Traxxas SLASH topic

Overstap naar lipo's zal zeker langere rijtijden geven.....bv 5000mah en 30c of 8000mah en 30c ,

Google eens waar deze te koop zijn , let wel op de maten van de lipo en het aantal cellen ,max 2s voor de velineon set , wil je alles heel houden.
Hardcase is te prefereren tov de softcase......

oke. ik heb wel eens rondgekeken voor een lipo accu. maar is het hetzelfde als een nimh accu dus gewoon aan de lader en met rust laden of komt er meer bij kijken. ik heb verschillende dingen gehoord over een lipo balancer etc etc

Hoi,

Sta voor een dilemma, haha!
Wil graag een 2e hands slash kopen, nu ben ik op de volgende 3 auto's gekomen;
een slash 2wd met 3300kv brushless motor, en 1 nimh accu.
2x slash brushed met veel accu's en laders, TQI versi en TQ, ook beide 2wd.
2x slash is in 1 koop.

Wat kan ik het beste doen?
valt brushed erg tegen?
kan ik er beter een brushless van maken of gelijk de brushless versie kopen?

Mvg,

speling stuurinrichting

Dag allemaal,
na ruim 100 accu's heb ik nu veel speling op mijn voorwielen.
De belangrijkste oorzaak is dat de bevestiging van de servosaver (VXL) is uitgelubberd. Ik heb het dan over de 2 gaten die in de bodemplaat zitten.
Hoe krijg ik deze gaten weer passend?
Ik dacht opvullen met lijm en dan opnieuw opboren. Iemand enig idee welke lijm geschikt (hard genoeg) is?
Of een andere oplossing voor dit probleem?
Groet, Taco

Dag Luc,
Heb zelf een VXL velion.
Velion is bij mij sneller en betrouwbaarder dan een EzRun.
Heeft wel uit (mijn hoofd) 10,5 windingen.
Met een 5000 mAh lipo 25C rij ik ruim 20 minuten.
Als je eenmaal met een lipo hebt gereden hoef je nooit een een NiMh.
Bij hobbywing heb je voor 30 dollar al een lader en voor 23 dollar een 5000mah 2 cel lipo.
Groet, Taco

Dag Luc,
Heb zelf een VXL velion.
Velion is bij mij sneller en betrouwbaarder dan een EzRun.
Heeft wel uit (mijn hoofd) 10,5 windingen.
Met een 5000 mAh lipo 25C rij ik ruim 20 minuten.
Als je eenmaal met een lipo hebt gereden hoef je nooit een een NiMh.
Bij hobbywing heb je voor 30 dollar al een lader en voor 23 dollar een 5000mah 2 cel lipo.
Groet, Taco

oke dankjewel. ik zal eens rondkijken. ik wil voor dik 450 euro aan de traxxas sleutelen. maar ik zit te denken kan ik dan niet meteen een slash 4x4 halen met velineon en alles erbij lijkt mij goedkoper dan mijn 2wd helemaal uitbouwen.

Een Slash 2WD is totaal geen vergelijk met een 4x4. Ik vond de 4x4 niet echt een geslaagde auto. De 2wd heb ik nog en helemaal uitgebouwd maar dan tot wegracer. Het leuke van de 2WD is dat je idd alle kanten op kan met upgraden. Dat is op zich leuk maar verwacht niet dat het een topauto wordt qua wegligging.

Vraagje; heb een slash 2wd met een ezrun setje 5,5 t met een 60A esc...maar nu gaat er telkens 1 draad los? Deze smelt gewoon los en het is elke keer dezellfde draad....waar kan dit nu aan liggen :confused:.

Vraagje; heb een slash 2wd met een ezrun setje 5,5 t met een 60A esc...maar nu gaat er telkens 1 draad los? Deze smelt gewoon los en het is elke keer dezellfde draad....waar kan dit nu aan liggen :confused:.

ik heb de ezrun 9t met 60a regelaar en ik denk dat je dan een te hoog voltage accu hebt als de draad doorsmelt. of je moet de regelaar eens van binnen bekijken misschien dar hij ergens kortsluiting maakt. ik bedenk maar een paar oplossingen. dus kan zijn dat ik iets verkeert zeg. als het een draadje is zou ik zeggen, opnieuw goed vast solderen en dan een krimpkousje eromheen. zou het opgelost moeten zijn. dat doe ik altijd

Gaat de draad los aan je regelaar, of komt hij los van de motor?

Zowiezo is het raadzaam deze draad te vervangen. Als ik me niet vergis kan er i.g.v een kabelbreuk (niet direct zichtbaar) weerstand optreden in de kabel. Hierdoor word deze warm/heet, waardoor het soldeer bros zou kunnen worden.

Heb ik zelf wel eens aan de hand gehad, maar jou situatie kan anders zijn, natuurlijk;)

Hallo,

Oké, sorry ik kreeg hem via de mail van Pro-Line dus hij leek mij nieuw.
Maar het is mij, als ik een slash had, ook wat te veel geld.

Sorry voor het oude nieuws dan:)

Ruud

Gaat de draad los aan je regelaar, of komt hij los van de motor?

Zowiezo is het raadzaam deze draad te vervangen. Als ik me niet vergis kan er i.g.v een kabelbreuk (niet direct zichtbaar) weerstand optreden in de kabel. Hierdoor word deze warm/heet, waardoor het soldeer bros zou kunnen worden.

Heb ik zelf wel eens aan de hand gehad, maar jou situatie kan anders zijn, natuurlijk;)

Draad komt altijd los bij de stekker...Nu heb ik de draad al twee keer iets korter gemaakt om 'm opnieuw vast te kunnen solderen; zou het daar aan kunnen liggen dat de draad te kort is geworden ( draad vanaf de esc). Ben echt een noob wat electronica betrefd vrees ik :oops:.

Draad komt altijd los bij de stekker...Nu heb ik de draad al twee keer iets korter gemaakt om 'm opnieuw vast te kunnen solderen; zou het daar aan kunnen liggen dat de draad te kort is geworden ( draad vanaf de esc). Ben echt een noob wat electronica betrefd vrees ik :oops:.
Hoe korter hoe beter (minder weerstand). Als ie steeds los komt heeft het vrees ik toch met je soldeerkwaliteiten te maken.

Back