Traxxas Summit start niet meer op

• Topicstarter Topicstarter traxxas summit
  • Startdatum Startdatum
T

traxxas summit

Guest
Ik heb pas 2 nieuwe servos laten installeren. Traxxas 2065. Gister even binnen en buiten gereden zonder problemen. Vandaag de accu's geladen Traxxas 3000 MAH op 2.0 A met een Fusion Vector NX81 oplader. Ik hoorde een vreemd bijgeluid en het zwarte regelkastje waar alle bedrading zit ging van groen (knipperen) naar rood. Nu doet hij niets meer. Vooruit,achteruit,sturen niks doet het. Ik heb hiervoor nooit problemen gehad.

Ik heb pas 2 nieuwe servos laten installeren. Traxxas 2065. Gister even binnen en buiten gereden zonder problemen. Vandaag de accu's geladen Traxxas 3000 MAH op 2.0 A met een Fusion Vector NX81 oplader. Ik hoorde een vreemd bijgeluid en het zwarte regelkastje waar alle bedrading zit ging van groen (knipperen) naar rood. Nu doet hij niets meer. Vooruit,achteruit,sturen niks doet het. Ik heb hiervoor nooit problemen gehad.

En wat betekend dat groen naar rood knipperen? Weleens je handleiding open gehad? Hier staan namelijk foutcodes in.

Waar zitten de ledjes op ? Je lader of de ESC van de summit, die naar mijn weten blauw is. Tenminste de standaard uitvoering dan.

Wat is het zwarte regelkastje waar alle bedrading zit ?

Ik heb mijn accu's vandaag geladen. Ik neem aan als het lampje van de oplader groen geeft ze dan opgeladen zijn. De Traxxas is nieuw en de accu's ook. Ik heb maar een paar keer gereden. 1 ledje zit op de ESC en de ander op het zwarte regelkas.

Er zijn een aantal mogelijke oorzaken

- slechte verbinding ESC en ontvanger
- slechte/geen communicatie tussen zender en ontvanger
- de ESC moet opnieuw ingesteld worden
- de ESC is kaduuk
- de ontvanger is kaduuk
- de extra T-lock/led regelaar gooit roet in het eten (als daar de leds opzitten die branden en uitgaan)

Nakijken, controleren en mogelijkheden uitschakelen dus ;). Begin met controle van de verbindingen, opnieuw de ESC calibreren (zie blz. 16 van de handleiding) enz.

Er zijn een aantal mogelijke oorzaken

- slechte verbinding ESC en ontvanger Dan zou z'n ESC nog wel aan moeten gaan..
- slechte/geen communicatie tussen zender en ontvanger Zelfde als hierboven..
- de ESC moet opnieuw ingesteld worden Dat kan indd, aangezien z'n ESC dood is of geen stroom krijgt zal dit ook weinig uitmaken.
- de ESC is kaduuk Mijn vermoeden
- de ontvanger is kaduuk Zou kunnen, maar vermoed het niet
- de extra T-lock/led regelaar gooit roet in het eten (als daar de leds opzitten die branden en uitgaan)

Mijn ESC doet helemaal niets meer. Hij gaat even aan om daarna uit te gaan.
Op de achtergrond hoor je een zoemend geluid maar led van ESC is uit. Ik heb pas 2 nieuwe servos laten zetten en nu al de ESC stuk. Dat is wel erg snel, ondanks ik bijna niet gereden heb.

Mijn ESC doet helemaal niets meer. Hij gaat even aan om daarna uit te gaan.
Op de achtergrond hoor je een zoemend geluid maar led van ESC is uit. Ik heb pas 2 nieuwe servos laten zetten en nu al de ESC stuk. Dat is wel erg snel, ondanks ik bijna niet gereden heb.

Er gaat iets dagen bij me, dus ben benieuwd welke servo's je erin hebt laten plaatsen. Toch geen 7v servo's he? :rolleyes:

Heb je die servo's al weer eens uit de ontvanger gehaald? Misschien wordt het probleem daardoor veroorzaakt.

Je zult echt 1 voor 1 dingen moeten gaan testen.
Batterijen doormeten met een multimeter om uit te sluiten dat die het zijn.
Servo's loskoppelen en kijken of alleen het gas werkt.
Desnoods alles even opnieuw calibreren. Als je 2.4Ghz hebt even opnieuw binden.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je die servo's monteren?
de 2065 is 80 oz trekkracht en de originele 125 oz.
Je gaat best een stuk achteruit met die servo's die je nieuw heb gemonteerd.

Waren de originele kapot?

Heb je ze al uit de ontvanger gehaald en getest of het dan wel werkt?
Is een kwestie van 5 minuten werk en je weet of het daar aan ligt.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je die servo's monteren?
de 2065 is 80 oz trekkracht en de originele 125 oz.
Je gaat best een stuk achteruit met die servo's die je nieuw heb gemonteerd.

Waren de originele kapot?

Dat waren de originele servo's wat er al in zaten. Die vorige waren stuk.

Heb je geen 2075 servo's laten monteren. dat zijn de originele (in de revo tenminste).

Niet dat relevant is, maar toch.

Het zwarte kastje zit de ontvanger in. In de ontvanger zit het ledje. In het kastje zit een lensje, die het licht van het ontvanger ledje doorgeeft. Als die knippert, betekent het dat er geen goede verbinding is met de zender. Zijn de batterijen van de zender nog goed vol?

Ik denk niet dat de esc meteen stuk zal zijn. Ik heb dezelfde esc gehad, en die had wel een probleempje met het aan-uit knopje. daar was toch een korreltje zand tussen gekomen, waardoor die niet meer lekker reageerde.

Maar ik denk dat je nu al met al wel genoeg aanwijzingen hebt gehad, en dat het nu tijd wordt dat je wat onderzoek uit gaat voeren, en mogelijke oorzaken elimineert. kom je vanzelf bij de werkelijke oorzaak uit.

Back