Traxxas SLASH topic

hallo,
bij deze zal ik mijn traxxas slash 2wd ook laten zien.
volledig standaard maar wel toe aan een upgrade.
nu wil ik van brushed af en er een brushless ingooien.
ik ben aan het twijfelen tussen deze twee:
Motor, Velineon 3500, Brushles
of
Castle Creations Motor, 5700kv
de tweede lijkt mij iets te veel van het goede.

als regelaar dacht ik aan een van deze omdat ik graag een waterproof regelaar wil net als de standaard xl-5.
Orion Vortex Regelaar R10 SC WATERPROOF BL (100A, 2-3S)
of
Orion Vortex Regelaar R10 Sport WATERPROOF BL (60A, 2-3s).

graag wil ik toch wat hulp met de motorkeuze, ik wil wel graag veel meer snelheid als de standaard 12t motor die erin zit.

nu een paar mooie foto's van mijn traxxas slash 2wd met on-road banden.
DSC03914.jpg


DSC03915.jpg


en als laatst de mooiste foto van de drie (al zeg ik het zelf)

DSC03916.jpg


deze foto's zijn vorig jaar in de winter genomen.

met vriendelijke groeten,
jeffrey
 
VXL raad ik aan boven een 5700kv motor, het kan wel (je zal iets van 15/87 moeten vertanden) maar de vxl motor is erg goed...

De esc is soms een beetje "maandag morgen" maar meestal is die ook erg solide...
 
De esc is soms een beetje "maandag morgen" maar meestal is die ook erg solide...

ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld.
heb je hier ervaring mee?
mij lijkt die van 100A genoeg voor de VXL...maar ik wil er geen traxxas VXL esc in hebben.
heb daar slechte verhalen over gelezen...maar ook erg goede...
 
ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoeld.
heb je hier ervaring mee?
mij lijkt die van 100A genoeg voor de VXL...maar ik wil er geen traxxas VXL esc in hebben.
heb daar slechte verhalen over gelezen...maar ook erg goede...

Hij doelde ook op de VXL regelaar ;). De VXL heeft zo zijn kuren, zeg maar.
 
Ik had al een aparte regelaar aangegeven.
Ik wou meer hulp in de keuze van een motor.

Is er een formule om (onder ideale omstandigheden) de snelheid te bepalen?
Verder is de vxl motor in combinatie met die gekozen motor een goede combo?
Ik heb het dan over de 100A versie.
 
ja kan wel, zou je je aantal RPM (das kv*volts) moeten door rekenen voor je vertanding, je interne ratio (2.72 op een slash) en je band omtrek is niet heel veel werk...

Dat getal is dan echt de absolute max die je kan halen op een voertuig, en zal waarschijnlijk in de echte wereld (met dingen als wrijving en warmte ontwikkeling enzo) al snel een procent of 10-15 lager liggen...
 
voor die VXL motor op 2cel lipo is dat dan dus:
7,4V*3500KV= 25900 toeren van de motor.
dan is de vertanding 23/86. delen door elkaar komt uit op 3,7391.....
25900 : 3,7391.... = 6831,9704...
6831,9704 : 2,72 = 2511,7538....

de witte onroad banden van de traxxas zijn: in de diameter 100mm
omtrek = pi * diameter
3,14*100 = 314mm omtrek

nu gaat het denk ik fout....moet ik 2511,7538.... delen door mm of door cm.
ik ga voor mm....
2511,7538.... : 314mm = 7,999216 ??? per uur (uitgerekend met mm)
2511,7538.... : 0,314cm =7999,21606 ??? per uur (uitgerekend met cm)

volgens mij klopt beide niet.
 
tja,
waar gaat het fout??
zit de fout al bij het begin of juist bij het delen door de omtrek....
ik heb geen idee....anders had ik wel wiskunde gestudeerd.
 
Denk dat je mis gaat bij de snelheden.
Motortoerental is in omw/min
Snelheid is in m/s of km/u !!

2511 omw/min = 41 omw/s
41omw/s x 31,4cm/omw = 1314cm/s = 13,14m/s
13,14m/s x 3,6 = 47,3km/u
3,6 is 3600sec/1000m (omrekening m/s naar km/u)

Heb wel wiskunde gestudeerd ;-) .

