Traxxas stekker solderen

Hallo;
Ik heb vorige week voor het eerst een traxxas stekker gesoldeerd.
het heeft mij veel moeite gekost,maar uiteindelijk is het dan gelukt.
maar ik vind het niet echt goed zitten,ik moet de min stekker altijd tegenhouden anders druk ik die er uit als ik de stekkers in elkaar zet
Nu moet ik dus de stekker op mijn LCN gaan solderen,maar wil ik toch eerst nog even wat weten.
Ik heb dus een setje traxxas stekkers 1xman+1xvrouw en 4 goud kleurige "pootjes".
Op 2 van de pootjes staat A en op de andere 2 staat B
Wat is daar de reden van?
Ik wil dit eerst weten,omdat het mij al moeite genoeg kost en ik nu aan mijn wagen moet gaan solderen.
Dus iemand die deze stekkers al vaker heeft gesoldeerd kan mij mischien vertellen hoe dit nu precies moet.
Bij de stekker die ik al gedaan heb,lijkt het wel of de pootjes niet goed in hun vergrendeling
kunnen/of zitten.

Mvg Ewald

traxxas stekkers

heel simpel de B lipjes horen bij de vrouwtjes (contra stekker)
de A lipjes bij de stekkers
voor de rest opletten dat je niet voorbij het streepje soldeert wat er op staat anders loop je groot risico dat zaakje niet meer past of de lipjes niet meer op hun plaatst klikken.
streep is echt de grens.
en voor de rest draad vertinnen lipje vertinnen en dan samensmelten
bijdehandje om de loeiehete delen vast te houden is een grote aanrader.
mits je natuurlijk v/d geur van verbrande huid houd.
grtjs nick

Hoi,
Ik gebruik altijd aluminium folie als ik mijn Traxxas stekkers soldeer. Je knipt het folie in stukjes en vouwt het vervolgens om de gouden contacten heen. Dit zorgt er voor dat het soldeer niet verder kan vloeien als dat jij wil.

Als de goud contacten terug er uit komen als je de stekkers op elkaar aansluit dan zitten de goud contacten niet ver genoeg in de behuizing. Probeer de contacten met een tang, of platte schroevendraaier iets verder in de behuizing te duwen, soms moet je een beetje kracht zetten.

PS: Het kan uiteraard aan mijn soldeer "skills" liggen, maar ik vond het erg lastig om zonder folie niet over het streepje heen te gaan

traxxas001.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo
Ik wil bij deze iedereen bedanken die op mijn vraag gereageerd hebben.
Dit is precies wat ik nodig had !.
Ik ga nu met een gerust hart aan de gang.

Ewald

Ps
Ron,het traxxas filmpje maakt jou soldeer topic helemaal compleet!

goed idee, dat van die alu folie,...
ik had de eerste keer ook 3 stekkers verkloo... voordat ik het een keer goed had

mijn grootste probleem was een te lichte soldeerbout (12W)

hoi hoi
Nou het is me gelukt,maar ik blijf het lastig vinden.
Ik denk toch dat ik switch naar ec5 stekkers.
Ik heb dat filmpje ervan gezien,en dat lijkt mij veel makkelijker.

Back