Traxxas Stampede 4x4 topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door rubenbosman, 12 dec 2010.

  1. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Klopt! Ik zie wel dat het aan loopt, maar het is niet de oplossing. Ik ga nog met de dremel aan de slag om ook het diff huis nog iets uit te werken. Ik had inderdaad zelf ook al het idee dat het wel zou kunnen en ik had ook al filmpjes gezien dat het zou moeten werken.
     
  2. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Apart, ik kon de slipper zonder enige aanpassing zo plaatsen.
    Lijkt erop dat ze dan of de Stampede of de slipper de laatste tijd aangepast hebben...
     
  3. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Op Amerikaanse fora heb ik ook nog wat tips gevonden. Het zou in bepaalde lagers kunnen zitten, toch de pinionVSspur, center driveshaft. Morgen ben ik vrij dus dan ga ik weer ff knutselen
     
  4. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    En merkte je trouwens verschil met die grotere slipper?
     
  5. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Mooie besteding van een vrije dag, met de RC bezig zijn :)

    Ik had een 2700KV 1:8 motor er in, de standaard slipper was met een paar runs overleden, de grotere Revo slipper heeft het een jaar volgehouden totdat ik mijn Stampede heb verkocht.
    Wel had ik ook die plastic adapter vervangen voor een metalen variant en de metalen KingHeadz motor mount geplaatst ipv de plastic
     
  6. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Plastic adapter is idd wel aanrader om die te vervangen. Die plastic blijft weinig van over...
     
  7. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Die adapter heb ik al. Die motormount staat hoog op mijn lijstje.

    Nu al zin in morgen!
     
  8. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Alles nog een keer uit elkaar gehad. Alles op het gemakje weer in elkaar. Trouwens de standaard slipper gebruikt. En alles werkt weer!!

    Volgende probleem. De esc schiet heel snel in de beveiliging. Zelfs accu's die goed en vol zijn gaat ie snel rood op knipperen. Jullie een idee?
     
  9. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Geen idee. Ik heb een hobbywing regelaar
     
  10. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Hmm. Eerste echte schade aan de Stampede. Aandrijfas.....
    Gelijk maar nieuwe besteld voor en achter....
     
  11. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Welke regelaar en motor gebruik jij? Vandaag reed ik in gras en viel me op dat alles echt bloedheet werd. Ik weet dat gras tricky is maar ik deed vrij rustig aan. Momenteel rij ik met standaard vertanding. Ik vind het qua kracht en snelheid ook allemaal wat tegenvallen dus ik denk wel serieus na over een upgrade. Iemand een tip?

    Heb je standaard aandrijfassen besteld? Volgens mij heb ik van die stalen mip assen. Ziet er degelijk uit in ieder geval
     
  12. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Mijn combi is een beetje tricky. Ik heb een 80a hobbywing ezrun regelaar en een tenshock 4400 kv SC motor. Gaat erg hard iig, maar wordt ook redelijk warm.

    Standaard spur, 12 tanden pinion

    Gewoon de plastic assen. Jaar mee geracet, dus best tevreden mee.

    Uiteindelijk is meten weten. Controleer de temperatuur regelmatig van de motor, esc en lipo.
    Motor en regelaar niet boven de 80 graden, lipo max 45 graden denk ik.
    Heb je overal koelers op?
     
  13. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Ik kan verder niet meepraten over de plastic assen, want deze zaten er bij mij al op.

    Er zit alleen een koeler op de regelaar. Ik wil wel eens op zoek naar een krachtiger setje. Waar rijden jullie verder allemaal mee? Ik ben benieuwd!

    Hebben jullie ook een tip voor een temperatuur meter? Ik doe het nu wel eens met een ding uit de keuken, maar dat werkt niet top.
     
  14. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Castle Mamba Max Pro en een 1512 series 2650Kv motor. Tikkie over de top, maar zolang de assen het houden, gaat het lekker hard.
     
  15. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
  16. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Volgens specificaties zijn beide combo's een aardige upgrade. Met de tweede zit je qua vermogen in dezelfde bandbreedte als wat ik gebruik: over-overpowered.

    Let op het motorvermogen en of de ESC in staat is dat vermogen aan te sturen. Tot rond de 1500W ga je lekker omhoog qua snelheid en heb je kans dat je de standaard aandrijfassen nog heel houdt als je koppeling niet te strak staat. Boven de 1800W krijgen je assen het stevig te verduren. Mijn Tekno assen spugen eens in de zoveel tijd eens een in tweeën gebroken pinnetje uit als ik wat te lomp met het gas doe.

    Ervaringen zullen verschillen (iedereen rijdt anders), maar dit zijn mijn ervaringen.
     
  17. Thijs22

    Thijs22

    Lid geworden:
    1 aug 2016
    Berichten:
    67
    Locatie:
    Almere
    Thanks! Hier kan ik wat mee. Met sommige 1:10 motors zie je dat de motor niet echt past bij het type wagen vanwege gewicht of iets dergelijks. Maar met die 1:8 combinaties die ik stuur zul je dat probleem dus niet hebben.

    Eerst een paar andere zaken aanpassen en die die motor en regelaar eens halen. Voor het geld ga ik voor die 150A variant natuurlijk
     
  18. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    Zoals beloofd, foto van m'n spur gear
    [​IMG]
     
  19. Scrap

    Scrap

    Lid geworden:
    15 jun 2015
    Berichten:
    237
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]

    Nieuwe 1950 Chevy body
     
  20. Pete®tje

    Pete®tje

    Lid geworden:
    30 jan 2011
    Berichten:
    923
    Locatie:
    Rotterdam
    Cool! Netjes gespoten.
     

Deel Deze Pagina