Groeten,
Mischa
 
dank je,
maar is dit sneller als de standaard titan 12turns motor??

nu heb ik rond zitten kijken en getwijfeld bij een traxxas slash 4x4 1/16 VXL.
na verder rond kijken heeft deze volgens de filmpjes standaard ook niet zo'n hoge snelheid.

dus gaan we maar voor upgraden van de 1/10 versie.
andere suggesties voor motoren zijn ook welkom.
 
de VXL is niet heel snel kwa RPM maar je kan hem wel echt enorm hoog vertanden, dus dat scheelt een heleboel en er zijn mensen die een VXL motor echt enorm snel krijgen.

de 4x4 1/16 is wel erg klein als je wil dat hij echt hard gaat maar het is een enorm leuk speeltje, vriend van me heeft de MERV (zelfde platform) en die is erg leuk...
 
de optie van de 1/16 viel al af op het moment van het zien van de filmpjes...

nu ben ik ervan uit gegaan dat ik de vertanding van de titan motor op de VXL zou zetten...
dan zou je dus op +- 44km/uur zitten.
kan ik nog hoger vertanden??

wat zou mijn rijtijd ongeveer zijn met de VXL met 2cell 2200mah...
en wat met 2cell 5000 mah.
 
geen idee nooit eentje gehad maar een ruwe gok denk ik een minuut of 8-10 met de 2200 en met een 5000 heb ik 30-45 gehoord maar ik heb geen bewijs either way...
 
die rijtijden zijn dan alleen volgas of meer voor mensen met een in bedwang te houden gasvinger.
ik rij 80% van mijn rijtijd namelijk volgas.

ik denk dat ik het wel bij deze combo houd...

alleen zou bij de VXL de 60A regelaar of de 100A regelaar moeten gebruiken.
deze
Orion Vortex Regelaar R10 Sport WATERPROOF BL (60A, 2-3s)
of deze?
Orion Vortex Regelaar R10 SC WATERPROOF BL (100A, 2-3S)

ik zelf dacht eigenlijk dat de 60A wel genoeg was maar de 100A is speciaal voor SC (short course trucks). ook is de 60A lichter....scheeld +- 40gram...
klinkt niet zo veel maar is toch iets.
 
die rijtijden zijn dan alleen volgas of meer voor mensen met een in bedwang te houden gasvinger.
ik rij 80% van mijn rijtijd namelijk volgas.

ik denk dat ik het wel bij deze combo houd...

alleen zou bij de VXL de 60A regelaar of de 100A regelaar moeten gebruiken.
deze
Orion Vortex Regelaar R10 Sport WATERPROOF BL (60A, 2-3s)
of deze?
Orion Vortex Regelaar R10 SC WATERPROOF BL (100A, 2-3S)

ik zelf dacht eigenlijk dat de 60A wel genoeg was maar de 100A is speciaal voor SC (short course trucks). ook is de 60A lichter....scheeld +- 40gram...
klinkt niet zo veel maar is toch iets.


waarom ,zou je van een zwaardere ESC (VXL 3s) naar een lichtere gaan ?
welke motor wil je er mee aansturen ? de 3500 Velineon motor ? , dan is een 60A of 100A wat aan de lichte kant , dan zou ik gewoon de VXL 3s esc blijven gebruiken ..

de rijtijden zijn onderhevig aan : ondergrond, throttle , laadconditie LIPO, conditie auto ...ect

met beetje rondjes rijden en rijden door kortgemaaid gras , en af en toe gas op 100% geschat met 5000Mah 2S , richting de 20 minuten , 2200maH 2S , de helft minder .
daarbij varieert de rijtijd , hoe jij je gasvinger varieert,:wink: kortom zelf uitproberen is het beste ...
 
waarom ,zou je van een zwaardere ESC (VXL 3s) naar een lichtere gaan ?
welke motor wil je er mee aansturen ? de 3500 Velineon motor ? , dan is een 60A of 100A wat aan de lichte kant , dan zou ik gewoon de VXL 3s esc blijven gebruiken ..

ik heb op dit moment nog geen brushless in de traxxas zitten....
nog steeds de standaard XL-5 met de titans 12t motor...
als ik rond zoek op internet zie ik veel slechte verhalen over de VXL esc....
daarbij kan ik ook kiezen voor de Mamba Max Pro....
maar deze is niet waterproof.
en die is ook maar tot 100A
CASTLE CREATIONS MAMBA MAX PRO

of zou ik dan toch voor de orion vortex 130A gaan.
Orion Vortex Regelaar R8 WATERPROOF BL (130A, 2-4S)

volgens traxxas is de VXL 3c esc 200A contineus...en maar 320A peak...

de orions hebben vele amperes hogere peak.
 
Back
Top