Traxxas Summit topic!

Tenzij het om een bronzen glijlager gaat zoals gebruikelijk bij standaard Mabuchi's ;)

De Traxxas 775 is gewoon een rebranded Mabuchi met hooguit iets andere specs.

Nou is het bij mij ook gebeurd. Een van de assen aan de voorkant is afgescheurd. Zijn er alle goeie ideeen voor, eventueel een alu versie?

Aan de voorkant :?: Krijg je dat dan voorelkaar :?::?:
Achter heb ik er wel last van maar das ook logisch aangezien die het meeste te lijden hebben.

Alu assen zie ik niet gebeuren die geven geheid de geest.

Ik ben wel nog steeds bezig met iets .... En tot nu toe zie dat er wel positief uit ;)

Aan de voorkant :?: Krijg je dat dan voorelkaar :?::?:
Achter heb ik er wel last van maar das ook logisch aangezien die het meeste te lijden hebben.

Alu assen zie ik niet gebeuren die geven geheid de geest.

Ik ben wel nog steeds bezig met iets .... En tot nu toe zie dat er wel positief uit ;)

Heb ik ook gehad met m'n ERBE bij de eerste rit op eht circuit. een as aan de voorkant kapot. (was erg vreemd gebarste, dus zal wel een gietfout geweest zijn. mischien dat dit hetzelfde is. :) )

Hallo Jogens En Meisjes ,

We hebben er een Summit rijder bij :D
Als het goed is krijg ik morgen of over morgen de Summit .
Krijg als het goede is de rode of de blauwe .

Maar wat kan ik als beste als reserve onderdelen kopen ?
Heeft iemand nummers en en beschrijvinge ervan voor mij ?
Kan ik 7.4V lipo's gebruiken of raad iemand mij wat anders aan ?
Kan ik er zo een VXL brushless setje ingooien ( monteren ) ?
Heb wel een nieuw body bestelt om deze zelf weer eens spuiten .
( zal er wel weer zo uit zien zoals de Rustler geworden slordig dus )

Hopelijk kan iemand mij helpen .

MVG Berry

Laatst bewerkt:
Lipo's kan wel maar dan is het verstandig een voltmonitor te gebruiken aangezien die niet op de EVX2 zit , een gewone VXL set pas NIET :!:

Dan zal je opzoek moeten naar een Mamba Monster of zo'n EZrun set als ik gebruik , hou er dan wel rekening mee dat je assen verslijt als een tierelier en het ding ineens bijna 2 keer zo hard gaat ;)

Zolang je gewoon brushed rijd houdt alles het wel uit , maar tis verstandig om b.v. een setje assen op voorraad te hebben (kort & lang) , een slipper rebuild kit , diff rebuild en reserve diff(s)...

Maar zoals ik al zei brushed gaat het allemaal wel , pas als je met 4s lipo en brushless gaat werken heb je spares nodig ;) Als je het topic helemaal doorleest kom je het vanzelf wel tegen.....

Hallo ,

Waarom past een vxl setje niet en ezrun wel ?
Moet het soms 1/8 brushless setjes zijn ?

Heb je eventueel bestel nummers voor me dan bestel ik de onderdel al wat jij zegt want hij gaat mee op vakantie en wil toch liever wat op voorraad hebben .

Als ik nou direct 4cell lipo erin leg kan dat ook ?

GR Berry

Yep het moet 1/8 zijn ...... Bestel nummers heb ik niet meer , die heb ik vanmiddag toevallig allemaal weggegooid..... Maar de handleiding etc. staat ook online bij Traxxas daar kan je het ook ff in nakijken ;)

Je kan direct 4s lipo erin gooien (2x2s) maar dan moet je wel een monitor gebruiken om de spanning in de gaten te houden , vooral die van de bec-zijde aangezien die de servo's enzo voorziet van stroom en dus eerder leeg is.

Hallo ,

Kan ik zoeen voltmonitor gewoon bij een modelbouwzaak kopen ?
Of kan ik die ook ergens anders krijgen ?

Maar een lipo kan die ook onderwater ?
Moeten het 2 dezelfde lipo's zijn of mag het ook 1 van dit merk en 1 van dat merk ?
En moeten de Mah ook hetzelfde zijn of kan ik ook 1x 5000Mah en 1x 8000Mah gebruiken ?

Heb net handleiding gedownload en heb de onderdelen bestelt deze zullen ook zaterdag al leverbaar zijn .

Had ook gekeken naar 1/8 brushless setje maar deze zijn me toch net nog iets te duur . Of heeft iemand meschien nog iets liggen wel in goede staat ?

Gr Berry

Hallo ,

Heb gisteren mijn Summit binnen gekregen .
Nu heb ik echter voordat ik ga rijden nog wat vragen hopelijk kunnen jullie ze beantwoorden .

