Traxxas summit problemen

Hoi,
Ik heb sinds enkele dagen een traxxas summit, reed eerst perfect maar nu zijn er problemen.
Als ik hm aanzet gaat het ontvanger ledje op rood en die van de vx2 helmaal uit, ook gaan de lichten (achter en voorlichten) van de summit raar doen, ook is er geen motor reactie, nu heb ik op dat ontvanger kastje bij CH1 een servo uitgetrokken, en de problemen zijn voorbij.

Nu mijn vraag, is het een stuurservo die op CH1 zit en kan die zulke problemen veroorzaken?

Is de servo die normaal gezien op CH1 zit stuk ?

Groetjes

Probeer eens het kabeltje van de regelaar in het andere kanaal van de ontvanger te doen.
Dan even aan het stuurwiel draaien en kijken of de wielen draaien.
Als dat zo is is je ontvanger stuk.
Als dit niet zo is is er iets met de servo's.
Heeft u de auto al eens eprobeerd te recalibreren of opnieuw de zender te binden met de ontvanger?

Ruud

Hoi, ik heb de goede servo in het kanaal van de slechte gestoken, dit geeft geen problemen. Met de slechte servo erin beginnen de problemen weer, zonder die slechte is er niets aan de hand.

De slechte servo word ook erg heet. Hoe kan ik ze recalibreren?

Bedankt alvast!

Heb contact gehad met de winkel en mag hm terug sturen waarna hij me een nieuwe servo opstuurt. Tnx gasten. Nog ff een vraagje, kan het kwaad om met 1 stuur servo te rijden ipv 2 ?

Heb contact gehad met de winkel en mag hm terug sturen waarna hij me een nieuwe servo opstuurt. Tnx gasten. Nog ff een vraagje, kan het kwaad om met 1 stuur servo te rijden ipv 2 ?

Ik heb geen ervaring met de summit maar ik neem aan dat deze standaard 2 servo's heeft.
Dus excuse me if i'm wrong:

1 servo moet meer moeite doen om te sturen dan 2 servo's bij elkaar. Ik zou zelf even wachten totdat je er weer twee hebt. Met 1 servo heb je de kans dat hij "overbelast" raakt.

Goed plan, zal de overgebleven servo maar niet forceren. Heb de slechte opgestuurd dus denk dat de summit tegen eind van de week terug rijdt. :D

Goed nieuws van de verzekering gekregen, ze gaan een groot deel van de summit vergoeden. En binnekort krijg ik een nieuwe van mn stiefvader. :music:

Dan even bij de Ikea zo'n grote blauwe draagtas halen. Kun je daar de Summit in pakken als die naar binnen moet, en maak je niks vies. :)

Of zo'n doorzichtig krat van de Blokker of iets dergelijks.
Dan kan hij meteen even uitlekken

Back