminium shocks op.

Het afstellen van de zender op 70% gas 30% rem klinkt een beetje misleidend. Ik dacht in het begin ook dat er mee bedoeld werd dat je meer gas kon geven en minder remmen, maar dat is niet zo. Je kunt er enkel de positie van je gashendeltje mee instellen. Verstel je deze, dan zul je gewoon de regelaar even opnieuw moeten calibreren (vol gas en remmen), en dan functioneert hij nog steeds hetzelfde. Enkel je gas hendeltje staat dan wat anders.

Groetjes
Erik

Back