Hoelang rij je met 2 lipo's 2 cell 4000Mah en 5000Mah weet iemand dit ?
Kan ik beter Nihm of lipo gebruiken ?
Tot hoeveel Volt kan ik gaan met lipo's ?
Weet iemand hoe ik aan voltmonitors kan komen voor lipo ?
MBS Racing had deze namelijk niet .

GR Berry

Hoelang rij je met 2 lipo's 2 cell 4000Mah en 5000Mah weet iemand dit ?
- Try it out ;) Ligt natuurlijk compleet aan je eigen rijstijl, ondergrond etc.

Kan ik beter Nihm of lipo gebruiken ?
- Ik ben pro LiPo

Tot hoeveel Volt kan ik gaan met lipo's ?
- Dit kun je zelf ook vast Googlen ;)

Weet iemand hoe ik aan voltmonitors kan komen voor lipo ?
- HobbyCity, heb zelf deze : BM-6 Cell Voltage Monitor 2-6S Lipo, werkt echt perfect!!

gewoon gaan rijden met de lipo,s en zodra je merkt dat je lampen dimmen las je stuurt .
stoppen .
zo doe ik het ,ok speed heeft hij dan ook al niet meer .
maar wel voor eigen risico ,20 min rijd hij wel denk ik .
met 4000mah.
kijk wel effe of je stuurservos elkaar niet tegenwerken, anders even afstellen.
groeten wiebe.

op lipo gewoon rijden tot de power weg is, daarna ook ECHT niet meer rijden/sturen, dus als die ver weg staat lopen en oppakken.
Doe ik ook met de XL-5 regelaar, zit ook geen cut off op.

En je bent toch bekend met lipo's ? waarom dan nog nihm packs kopen ?
Ik hoop stilletjes dat mijn nihm's het niet meer lang volhouden.
Want het valt gewoon tegen als je weer een nihm pack erin hebt zitten.

Hallo ,

Heb me net toch maar 2 lipo safers gekocht op MP .

Maar wat ik wilde weten en ik het nergens achterhalen is :

Kan ik met 2 verschillende lipo's rijden zoal merk en Mah ?
Tot hoeveel cellen lipo's ik erin kan duwen 2x2 cell of 2x3 cell ?

@ Defty :

Ik weet het . Rij ook liever lipo maja wat niet is dat is niet hé

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
ja, je kan zonder problemen met verschillende mah waardes rijden, maar hou er rekening mee dat de een eerder leeg is dan de ander. In principe waardeer je de accu met de hoogste waarde op dezelfde waarde als de laagste waarde.

5000 en 8000 moet je dus gaan gebruiken als 2 accu's 5000.
Hiervoor is het inderdaad aan te raden om 2 lipo savers te gebruiken. Gaat er een piepen, dan is het tijd om te stoppen met rijden.

Het is overigens wel fijner om gewoon met lipo's van dezelfde waarde te rijden als je ze nog nieuw moet kopen, maar als je er twee hebt liggen, why not?

Ik hoef ze niet meer te kopen dan .
Maar maakt het ook niks uit met de C waarde heb enne van 20 en enne van 30 C hier liggen en nog 2 dezelfde lipo's ik ga het proberen als de lipo saver hier is .

Hallo ,

Heeft iemand intressen in de Traxxas Summit 2.4Gh zender want als ik er meerderen ineens koop krijgen we korting heb de goede mijnheer die me dit regelt net gemailt hoeveel hij er had maar heb nog niks terug .
Prijs weet ik ook nog niet en levertijd zal 4 tot 5 weken worden zei die .

Hier even ter info :

BuyTraxxas

Op Ebay staan ze niet voor zogoed als ik het kon vinden dan .

Hoor graag van jullie

MVG Berry

Hallo ,

Weet iemand waar ik goedkoop een 1/8 Ezrun setje kan kopen ?
Heb al op ebay gekeken maar ik zie er geen 1/8 bij staan .

Weet ook meschien iemand die me direct onderdelen van de Summit kan verkopen ?( modelbouwshop ) heb namelijk al vanalles kapot maar bij PK is de boel dicht .
En MBS Racing laat niks meer horen van de 8 verzonden mailtjes .

Nu heb ik zo snel mogelijk onderdelen nodig want ik mis het rijden gewoon .

Nog een vraagje he :

Hebben jullie dat ook dat jullie Summit zo snel op de kop slaat ?
Helpt een wheelie bar van de E-Revo hiervoor ?

Dat de bandjes van de Summit na 10 lege accu's al totaal gescheurt zijn ?
( Komt door de beadlocks had ik gelezen maar volgens mij niet want ik heb alles na gemeten en daar waar de scheuren zitten komen ze nooit aan de beadlocks )

Hoop snel reactie terug van iemand die me dit alles kan vertellen .

MVG

Berry

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Back