Traxxas SLASH topic

Markioo: Welkom dan maar he...Zo tussen de Slashers, al heb je een baby Slash. Het lijkt me idd nogal een overstap, van de Truckers naar auto's als een Slash:mrgreen:

Die Buggy kappen van Parma vind ik echt te gek. Had ze inmiddels ook al gespot op e-bay (Sorry was vergeten je pb te beantwoorden, heb ik wel vaker:oops:)
Kappen van Parma zijn overigens erg stevig, heb ik inmiddels ervaren. Beter dan het cheap ass lexaan van Traxxas...

hallo erik
ik dacht al dat je er niet nog sneller door zou gaan met die 70/30 stand,
het is toch het zelfde als op je zender in kon stellen voor electro en op brandstof rijden,waar je geen achteruit op hebt,
maar het gaat mij erom dat je dan een grotere slag hebt om vooruit te kunnen regelen,
of dat je 50% slag vooruit hebt of je hebt 70% vooruit te regelen
dan kan je meer gedoseerd gas geven,
vanavond maar even mee proberen,
maar als er iemmand is die een nederlandse vertaling heeft van de beschrijving zou handig zijn voor mij nu en voor later mocht ik problemen hebben,wat niet te hopen is,
ik heb wel net hele mooie gpm stalen aandrijfassen gezien die aan weers zijde kruiskoppelingen heeft,en niet zoals ik ook had gezien met 1 kant kruiskoppeling en andere kant een bolletje/pennetje systeem,dan kan er nog vuil in komen en speling krijgen,
en de standaard assen schijnen heel snel stuk te gaan,dus ik denk dat er maar een bestellinkje gedaan gaat worden,
en pas worden gemonteerd na breuk van een aandrijfas,
ik heb ook als ontdekt dat tamiya velgen er onder passen,
en de tamiya m-chassis bodies en de porsche 959 dakar bodie en die laatste gaat er ook opkomen,is een imitatie hoor,
ik ben toch nog niet helemaal van mn tamiya-geloof af gekomen hoor,
heb mn kasten en planken er nog vol mee staan,en bakken vol met onderdelen,
traxxas onderdelen bak is nog leeg,voor hoe lang??!!!:D:D:D
ben al zoekende naar een brushless slash 1:10 4x4,dus wie er eentje weet mag zich melden:D:D:D
mvg markioo

ik wil ook een slash maar of de 4x4 beter is maakt het echt zoonvershil
kan ik ook gewoon een villlion in de 2 wd zetten of rijd de 2 wd echt zo slecht

Melvin: Het is geen kwestie van beter/slechter...Wel van anders rijden...De Slash 4X4 en de 2wd Slash zijn 2 totaal verschillende auto's.

Ik heb zelf een 4X4 gehad, maar hem weer verkocht omdat ik de 2wd leuker vind rijden. Zo zijn er ook zat 4X4 bezitters die deze auto leuker vinden. Toch knap van Traxxas...Zo onder hetzelfde Short Course kappie:mrgreen:

Je kan gewoon een VXL setje monteren in de Slash.

Laatst bewerkt:
Geen last van hoor...Die van mij drift alleen op commando. Voor de rest doetie (eehh meestal) braaf wat ik wil. Maar heb hem dan ook goed afgericht:mrgreen::cool:

Melvin: Het is geen kwestie van beter/slechter...Wel van anders rijden...De Slash 4X4 en de 2wd Slash zijn 2 totaal verschillende auto's.

Ik heb zelf een 4X4 gehad, maar hem weer verkocht omdat ik de 2wd leuker vind rijden. Zo zijn er ook zat 4X4 bezitters die deze auto leuker vinden. Toch knap van Traxxas...Zo onder hetzelfde Short Course kappie:mrgreen:

Je kan gewoon een VXL setje monteren in de Slash.

had hij dus al gezegt melvinF1

Yep...Klopt.... Ben nu bezig aan m'n 2e Slash 2wd....

full

Deze dus... Voorzien van een VXL setje. Blijft lekker rijden zo'n achterwiel aangedreven bak!:mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo
ik heb dus net een baby slash 1:16 gekocht,
en op t net gesnuffeld en nu zie ik een speciale slash 1:10 platinum met allerlei alu erop/erin,
zit daar nou een brushless,2,4 ghz zender,stalen aandrijfassen en ophangingen in??!!of ben ik wat vergeten of zit er iets niet op??!!
en heeft er hier al iemand er ervaring mee of in bezit??!!!
ik wil er namelijk 1x aanschaffen,
al zit het tamiya nog in mn bloed,
maar qua snelheid woowww lijkt wel op een rc brandstof auto zo snel dat het gaat,ik reed normaal enkel trucks en tamiya xc/cc chassis trialrijden,
vandaag ook weer 4 akkuutjes leeg gereden,en nu eens niet door de hondestront gereden,
is een slootje bij de bouw hierzo en ik durfde het niet maar hij sprong zo ver dat ik er wel over zou kunnen springen,maar kan niet terug of ik moet helemaal omlopen of hij valt in de sloot,
dus maar niet gedaan,ik wil langer plezier hebben,al is ie spatwaterdicht het is geen boot,
vraagje:mag je die kleine akkuus trouwens snel opladen van die baby slash??!!!heb er nu 4 liggen maar duurt tijden eer ze vol zijn en er zit op de standaard lader geen lampie,
ik heb een ladertje die kan INSTELLEN OP 500 of 1000mA en 2 4 5 6 7 8 10 cellen instellen,
ik vraag het liever hier en hopelijk weet iemand het,
de normale 7,2 akkuus deed ik er al mee opladen,maar die kleintjes die bij de 1:16 slash zaten weet ik niks van er staat ook niks op qua ampere/volt,
groeten markioo

Hoi Markioo,

Zal even proberen je vragen te beantwoorden, voor zover ik het antwoord weet...

Een Slash 4X4 Platinum ( er is ook een gewone RTR) is voorzien van alu delen, zoals hubs, shocks... Een zender zit er niet bij. Wel is de auto voorzien van het VXL brushles systeem. De auto bestaat hoofdzakelijk uit kunststof delen. Het leuke is dat het aandrijfprincipe doet denken aan de Tamiya auto's zoals ik ze ken. (bv TA02/TT01. Alleen staat de motor dan paralel aan de alu driveshaft. Heb er zelf een gehad....Dus vraag maar..

De 4X4 is bloedsnel, (kan wedijveren met een nitro) maar niet waterdicht. Je aanname "spatwaterdicht" is dus correct.

Volgens mij kunnen de "kleine" accu's op dezelfde manier geladen worden als iedere andere NimH 7,2 V accu's.

Ken je deze link?? TRAXXAS Slash VXL (#7008) - Overview

Er is trouwens ook een Slash 1:16 topic. traxxas-1-16-slash-topic

En...Voor de Slash 4X4..traxxas-slash-4x4-vxl-topic

Kun je vast wat verdere info vinden..:mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo rcw
ik had de topics over de slash familie al gevonden,
en ook de alu hop-ups van de platinum gevonden op google,
maar er zitten geen alu draagarmen en schokbrekersteunen op
die moet je dus nog los erbij kopen wil je een gehele alu slash hebben,
is het dan niet goedkoper om een standaard te nemen en alle alu hop-ups aan te schaffen en er zelf op te zetten??!!!
kan geen prijsl;ijst van de alu hop-up vinden,
gaarne jullie mening,
sorry dat ik het hier vroeg,kon het eerst niet vinden,
en dat accu laden bedankt,
mvg markioo

Back