motorsports
Forum veteraan
let op,
de ESC levert wat de Motor vraagt , dus al kan een esc 400A leveren met een piek van 600A (fictief) maar de motor maar max 30A vraagt heb je er niks aan ...
daarbij is ook nog een verschil in continu leveren en op piek ....
De Velineon 3500 kan continu 65A vragen en op zijn piek 100A, en 3S aan kunnen .(opgave : traxxas.com)
Daarbij is een VXL3s esc in combi met de bovengenoemde motor prima , zolang je niet meer als 2S blijft rijden en af en toe op 3S gaat rijden , doe je toch 3S zal je snel warmte problemen krijgen in je motor, wat weer demagnetiseren van de rotor kan betekenen. De LVC van de VXL 3S is esc, is vaak onnauwkeurig , wat weer als gevolg heeft dat die te vroeg ingrijpt ,dus dat de accu gewisseld moet worden. Daarbij zijn er geen andere instellingen mogelijk behalve het profiel. Wil je meer instellingen dan zou je voor een andere ESC moeten kiezen .De vraag is alleen of de bash rijder die ook nodig heeft , immers is vooruit en achteruit al voldoende .Dus volstaat een VXL combo prima voor in de slash .
Wil je meer en sneller dan andere combo kiezen , let wel dat dan andere onderdelen op de auto sneller gaan slijten , op 2S met een vxl 3S esc en 3500 motor is het prima te doen , goede top snelheid , weinig slijtage ....
suc6
de ESC levert wat de Motor vraagt , dus al kan een esc 400A leveren met een piek van 600A (fictief) maar de motor maar max 30A vraagt heb je er niks aan ...
daarbij is ook nog een verschil in continu leveren en op piek ....
De Velineon 3500 kan continu 65A vragen en op zijn piek 100A, en 3S aan kunnen .(opgave : traxxas.com)
Daarbij is een VXL3s esc in combi met de bovengenoemde motor prima , zolang je niet meer als 2S blijft rijden en af en toe op 3S gaat rijden , doe je toch 3S zal je snel warmte problemen krijgen in je motor, wat weer demagnetiseren van de rotor kan betekenen. De LVC van de VXL 3S is esc, is vaak onnauwkeurig , wat weer als gevolg heeft dat die te vroeg ingrijpt ,dus dat de accu gewisseld moet worden. Daarbij zijn er geen andere instellingen mogelijk behalve het profiel. Wil je meer instellingen dan zou je voor een andere ESC moeten kiezen .De vraag is alleen of de bash rijder die ook nodig heeft , immers is vooruit en achteruit al voldoende .Dus volstaat een VXL combo prima voor in de slash .
Wil je meer en sneller dan andere combo kiezen , let wel dat dan andere onderdelen op de auto sneller gaan slijten , op 2S met een vxl 3S esc en 3500 motor is het prima te doen , goede top snelheid , weinig slijtage ....
suc6
Laatst bewerkt: