Traxxas Summit topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 16 okt 2008.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Zijn de diffs van de Summit nou ook zwakker dan die van de revo, door de difflock, wat meer onderdelen inhoud lijkt mij, en er dus ook meer stuk kan?
     
  2. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Door het difflock systeem zit er nog wat meer flex in...

    Daarnaast staat de Summit ook nog op grotere en zachtere banden als de Revo die dus ook meer grip hebben.

    Als je daar 6s en een 2200kv brushless op los laat heb je binnen de kortste keren schade...

    Been there done that met een HobbyWing 2350kv/150A esc op 4s ;-)

    Was 1 van de eerste in nl met een Summit en de eerste of iig 1 van de eerste die brushless ging...

    Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5
     
  3. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dus eigenlijk rijd je deze het best brushless op 3S?
    Of een lager Kv met 4S?

    Maar het ging mij er meer om of de diffs zelf zwakker zijn geworden door de extra onderdelen van de diff locks?
     
  4. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Er zitten niet zo zeer extra delen op...

    Er zit een vertanding op 1 buitenzijde van het diff waar een ring op vastgrijpt . Die ring staat weer via een pin in contact met de diffoutput.

    Op het moment dat de ring dus over de pin schuift maak je er een starre as van.

    Qua onderdelen bestaan ze uit net zoveel tandwieltjes en dergelijke.

    Verzonden vanaf Tam-Tam V1.2.5
     
  5. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Binnen kort hoogstwaarschijnlijk een Traxxas Summit in mijn bezit.
    Van een vriend heb ik er eentje die ik eerst eventjes mag testen.
    Leuk ding moet ik zeggen maar heb wel al één vraag!
    Hoe zit dat met die batterijaansluiting... staan de twee batterijen in serie of in parallel.
    Bij de test Summit heb ik twee 2s lipo's en dat gaat goed. Zelf heb ik van mijn drones enkele 3s batterijen.
    Ik weet dat de ESC 16.8v kan verdragen dus ik vermoed dat de batterijen in serie staan. Inmiddels wel al opgemerkt dat het ding niet werkt met één batterij... ze moeten er blijkbaar alle twee inzitten.
    2 x 3s lipo's gaat dan waarschijnlijk niet lukken. (2 x 11.1v in serie komt dan op 22.2V)
    Is er een andere mogelijkheid om 3s lipo's te gebruiken op de Traxxas Summit?

    PS: Heb de handleiding vanop internet al eventjes snel doorgenomen maar daar wordt met geen woord over gesproken, enkel dat de ESC niet echt Lipo compatibel is waaronder ze willen zeggen dat er geen low voltage waarschuwing is. Makkelijk op te lossen met een los low voltage spulletje.

    Vr Gr. Hans
     
  6. igot

    igot

    Lid geworden:
    14 aug 2010
    Berichten:
    306
    De nieuwe ESC, zoals de Summit nu geleverd wordt, heeft wel LVD!
     
  7. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Dat had ik ook al ergens gelezen dacht ik maar weet je ook hoe de lipo's geschakeld zijn... in serie of parallel? En kan er op een of andere manier 3s lipo's gebruikt worden?

    vrgr Hans
     
  8. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    De accu aansluiting van een Summit staat standaard op serieel.
    Dus die 3S LiPo's zijn standaard niet direct aan te sluiten, dan kom je inderdaad op een te hoog voltage.
    Wat zou kunnen, is de aansluiting veranderen naar parallel en dan de 2 3S LiPo's aan sluiten, maar dit zal niet heel erg snel gaan denk ik.


    Hopelijk kan u er wat mee!
     
  9. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Ik was er ondertussen net achter gekomen dat 3s batterijen niet onmiddelijk te gebruiken zijn. Op de site van Traxxas zelf vond ik een tabel met de mogelijke passende batterijen die je kan gebruiken op een Summit en daar zijn de 3s lipo's niet bij.
    De 2 batterijen staan idd serieel aangesloten en zoals je zelf ook zegt kom ik met 2 3s batterijen op een te hoge spanning uit. Het alternatief parallel aansluiting maken is idd ook niet aangewezen want dan is de spanning te laag voor een normale snelheid te halen. Jammer, maar goed dan gebruiken we wel 2s lipo's.

    Bedankt voor de info!

    vr gr Hans

     
  10. erevo 2wd

    erevo 2wd

    Lid geworden:
    6 okt 2012
    Berichten:
    124
    Locatie:
    genemuiden/meppel
    Heb het met die regelaar gebruikt op 6s maar dan doet hij het niet, is beveiligd. Kan alleen op 4s Max. Je kan wel rijden op 2s. Moet je even kijken welke stekker je moet hebben, maar dat schiet helemaal niet op. Rij al een tijd met 2200 kv brushless op 4s en dat gaat super, nog niks kapot. Laatst diff. Los gehad en alle tanden zien er nog perfect uit.
     
  11. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Inmiddels al een weekje de Traxxas Summit in mijn bezit en beleef er wel wat plezier aan. FPV rijden is ondertussen ook al een feit en vind dat ook wel erg leuk.
    Ik loop met het id om mijn Summit te gaan besturen met mijn zender van mijn multirotors, de Graupner MC-20 HOTT. De reden hiervoor is om mijn Handycam SONY CX-730 te kunnen bedienen vanop de zender zoals ik dat op mijn Hexacopter doe.
    Heeft iemand al ervaring met het besturen van de Summit met sticks ipv met de standaard TQi zender?

    vr gr Hans
     
  12. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Dat is een kwestie van ontvanger omwisselen. Ik reed mijn Stampede en crawlers met Spektrum DX6i. Voor jouw HOTT is het net zo goed mogelijk. Ik had mijn gas op mijn throttle kanaal, en mijn stuur op aileron.
     
  13. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Halo Leo-rcc, ik heb het ondertussen al voor mekaar gekregen en heb het net zoals u aangesloten... werkt prima. Moet alleen nog eens een ontvangertje kopen met meer kanalen zodat ik mijn camera ook nog kan aansturen. Was uiteindelijk niet zo moeilijk.

    vr gr Hans
     
  14. CptEagle

    CptEagle

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    8
    Onlangs heb ik een 2e hands Summit op de kop getikt alleen het sturen valt me erg tegen.

    Als de wagen stil staat bewegen de wielen nauwelijks het lijkt alsof alle kracht word opgevangen door de servo protector. Als je begint te rijden of de neus optilt veren de wielen wel naar het uiterste punt.

    Vervolgens heb ik die veer in de servo protector vervangen maar die heeft geen enkel effect.

    Is dit normaal gedrag voor een Summit en wat zou ik nog meer kunnen proberen?
     
  15. Hans52

    Hans52

    Lid geworden:
    31 aug 2012
    Berichten:
    197
    Dit lijkt me niet normaal.
    Bij stilstand op vast tapijt merk ik ook wel dat de wielen iets moeilijker bewegen maar om nu te zeggen dat de wielen nauwelijks bewegen dat is het zeker niet. Bij een wat gladdere ondergrond bewegen de wielen normaal. Misschien iets aan de stuurinrichting wat stroef loopt of zo? Of de servo's die het niet meer behoorlijk doen?
    Maar normaal is dat zeker niet volgens mij.

    vriendelijke groeten

    Hans

     
  16. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Heb je wel eens aan het stuur gedraaid bij je eigen auto als deze stilstaat en je geen stuur bekrachtiging tot je beschikking hebt ? als de auto rolt gaat dit makkelijker :wink:
     
  17. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Kan ook zijn dat de stuurservo bij de eerste eigenaar al kapot/niet goed meer deed. Dat zal erg zonde zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  18. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht

    wat wil je daar mee zeggen ?, is dat een evt. oplossing op de vraag ?

    Bij elke auto zal bij stilstand en dan stuuruitslag de servo het " zwaarder" hebben dan als de auto rolt, denk aan weerstand.Daarbij zijn een aantal dingen die kunnen beïnvloeden : zoals, kracht van de servo,evt de instelling van de servo saver , dmv een veer , een servo die veel Amperage vraagt en de ESC kan dit niet leveren , een zwaar draaiende stuur inrichting ect .

    Nogmaals vergelijk het met je eigen 1:1 auto, sta je stil en je draait aan het stuur dan gaat dit zwaarder dan als je rolt, evt de stuurbekrachtiging weg gelaten .

    Oplossing zou kunnen zijn om een servo te nemen die meer kracht heeft , maar kijk ook eens naar de stuurinrichting, kopel de servo los , en ga dan eens aan de wielen " sturen" druk daarbij ook eens de vering wat in ....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  19. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Dat je een evntueel een nieuwe moet aanschaffen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  20. CptEagle

    CptEagle

    Lid geworden:
    9 apr 2010
    Berichten:
    8
    Ik heb alle onderdelen van de stuurinrichting vervangen TRX5344.

    Verder ook de werking van de servos losgekoppeld bekeken en zijn beide prima.

    Maar ik zie dat de servos wel bewegen maar dit niet bij de wielen terecht komt vanwege de servo saver.

    Ik snap dat het best wat kracht kost vanwege de grote wielen maar ik vind dat dit gewoon goed moet werken. Wat heb je aan het ultieme off-road voortuig als hij niet gaat waar je heen stuurt. Mn Slash 4x4 heeft die probleem ook niet. :mad:

    Ik zit nu te denken om wat O-ringen bij die veer in te stoppen zodat hij wat meer onder spanning staat.
     

Deel Deze Pagina