Traxxas Stampede VXL op 3s

Tijdje geleden een Stampede VXL aangeschaft ivm gepland off-road rijden. Nu betrap ik mezelf er eigenlijk op dat ik on-road racen op parkeerplaatsen en rustige wegen stiekem toch leuker vindt. Heb al die tijd op lipo 2S gereden. Gaat best hard, maar bij het onroad racen wordt een 3s lipo toch wel heel erg verleidelijk....
In een aantal zaken waar ik spares heb gekocht even gevraagd, maar de meesten raadden 3s af voor de stampede ivm de vele wheelies, oncontroleerbaarheid en balloonen van de grote banden.
Zelfs met de (anti)wheeliebar in de "strengste" afstelling. Iemand hier nog ideeen/ervaring met een stampede vxl en 3s??

Iemand in de buurt van Amsterdam toevallig die een stampede VXL 3S rijdt?, dan kan ik het wellicht een keer proberen/zien voordat ik zelf zo'n prijzige accu koop. Wil namelijk wel meteen iets goeds. Minstens 5000mah en liefst hard case.

Thanks

Stampede op 3S kan, daar zijn ze immers voor gemaakt al zullen de onderdelen wel sneller slijten dan op 2S.

LiPo : Ga voor een Zippy, die kosten maar $50 ofzo bij HobbyCity...

Maar als je onroad echt zoveel leuker vind raad ik je aan een andere wagen te kopen!! Die Stampede zal wel erg snel kantelen lijkt me, ook al op 2S. Je kunt de wagen wel ombouwen naar een Rustler, deze heeft al een betere onroad wegligging. Andere banden zullen ook veel doen, denk aan Anaconda's oid.

heb net de mijne geklokt op 55kmu met 2s lipo.
en met 3s op 78 kmu .
kan nog sneller maar de temps moeten ook nog een beetje redelijk blijven .
wel leuk op 3 s trekt hij bij 50 nog op de achterwielen.
dit wel met een ez run zetje 5,5turns.
wiebe

Dank voor de input gents.
Welke gearing gebruikte je bij die metingen Wiebe?

Ik ga het maar gewoon proberen. Ook wat videootjes op youtube bekeken van stampedes vxl op 3s en dat gaat best. Rustig aan met het vingertje en niet al te triggerhappy zoals driekwart van de Amerikanen met Traxxas filmpjes..;)

uhmm spur 86 pinion ik denk iets van 12 tot 14 ,de kleinste die paste op mijn 6000tpv motor .
bij een vxl kan je zwaarder vertanden die heeft maar ongeveer 3000tpv .
o ja hij gaat niet snel op zijn dak ,met oude wild willie banden ,en een verlaagde kap .
en natuurlijk andere olie in de schokkers,ik denk dat ik er 30wt in heb .
groeten wiebe .
ps de snelheden zijn gemeten met een gecko 101 van garmin dacht ik.

Heb m'n 3s binnen en het gaat eigenlijk prima, maar temperaturen wel goed in de gaten houden inderdaad. Met een 3s en een paar lange speedruns zit je al zo op 80Celsius in de motor...
Het CG van de hoge stampede kun je redelijk eenvoudig verlagen door de Lipo met tape en goede tieraps onder het chassis te hangen, maar dan moet je wel maatregelen om de lipo te beschermen. Ik heb wat geknutseld met van die half-pipe hardplastic waterbuizen van de gamma.
De stampede is op die manier overigens bijna niet meer om te krijgen!

Ik heb sinds vorige week een Stampede VXL met Team Orion 4000 LiPo gekocht en vind hem al erg snel gaan! Je moet on-road op asfalt met top snelheid geen verkeerde beweging maken of hij ligt op zijn kant :) Met een 3s LiPo wordt het dus helemaal feest denk ik :D

Back