Traxxas Summit topic!

Ik vond dat de motor erg op de HV leek. Ook hoe de voorkant met schroeven vastzat, maar ach boeien...het gaat er uiteindelijk om dat het hard gaat.

Ik heb zelf met de 6.5 gereden en na twee runs de rotor kapot gereden. Moet deze nog steeds een keer bestellen.

Delipo's die ik gebruik zijn robitronics van 5000Mah (X2)en 8000Mah(X2) deze zijn 25C en ecpower 4300 mah (X2) en turnihy 5000 mah (x2), deze zijn 30C en spotgoedkoop en toch goed. Verkrijgbaar bij hobbyking.com

Heb zelf een 4.5T setje in m'n E-Slayer gezet. :) en heb dus nog een 5.5T en 6.5T motor liggen (is alleen 1 rotor kapot :( ) voor m'n Monster Beetle (Mad force) projectje. :)

Ik wil in eerste instantie de Ez-run 150A in m'n Muggy proberen met de CC-Neu 2200kv motor, en als m'n MMMv3 weer gerepareerd is gaat de Ez-run naar de Mad Force :) (vind het echt super dat die ook sensored motoren aan kan. )

Weet iemand hoe bij de regelaar van de summit (evx2) de accu's geschakeld zijn? Krijgen de motoren 14,4V of 7,2V bij volgas?

Ik wil nl. een evx2 regelaar voeden met 1 accu van 7,2V met 2 Titan 12T motoren eraan ivm inbouwruimte accu's, er is plaats voor 1 stuks.

Of vermoord ik mijn accu (7,2V NiMH) hiermee?

Voor het geval het 7,2V per motor is en de accu het aankan, moet ik dan twee Y-kabels maken of kan ik simpelweg 1 accu aansluiting gebruiken en de andere aansluiting ongemoeid laten of zelfs afknippen?

Laatst bewerkt door een moderator:
toevallig heb ik dit setje in mn wild dagger. De regelaar geeft 14,4 volt aan de motoren. 1 van de accuaansluitingen op de regelaar verzorgt de bec. dus wanneer je 1 accu gebruikt zul je die aan deze accuaansluiting moeten hangen. Dan krijgen de motoren 7,2 volt. De andere accuaansluiting hoef je niks mee te doen. Afknippen zou ik niet doen dat is sonde en onnodig.

Ze krijgen 14,4v , er is 1 aansluiting die de bec-zijde genoemd wordt deze voorziet de ontvanger en servo's van stroom en moet je dus altijd gebruiken. De bec-zijde kun je vinden door 1 stekker aan te sluiten en te checken of de boel van stroom wordt voorzien door de regelaar aan te zetten. Gaat de regelaar aan en werken de servo's heb je je bec-zijde , doet ie dat niet moet je de andere hebben.

De andere stekker kan/moet je dan doorlussen , maar 1 accu om 2 motoren te voeden is wel een knappe belasting :!::!:

haha tegelijk poste

Ze krijgen 14,4v , er is 1 aansluiting die de bec-zijde genoemd wordt deze voorziet de ontvanger en servo's van stroom en moet je dus altijd gebruiken. De bec-zijde kun je vinden door 1 stekker aan te sluiten en te checken of de boel van stroom wordt voorzien door de regelaar aan te zetten. Gaat de regelaar aan en werken de servo's heb je je bec-zijde , doet ie dat niet moet je de andere hebben.

De andere stekker kan/moet je dan doorlussen , maar 1 accu om 2 motoren te voeden is wel een knappe belasting :!::!:

Bedankt voor de snelle reacties.

Ja maar een Lipo met hoge cap. en C waarde kan veel stroom continue leveren, ik wil nu van de Titan 12T uitgaan (trekt niet teveel stroom hoop ik) omdat ik nog geen Lipo's heb en de motoren voordelig zijn en ik deze dan kan wisselen met de slash.

Stel je hebt een 8000 mAh Lipo met 25C dan mag deze toch 200A continue leveren? Niet voor nu maar voor de toekomst als ik zo'n Lipo aanschaf.

Wat zou een stel Titans trekken?

Een 12 turns vraagt toch ook echt het nodige aan stroom , met 2 van die dingen wordt dat uiteraard alleen maar meer.

Alles op 1 7,2v accu'tje gaat 'm niet worden ben ik bang , een flinke lipo zal het waarschijnlijk wel trekken.

