Hallo Rob,
De Lizard-X is een epoxy romp, dus licht opruwen en ontvetten en vervolgens spuiten, bij voorkeur meteen twee componentenlak (autospuiter).
De bodem zou ik niet spuiten, dan gaan de scherpe overgangen van sprayrails, spiegel en strakes verloren, wat negatief werkt op het vaargedrag.
De bodem wordt bij snelle boten over het algemeen licht opgeruwd met korrel 600 waterproof (nat schuren en een blokje gebruiken); een opgeruwde bodem houdt een waterfilmpje vast en da's een prima glijmiddel.
De motor in de Lizard-X is 1400KV, de ideale partner voor 6S (22,2 x 1400 x 0,9 = 28000 onder last).
Met de goede prop vaar je dan tussen de 70 en 80 km/h.
Wil je op 3S gaan varen (hmm, hoge stromen bij een lager voltage in een grote boot...), dan moet je een motor nemen die op 3S in hetzelfde toerental gebied komt, tussen de 26.000 en 30.000 toeren onder last, iets van 2500 tot 2700KV (Leopard heeft mooie motoren).
Als regelaar zou ik zoiets nemen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Marine 120A Brushless Boat ESC (DE Warehouse)
Als je veel in deellast wilt varen (geen 80% van de vaartijd vol gas), dan zou ik een stapje hoger gaan:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Marine 180A Brushless Boat ESC (DE Warehouse)
In deellast varen is veel zwaarder voor de regelaar (en motor) die daardoor sneller te warm kunnen worden.
Voor het rondtuffen op wandelsnelheid kun je beter een sleepboot nemen.
Op het filmpje zie je dat de Lizard nergens voluit vaart, de piloot neemt vóór de boot z'n eindsnelheid bereikt steeds gas terug, dat kan eraan liggen dat de vaarder dan tegen het 'broekvol' syndroom aanhangt en geen flip durft te riskeren, óf dat de afstemming van de boot nog niet 100% is, want een Lizard kan op vlak water moeiteloos 90 km/h varen zonder onstabiel te worden.
Ik meld dit even expliciet, bij mij duurt het over het algemeen het grootste deel van een vaarseizoen, voor ik een nieuwe boot zó heb afgesteld dat 'ie vaart zoals ik het wil.
Groeten, Jan.