Traxxas Slayer Pro rijdt uit zichzelf en tript helemaal Help!

Hoi ik heb al een paar dagen een Traxxas Slayer pro thuis staan en al een paar keer mee gereden maar nu is het zo dat als ik hem start rijdt hij eerst goed en luistert gewoon. Maar na ongeveer een minuut reageert hij niet naar de controller en gaat zelf rijden wel zacht. Als je hem optilt gaat hij heel snel. Maar als je hem dan weer neerzet gaat hij als een slak. Kan iemand me helpen?
 
Danny,
Waarschijnlijk reageert je wagen slecht doordat de batterijen van je ontvanger of controller (bijna) op zijn. Probeer deze maar te vervangen om te kijken of het probleem dan opgelost is.
Dat je wagen zelf langzaam gaat rijden komt wellicht doordat de motor een iets te hoog stationair toerental heeft. Met een klein tikkie lager toerental is waarschijnlijk ook dat probleem opgelost. Let op dat je de wagen niet tegen moet houden of op de rem moet zetten om hem stil te houden. Dan verbrand namelijk je koppeling.

Succes.
 
Oké bedankt! Ik zal het morgen even bekijken heb trouwens wel deze week de batterijen opgeladen en waren toen vol.
En nu nog steeds volgendsmij.
Ik heb wel van ten voren nog aan de opneemsproeier gedraaid omdat er nitro uit de uitlaat kwam misschien iets te ver gedraaid of heeft het hier niet mee te maken?
 
Als die te veel gedraaid is kan de motor te arm staan waardoor die te heet wordt en hoog stationair gaat lopen.
 
Als de besturing het wel doet kan het ja, het afstellen van een motor is een delicaat klusje, als je halve slag of meer hebt gedraaid ben je al te arm gegaan.
 
Te arm geeft veel hitte waar materialen zwakker van worden en het geeft ook minder smering dus een hogere slijtage. Naast dat zal door het arme mengsel en de verhoogde temperatuur de ontsteking vervroegen en meer druk op de drijfstang zetten.
Te rijk heeft minder schadelijke gevolgen maar bij te veel te rijk blijft de motor onderkoeld.

Omdat dit soort motoren geen zuigerveer hebben is er na de inloop op een goede afstelling de passing van de zuiger optimaal in de cilinder. Ga je op een lagere temperatuur zitten zal de zuiger iets strakker in de bus zitten en zich er langzaam naar slijten (polijsten) omdat je met een zuiger en een cilinder zit die ongelijk uitzetten bij een gelijke temperatuur.

Daarom is het belangrijk om ook bij een koude start de motor langzaam op prestaties te brengen om zo ook geleidelijk de temperatuur erin te krijgen. Zo zullen de uitzettingen van de kleine zuiger en de grote gekoelde cilinder niet ver van elkaar afwijken. Ga je te snel zal de zuiger sneller in temperatuur schieten en zo met meer klemming in de cilinder lopen.
 
Hoi ik heb nu een ander probleem: De nitro loopt niet goed naar de motor dus start hij niet ik heb al geprobeerd om jet door te blazen maar het lijkt alsof er een ontstoping zit weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Zeker weten dat hij daardoor niet start? De gloeiplug gloeit wel?
 
Als die voorheen altijd gestart heeft moet die nu ook gewoon weer starten, dat er wel eens luchtbellen in de slang komen komt vaak voor en is niet iets om bezorgd over te zijn. Als de brandstof niet doorstroomt denk ik niet aan een verstopping maar eerder aan een slecht sluitende tankdop of een los zittende of afgeknelde drukslang (van uitlaat naar tank).

Wil je het starten bevoorderen moet je tijdens het starten even de vinger op de uitlaat houden, de volle druk gaat dan naar de tank die de brandstof stevig naar de motor doorpompt.

https://traxxas.com/sites/default/files/59076-3-KC2316-R01-Slayer-Owners.pdf

Pagina 22
Using the EZ-Start


Your EZ-Start controller plugs into a 4-prong receptacle in the center of the model. When the red button on the controller is pressed, the EZ-Start motor begins to spin the engine and power from the control unit heats the glow plug. Assuming all settings and preparations are correct, the engine should start almost immediately. Each of the two status indicator LEDs on the handheld control unit, the Motor LED and the Glow Plug LED, should light green while starting. If either LED fails to light while starting, there is a fault indicated with that function. If the Glow Plug LED fails to light, the glow plug may be bad, or the glow plug wire may be damaged or disconnected. If the Motor LED fails to light and the starter fails to operate, then the EZ-Start is in protection mode

Als het lampje knippert kan dat een breuk in de plug of bekabeling betekenen.
 
Hoi! Zou ik anders een video via de mail kunnen door sturen? Want het lijkt alsof er iets lek is je hoort de druk weg glippen als hij de druk heeft opgebouwd
 
Zet hem gewoon op Youtube en deel de link hier.

Wil je geen YT account, doe dan de file in Wetransfer en plaats te link hier.
 
Mja... als je de vinger op de uitlaat houdt ontstaat er veel druk in de tank en kan er lucht via de tankdop weg stromen. Maar als met de vinger erop nog geen zichtbare stroming is lijkt er idd iets verstopt te zitten al komt dat eigenlijk niet voor dan alleen wanneer je een brandstof met een wonderolie gebruikt en de motor een paar maanden stil laat staan, dan is de olie opgedroogd en verstopt de naalden van de carb.

Als het inderdaad een verstopping is moet je de slang aan de carburateur loshalen en even op de slang van de uitlaat blazen. Als de brandstof vrij makkelijk eruit stroomt zit het niet in de slangen en tank.
Dan moet het de carburateur zijn, of de hoofdsproeier is te ver ingedraait (wat niet zou mogen als die voorheen goed gelopen heeft) of hij is werkelik verstopt. Dan zal je de carb uit elkaar moeten halen, met name eerst de HSN eruit halen en even doorblazen of eventueel met remmenreiniger doorspuiten.
 
Back
Top