Een crawler, maar ik had geen zin om mij zelf weer een auto helemaal eigen te maken en bijkomend weer een verzamelig onderdelen. De 1/16 van Traxxas vind ik leuke karretjes (Slash Onroad, Slash offroad en een Rally reeds in bezit), vandaar een Summit (oa vanwege de zware assen veerweg en banden) opgezocht. De verhoudingen van de Summit body tov het chassis vind ik niet mooi, er zit nu een Slash kap op, dat is nu een stuk meer 'scaler'-achtig.
Een eerste testje met de Summit als crawler was veel belovend genoeg om er mee verder te gaan/ ombouw naar crawler. Veerweg proef met de 'frisdankblikje' test, glansreik doorstaan (3 banden op de grond/ 1 op het blikje).
De interne reductie (middendifhuis) is simpelweg met het onderling omwisselen van twee tandwieltjes te vergroten. De spur is van 45T is van 55T gegaan, het motor tandwiel van 27T terug naar 13T. De motor combo is een Traxxas brushed-combo geworden uit een Rally. 12T brushed, eigelijk nog snel maar koppel genoeg lijkt, hij kan 'kruipen'.
De difs voor en achter gelokt door ze uit elkaar te nemen, goed te ontvetten en ze vervolgens weer in elkaar te zetten/ af te vullen met 2 componenten epoxylijm. Het servo saversysteem heb ik ook op deze manier met epoxy 'gelockt '. De banden, ik laat het nog even bij de standaard banden/ velgen, ze zijn verrasend crawler-achtig/ zacht.
En nu, het verbouwen naar 4 wiel sturend, 2 chassitjes door de midden zagen en de twee voorkantjes aan elkaar bevestigen, aardig klusje...
Eerder bij het in elkaar zetten van de difs in hun difbehuizing één verkeerd om gemonteerd, de voorwielen draaide voorruit, de achterwielen achteruit. Dus met die wetenschap, twee voorkantjes aan elkaar is voor de draairichting van de wielen geen probleem/ makkelijk op te lossen met het omdraaien van een difje.
Tot zover, foto's volgen.
5-9-2011:
De rally en de Summit zijn uit elkaar geplukt en nu voorbereiden om beide door de midden te snijden.
Heeft iemand een 4 wiel besturing zender+ ontvanger ongebruikt liggen (bv van Reely-, HBX-, Maverick crawlers), zender + ontvanger met ingebouwd modes voor 4 wielbesturing/ eenvoudige selectie dan hou ik mij aanbevolen
Een eerste testje met de Summit als crawler was veel belovend genoeg om er mee verder te gaan/ ombouw naar crawler. Veerweg proef met de 'frisdankblikje' test, glansreik doorstaan (3 banden op de grond/ 1 op het blikje).
De interne reductie (middendifhuis) is simpelweg met het onderling omwisselen van twee tandwieltjes te vergroten. De spur is van 45T is van 55T gegaan, het motor tandwiel van 27T terug naar 13T. De motor combo is een Traxxas brushed-combo geworden uit een Rally. 12T brushed, eigelijk nog snel maar koppel genoeg lijkt, hij kan 'kruipen'.
De difs voor en achter gelokt door ze uit elkaar te nemen, goed te ontvetten en ze vervolgens weer in elkaar te zetten/ af te vullen met 2 componenten epoxylijm. Het servo saversysteem heb ik ook op deze manier met epoxy 'gelockt '. De banden, ik laat het nog even bij de standaard banden/ velgen, ze zijn verrasend crawler-achtig/ zacht.
En nu, het verbouwen naar 4 wiel sturend, 2 chassitjes door de midden zagen en de twee voorkantjes aan elkaar bevestigen, aardig klusje...
Eerder bij het in elkaar zetten van de difs in hun difbehuizing één verkeerd om gemonteerd, de voorwielen draaide voorruit, de achterwielen achteruit. Dus met die wetenschap, twee voorkantjes aan elkaar is voor de draairichting van de wielen geen probleem/ makkelijk op te lossen met het omdraaien van een difje.
Tot zover, foto's volgen.



5-9-2011:
De rally en de Summit zijn uit elkaar geplukt en nu voorbereiden om beide door de midden te snijden.

Heeft iemand een 4 wiel besturing zender+ ontvanger ongebruikt liggen (bv van Reely-, HBX-, Maverick crawlers), zender + ontvanger met ingebouwd modes voor 4 wielbesturing/ eenvoudige selectie dan hou ik mij aanbevolen
Laatst bewerkt: