Traxxas Summit topic!

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 16 okt 2008.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Aan de andere kant zou je denken dat hij dan ook in de hoge versnelling zo zou moeten reageren?
    Of zou dat door de andere eindvertanding verminderd worden?

    Graag gedaan, fijn dat ik kan helpen :)
     
  2. Stafford

    Stafford

    Lid geworden:
    17 apr 2008
    Berichten:
    104
    Locatie:
    Gouda
    Dat doet hij ook in hoge gearing :) had het alleen niet vermeld :p
     
  3. demonworks

    demonworks

    Lid geworden:
    28 sep 2014
    Berichten:
    69
    Locatie:
    deventer overijssel
    beste summit rijders
    ik heb onlangs voor een prikkie bijna een nieuwe summit gekocht
    (tweedehands incl. orginele zender enzv deze versie heeft een titan 775 motor )
    al met al €200,- ding ziet er uit als nieuw
    maar in ieder geval als ik met weg rijden te veel gas geef heb ik hem op zijn dak liggen
    is er voor de summit een wheely bar te krijgen ???
     
  4. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Als u veel offroad rijd denk ik dat een wheelybar niet zo handig is , doordat deze afknapt na een rare landing, dat is iets om over na te denken.
    Voor de Summit zijn voor zover ik weet geen wheelybars, hooguit een van T-Bone racing.
    Alleen heeft de Summit vrijwel hetzelfde chassis als de E-Revo, en daar is wel een wheelybar voor, dus die zou moeten werken.

    EDIT : Sorry, ik ben een poosje niet online geweest, en zie nu dat u al antwoord had in een ander topic, sorry!
     
  5. Asjemenou

    Asjemenou

    Lid geworden:
    26 feb 2014
    Berichten:
    18
    Lang geleden dat ik hier was. Inmiddels zijn mijn zoons ook bezig met de hobby.

    Ik wilde eigenlijk mijn Summit voorzien van een deWalt motor. Maar deze zijn niet meer te krijgen. Althans degene waar een paar jaar geleden naar verwezen werd in diverse forums.

    Weet iemand een (brushed) alternatief ?
     
  6. Asjemenou

    Asjemenou

    Lid geworden:
    26 feb 2014
    Berichten:
    18
    Weet iemand een brushed alternatief voor de deWalt motor ?
     
  7. _eLMo_

    _eLMo_

    Lid geworden:
    26 okt 2010
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Gelderland
    Ik quote mezelf bijna 10 jaar terug.

    Na bijna 10 jaar wil ik weer iets met een RC auto doen. Ik was verzot op de beelden van de Traxxas TRX-6. Helaas was het vergelijk in grootte tussen het oude vertrouwde en de TRX-6 teleurstellend.


    De TRX-6 is duidelijk meer gericht op crawling / scalers.

    Ik wil ook kunnen bashen. Hoewel enigszins teleurstellend (geen innovatie in 10 jaar tijd???), lijkt de Summit nog steeds veruit de beste optie te zijn voor een combinatie van bashing, light crawling en gewoon coole features.

    Ik wil dan ook een nieuwe Summit gaan scoren en deze upgraden tot de ultieme allrounder.

    Het gene waar ik me het meest aan ergerde bij de Summit was de speling in de aandrijflijn. Vooral met brushless sloopt dit diff’s / aandrijf assen. Ik lees online dat je de transmissie kunt openen en mods kunt maken om dit op te lossen. Helaas zijn alle foto’s al kapot. Iemand hints / tips?

    Daarnaast ga ik rijden met LiFePo’s en komt er een aftermarket ESC / motor op dus. Iemand een suggestie voor de beste ESC die sensored werkt (crawling), goed is in de low gearing (weinig cogging) en nog wat power heeft om in de hoge versnelling een kilometer of 50 per uur te halen?

    Tevens wil ik een cool geluids systeem monteren, gewoon omdat het zo heerlijk fout is. Ik lees dat de ESS One+ een goede is?

    Als laatst wil ik 3 sets banden / velgen aanschaffen. Bashers, crawlers en paddle’s. Is ProLine nog steeds the way to go?
     
  8. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    De laatste keer dst ik op dit forum was bestond crawlen nog niet in Nederland en was de E-max nog een ding....
    En nu zag ik van de week iemand met zo'n megamaxx over het veldje rossen en kwam ik weer eens kijken om vervolgens gegrepen te worden door de summit.
    Gaaf ding!!
    Maar het lijkt ook hier, net als op allerhande andere forums dood te bloeden helaas.
    Maar ik ga toch maar eens op marktplaats kijken denk ik!....
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Heeft niet direct met doodbloeden te maken maar eerder met een verschuiving. Alle RC forums over de hele wereld staan onder druk van Facebook. Bevalt je het beheer van een forum of Facebook groep je niet heb je in 3 klikken een eigen Facebook groep opgezet, naast dat is Facebook veel makkelijker met het uploaden van foto's ed mede omdat de app zo handig en op een klein scherm erg overzichtelijk is.
     
  10. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    Da's waar.
    Helaas gaat er daardoor enorm veel info verloren.
    Ik heb hier twee dagen zitten lezen voordat ik reageerde en op een Facebook pagina worden alle nood vragen twee keer per week gesteld.
    Ik kom uit de keverwereld en zie continu dezelfde " hoe verlaag je" vraag voorbij komen terwijl daar in 1992 uitgebreid antwoord op is gegeven....
    Maar goed, de summit is nu ik hem ontdek dus al een oudgediende maar voor mij helemaal nieuw.
    Het valt me op dat ie tweedehands toch vrij zeldzaam is.
    Blijkbaar niet zo geliefd als de revo.
     
  11. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Omdat het niet echt onder de crawlers valt en tegelijkertijd ook weer niet echt onder de monstertrucks.....

    Het ding valt eigenlijk een beetje tussen wal en schip , als crawler is ie niet super en als monstertruck zwalkt het ding te veel (nog veel meer dan de Revo).

    Tis opzich best een grappig ding met de versnellingsbak en de lockbare diffs , brushless nog retesnel ook op het onrijdbare af. Maar dat kost je al gauw je complete aandrijflijn met die grote Canyons eronder.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Zal de nieuwprijs ook niet een rol spelen. Velen kopen iets dergelijks voor de lol en willen geen hoofdprijs ervoor betalen. En met dergelijke prestaties verdwijnt zo'n auto in gebroken stukken in een zak in de hoek ipv rijdend in de verkoop.

    Yep, dat soort gevechten over iedere dag dezelfde vraag heb ik ook. Mensen zijn te lui (of te dom) geworden om te zoeken of een manual te lezen en willen dat dan ook niet horen. Mensen worden al boos als je een link naar de manual met een paginanummer geeft waar het antwoord staat, is namelijk nog steeds niet een direct antwoord. En verbazend hoeveel mensen zich in de discussie mengen die mij associaal vinden. Blijkbaar is het nooit associaal om de meest simpele vragen waarvan de antwoorden met 1 klik te vinden zijn door anderen te laten antwoorden.
     
    screwloose vindt dit leuk.
  13. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    Dat dus inderdaad.
    En dat vind ik persoonlijk echt heel jammer.
    Je gooit haren ervaring weg op deze manier.
     
  14. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Nee het grote probleem met de Summit is vooral dat ie tussen de crawlers en Monstertrucks in valt.
    Als crawler is het hoge zwaartepunt een nadeel en spreiden die grote brede banden het gewicht te veel waardoor je weinig grip hebt , als Monstertruck komt het brushed snelheid te kort en is de ophanging veelste soft waardoor het ding op snelheid alle kanten op zwalkt.
     
  15. screwloose

    screwloose

    Lid geworden:
    1 dec 2004
    Berichten:
    263
    Dst is waar, het is van alles wat.
    Maar volgens mij maakt dst het nou juist geinig.
    Ik kom net weer eens kijken dus zoals gezegd, mijn referentie is de E en Tmaxx, wat is dan een betere truck voor het leuke race en bashwerk?
    Ik zat eerdt inderdaad naar de revo te kijken maar juist de locks en versnellingen bind ik zo geinig.
     

Deel Deze Pagina