Traxxas Slash VS Team corally Muracco

Goedeavond,

Ik wil de RC hobby weer oppakken met mijn zoon van 8 jaar oud.
Na veel slechte ervaringen met 2e hands wil ik een nieuwe kopen. Ik kijk nu naar een Traxxas Rustler/Slash 4x4 VXL of een Team Corally Muracco.

Welke heeft jullie voorkeur en waarom? Het moet een degelijke auto zijn die ook terug te regelen is voor mijn zoon.

Bedankt alvast!

Traxxas met een XL5 motor/regelaar zou veel passender zijn voor je zoon (en betaalbaarder) Als je voor de brushless gaat wordt het voor iemand van 8 onhoudbaar hoewel traxxas ook een soort van training stand kent. De Corally is een ongeleid raket in de handen van een 8 jarige. Een groot 1:8 model op 6S is vragen om veel schade en dan niet alleen aan de auto maar ook aan alles wat het tegen komt.

Oke. Ik twijfelde al sterk over die corally. Dat wordt niks dan.

De brushed Traxxas XL5 had ik ook gezien. Voor mijn zoon een leuke auto.
Maar voor mezelf lijkt mij het wat saai. Dus ik dacht ik koop de VLX versie, die kan ik terug regelen. Ook wilde ik voor hem een 2s lipo gebruiken. En voor mezelf een 3s.
Een voordeel is ook dat deze versie is voorzien van tsm.

Lijkt je dit wat?

Voor je zoon een prima keuze.
Voor jezelf kan 3S misschien al overenthousaist zijn maar daar kom je vanzelf wel achter. Op 2S is al een 60 tot 70km/u haalbaar.

Persoonlijk vind ik TSM, AVC (van Spektrum) en al die andere gyro achtige stabilisaties onzin. Het haalt de belevenis als ook de ontwikkeling in je kunnen weg, met de races zijn dit soort technieken dan ook verboden. Ik snap dat je als starter het positieve van verwacht...

Prrrfff.... Afhankelijk waar je wilt rijden.....

WLtoys heeft een hele populaire 1:12 auto, de
124019

Dit is iets kleiner, 4wd, komt standaard met een brushed motor maar ik geloof dat er ook een brushless versie is. Kent een redelijk support en veel optie onderdelen.

Je kunt ook naar Tamiya kijken. De fighter buggy is een tank en betaalbaar maar moet je wel zelf in elkaar zetten.

Arrma kent ook modellen die zowel brushed als brushless komen.

Persoonlijk lijkt het me beter misschien de lat wat lager te leggen om te beginnen en voor 2 auto's te gaan, zodat je kunt samen rijden. Dat is net het leuke. Niet zozeer om zonder ervaring topsnelheden te proberen halen...

Beste Shades in black,

Twee auto’s heb ik ook aan gedacht. Maar voor totaal €500/600 (incl accu’s en lader) vraag ik me af wat jouw voorstel dan zou zijn?

Back