Ik heb vannacht wat liggen te denken en kan de regelaar wel 14,4V maken uit 1 accu? Bij twee accu's wordt de plus van de ene de min van de andere (serie) en hebben de ene min en de andere plus echt een absoluut verschil van 14,4V. Als ik met een Y kabel beide voedingen zou voeden dan maak ik eigenlijk een kortsluiting tussen de ene plus en de andere min indien ik 1 accu gebruik.

In geval van "mechanische" serieschakeling zou ik de andere aansluiting moeten doorverbinden om 7,2V aan de motoren te kunnen leveren uit 1 accu???

Of zit er tussen de aansluitingen electronica in de regelaar die willekeurige spanningsverschillen, ook die met dezelfde absolute spanning, kan optellen?

Of lul ik nu echt uit mijn nek? :)

Ik heb vannacht wat liggen te denken en kan de regelaar wel 14,4V maken uit 1 accu? Bij twee accu's wordt de plus van de ene de min van de andere (serie) en hebben de ene min en de andere plus echt een absoluut verschil van 14,4V. Als ik met een Y kabel beide voedingen zou voeden dan maak ik eigenlijk een kortsluiting tussen de ene plus en de andere min indien ik 1 accu gebruik.

In geval van "mechanische" serieschakeling zou ik de andere aansluiting moeten doorverbinden om 7,2V aan de motoren te kunnen leveren uit 1 accu???

Of zit er tussen de aansluitingen electronica in de regelaar die willekeurige spanningsverschillen, ook die met dezelfde absolute spanning, kan optellen?

Of lul ik nu echt uit mijn nek? :)

De regelaar kan van 7,2 geen 14,4v maken , daar heb je gewoon 2 accu's voor nodig. Om 1 accu te kunnen gebruiken moet je eerst de bec-zijde opzoeken en dan de andere doorverbinden

Hallo.,
Sinds gister ben ik ook de trotse eigenaar van een Summit:D
Nu is het mijn eerste rc truck(ik vlieg normaal) en veel verstand heb ik er niet van.

Maar weten jullie waar ik bij de standaard setup opmoet letten?

Ik heb nu 2 packs nimh 4500mah en wil nog twee accu`s kopen voor brushed motor.
Welke raden jullie aan voor goede prestatie en toch veilig rijden?

Zijn er aanpassingen nodig om de boel langer heel te houden?
(ik las iets over scherpe rand bij banden??)

En nog andere tips zijn erg welkom!!

Vast bedankt:D

p.s Ik geloof dat ik geen spijt krijg van de Summit :thumbsup:

Hey Jan welkom bij de club ;)

Bij de standaard set-up is het aan te bevelen om de stuurservo's ff te controleren op de uitlijnen , vanuit de fabriek willen ze elkaar nog weleens een beetje tegenwerken door verschillen in de lengte van de stuurstangetjes.

Ook met de motor de eerste keer ff rustig aan doen zodat de borstels een beetje in kunnen slijten.

Voor de brushed set-up zijn goeie ni-mh's voldoende , hou het wel bij de bekendere merken en niet de vage gevallen van 30,- voor een 4500 mah pack ;)

De scherpe randen heb ik tot nu toe geen last van gehad , alleen van te veel power met de brushless :rolling:

hallo,

Als ik Brushles ga met mijn Summit waar moet ik rekening mee houden wat gaar er eerder stuk????

houden de banden dat een beetje uit? ik heb een ezrun 150A setje liggen die wil ik er in gaan zetten! wil er niet het max uit halen lijkt me niet zo bevoordelijk voor de Summit. Ik hoef ook niet super hard maar net iets meer dan de stock motor. zou 3s 5000 paralel mischien iets zijn??

Groet Ronald (Diver)

De problemen met brushless heb ik hier in het draadje al genoemd ;) Ik rij wel met 4s natuurlijk.....

Maar kort samengevat : aandrijfassen , diffcups en de slipper.
Maar zoals ik al zei ik rij wel met 4s waarbij ik de Summit op elk moment/elke snelheid op z'n achterwielen kan trekken door gewoon ineens volgas te geven.

Ik laat hem voorlopig maar gewoon standaard..
Voor mij als beginner prima en alles blijft mss iets langer heel :)

Maar met welke accu`s (nimh of lippo en ampere`s)) kun je dan de beste prestatie`s krijgen??

Groet Jan

Back