Traxxas Summit topic!

Als ik die accu packs bij hobbyking koop en zelf die Traxxas stekker eraan moet solderen ,moet ik denk ik wel een soldeerbout met aardig wat vermogen hebben ivm dikke kabels aan de accupacks??

15 euro bij de gamma en die heb je toch nodig in de toekomst.

Maar je kan ook 140 euro betalen bij toemen die zij in HK bestellen en waar ze zelf HK stekkers op solderen.

De lipo's van toemen zijn 30c en die van HK 40/50c en dat voor 30 $. Verzend kosten moet je natuurlijk ook rekenen maar bij Toemen moet je weer parkeergeld betalen!!

Ik heb ze besteld,bij HK de Turnigy 5000mAh 2S2P 7.4v 40C hardcase pack
en de stekkertjes :pBedankt voor de tip

Hoi allemaal, ook ik heb de summit een week of wat in m'n bezit en ben er erg tevreden mee. Nu wil ik ook een overstap op lipo maken. Ik begrijp dat het rijden met lipo's iig zorgt voor een langere rijduur, maar ga je ook harder? Ik heb nu nog de originele accu's serie 3 van traxxas.

Zo ik ben sinds gisteren ook in het bezit van een Summit.
Ben zeer benieuwd hoe dit rijdt, zeker omdat er een MMM inkomt.

SAM_1729.jpg

Waarom zou t niet kunnen? is alleen van tandwiel veranderen, hij zal warmer worden waarschijnlijk. Je kan toch niet rijden en van versnelling veranderen tegelijk volgens mij. Dacht dat je er stil voor moest staan om m in de 2e versnelling te ztten, dat moet iig wel bij de summit ( volgens mij, heb m nog niet getest )

Waarom zou t niet kunnen? is alleen van tandwiel veranderen, hij zal warmer worden waarschijnlijk. Je kan toch niet rijden en van versnelling veranderen tegelijk volgens mij. Dacht dat je er stil voor moest staan om m in de 2e versnelling te ztten, dat moet iig wel bij de summit ( volgens mij, heb m nog niet getest )

heb een 2-speed gehad in mijn brushed e-maxx en daar vertrok ik in eerste en als hij aan zijn top was zette ik hem in 2de, dat kan niet zo veel kwaad denk ik.
in een mmm doe ik dat beter niet zeker?

Werkt dat hetzelfde als bij de summit dan? daar zit nogal een verschil in qua snelheid.

ik denk dat het dezelfde ratio is ja, als je hem zelf inbouwd kun je tussen 2 verschillende gear radio's kiezen.
in de summit zal waarschijnlijk wel de traagste 1 inzitten.

maar ik heb er nooit problemen mee gehad om in mijn e-maxx te veranderen van versnelling terwijl ik aan het rijden was, liet wel de gas los totdat hij verzet was.

Ik ga t wel zien of het werkt, het is niet nieuw ofzo dus geloof er wel in.
Mensen met een brushless summit , welke pinion en spur rijden jullie?

Ik ben helemaal wild van mijn nieuwe Savage Flux,ga waarschijnlijk mijn 1 week oude Summit verkopen,verkoop hem liever aan 1 van de forum leden dan dat ik hem moet verkopen op marktplaats.
Zet hem straks in het te koop aangeboden topic.hij is nieuw 1x gereden in mijn achtertuin.incl doos papieren aankoop bon, motor koelfan lampen setje op het dak gemonteerd.
Ik ga er een Savage Xl voor in de plaats kopen

Hoi allemaal, ook ik heb de summit een week of wat in m'n bezit en ben er erg tevreden mee. Nu wil ik ook een overstap op lipo maken. Ik begrijp dat het rijden met lipo's iig zorgt voor een langere rijduur, maar ga je ook harder? Ik heb nu nog de originele accu's serie 3 van traxxas.

Ja met lipo's rijd de Summit ook iets harder. Bij mij werd de stock summit op 2 x 2s 5000 ook niet warm dus kon gewoon een dik half uur knallen.

Misschien stop ik er ook wel een mmm combo in. Kan ik dan bv 2 5800 mAh 6s (22,2 volt) parallel schakelen om langer te rijden? Of begrijp ik het verkeerd?

Back