Traxxas Slash welke versie kopen???

Hallo, hier ben ik weer! Ik heb hier en daar wat gelezen voor een begin auto te kopen voor een redelijke prijs en uiteindelijk kwam ik uit op de traxxas slash. Goede looks en lijkt mij wel een leuke auto. Ik heb totaal geen verstand van de elektronica maar volgens mij is dat wel oké? Maar ik zat hier en daar te kijken op internet en ik kwam uit dat er verschillende soorten traxxas slash auto's waren, brushed, brushless, 2wd, 4×4, enzovoort enzovoort. Met verschillende prijsklassen 200 tot 500 euro! Zou iemand mij kunnen wijzen welke ik zou moeten pakken als begin auto?

MVG JP

PS: jullie kunnen mij altijd een pb sturen ik check het elke dag! [emoji6]

Probeer het even in een topic te houden, dat is wat makkelijker.

Wat betreft de Slash, dat is een prima auto, met goede verkrijgbaarheid van onderdelen.
Alleen het zwaartepunt is wat hoog, waardoor hij sneller om valt in bochten.

Qua electronica, niet voor de XL5 gaan, die staan er om bekend dat ze snel door branden.
Liever iets duurder, en dan de VXL versie, die is prima.

Let wel op dat een 2wd moeilijker rijd, en iets sneller vast zal zitten.
Echter is het onderhoud van een 2wd wel iets makkelijker.

Hoe bedoelt u met de 2wd sneller vastzitten? Te snel om de bocht? Ja sorry dat ik een nieuwe "draad" ben begonnen. Maar het had een ander onderwerp dus.....

Voor beginner de slash 4wd vxl, kan e wat beter sturen , en zoek je wat meer uitdaging, dan de 2wd, maar zoals gezegd zit deze sneller "vast" dan de 4wd...

De 2wd is erg leuk, maar op alles langer dan kort gras wil je niet rijden met dat ding. alles wil redelijk maar half en lang gras gaat hij niet leuk vinden..

Ik wil hem meer op asfalt gebruiken van stoepjes afrijden en op de skatebaan in de buurt enzovoort. Misschien een keer in het gras maar dat is dan zelden

Maar een brushed of een brushless?

Een brushless is een veel snellere versie. Betere ESC en motor.

Met een 2WD zul je op harde ondergrond niet snel vast zitten, maar als je veel gas geeft sta je sneller achterstevoren. Zeker met een brushless versie.

Voor op de stoep en op een skatebaan is een Rustler wellicht een betere keuze.

Daar gaan we weer , hoeveel topics ga je nu weer openen?,en alle auto's doe je noemt hebben een eigen draadje met tal van info tips en trucs , ga eerst eens naar een modelbouw zaak en ga ruiken en voelen, vul je woonplaats en leeftijd in , ga naar een club in de buurt en ga kijken , dit wordt wel zeer irrie

Hallo, hier ben ik weer! Ik heb hier en daar wat gelezen voor een begin auto te kopen voor een redelijke prijs en uiteindelijk kwam ik uit op de traxxas slash. Goede looks en lijkt mij wel een leuke auto. Ik heb totaal geen verstand van de elektronica maar volgens mij is dat wel oké? Maar ik zat hier en daar te kijken op internet en ik kwam uit dat er verschillende soorten traxxas slash auto's waren, brushed, brushless, 2wd, 4×4, enzovoort enzovoort. Met verschillende prijsklassen 200 tot 500 euro! Zou iemand mij kunnen wijzen welke ik zou moeten pakken als begin auto?

MVG JP

PS: jullie kunnen mij altijd een pb sturen ik check het elke dag! [emoji6]

Hallo,

Ik zag op verschillende sites de E-revo maar dan zag ik hem veel goedkoper. Maar toen las ik dat het een mini versie was. Mij leek deze auto wel goed voor een beginnende auto.

1. Het is een goed merk, Traxxas.

2. De E-revo is een goed merk en veel goed nieuws over gehoord.

3. Een goede prijs!

Hier de site bij mij in de buurt die hem verkoopt: Shamrock Modelbouw - Your modelshop since 1972!

Heeft iemand ervaring met deze jongen?

Ik hoor het graag!

MVG JP
Hebben jullie ook een keuze van auto echt als beginner waar je als beginner kan aan sleutelen? Want ik ben pas nieuw en weet er nog niks van af?

aan elke auto moet je sleutelen en onderhoud uitvoeren, in welke mate bepaal je zelf , de techniek van het sleutelen blijft bij elke auto hetzelfde ,echter zal de grote van de auto bepalen hoe makkelijk het gaat.Er zijn diverse modellen en merken die weinig van kennis nodig hebben mbt het sleutelen omdat die redelijk " hufterproof" zijn , maar alles kan kapot en is te repareren,

Hoe oud is de TS eigelijk ?, en vul je woonplaats en leeftijd eens in, wie weet woont er een behulpzaam forum lid in de buurt of zit er een club of winkel in de buurt .

De slash 2wd is prima om mee te beginnen. Zit simpel in elkaar en krijg je minder snel stuk dan de 4x4. Neem dan inderdaad de brushless versie. Want upgraden ga je toch wel doen.

Inderdaad is een 2wd lastiger dan een 4x4. Maar onroad vind ik het een stuk fijner rijden. Door de 4x4 krijg je snel een grip roll. Liever dat hij achterstevoren schuift dan over de kop vliegen.

Ik heb zeer veel plezier met de 2wd rustler, die daar veel op lijkt. Nauwelijks kapot te krijgen! En als er iets kapot mocht gaan is het heel simpel te repareren voor weinig geld.

Steven

Die Velineon (what's in the name) borstel loze aandrijving is enorm kostbaar. Daardoor is de prijs/kwaliteit verhouding scheef wat mij betreft.

Voor veel minder heb je een goede brushless set waardoor je in totaal veel goedkoper uit bent ws.

Echter geen idee of je ook diverse hop-ups krijgt op een RTR VXL kit. Sowieso zal de spur/pinion aangepast moeten worden t.o.v. goedkope borstel motor versie

Zover ik weet nog niet, maand geleden nog een repartie van een xl5 gehad, was niet zo heel oud, nog geen half jaar iig. Die had keurig nog de kruiskoppen.

Zover ik weet nog niet, maand geleden nog een repartie van een xl5 gehad, was niet zo heel oud, nog geen half jaar iig. Die had keurig nog de kruiskoppen.

Kijk interessante newbie informatie!
Die brushless set is zo ontzettend duur, daar zit dus het prijsverschil in.

Zelf zou ik nooit snel voor een Traxxas gaan vanwege de prijs/kwaliteit, maar een goede onderdelen voorziening is veel waard kan ik je verzekeren. En dat is top bij Traxxas in Nederland.

Hoe bedoel je de prijs/kwaliteit? Een Rustler chassis kost los nu €110. Ik heb laatst een hoop backflips gedaan met de Rustler en dat ging niet in 1x goed... Toch heb ik nog steeds niks kapot gehad.

De Velineon combo is inderdaad duur voor de instellingen die je krijgt, maar de motor schijnt flink hufterproof te zijn, en er zijn rebuild kitjes voor.
Dus die zou ik wel aanraden.

Ik weet ook niet of het nog zo is, maar de XL5's hadden bushings in plaats van kogellagers, en plastic tandwielen in de transmissie.

Ik heb 2 jaar geleden een rustler VXL gehad en ik vind de EZrun combo die ik in mijn nieuwe Rustler heb veel beter. De XL-5 hebben volgens mij nog steeds bushings en geen verstelbare camberlinks maar wel stalen tandwielen.

Back