Traxxas Summit topic!

Daarstraks even men 1/8 buggy wielen gemonteerd, grappig zicht:D Zijn er hier ook rijders die andere banden/velgen gebruiken dan standaard?
Iemand ng tips of trucks voor de summit;)

grtzzz

Buggy banden op de summit, dat lijkt denk ik nergensop ( foto please?! )

Ik heb er stocks op zitten voor het gem. werk.
Wil ik hard bashen pak ik 1 van mn andere setjes.
proline mashers, proline mulchers

Puur omdat de stock banden de power van mamba niet echt aankunnen.

edit: heb dit setje ook eens geprobeerd, maar heb ik voor de mulchers ingewisseld.
Vond ze te groot
SAM_1816.jpg

is een mamba monster niet echt overpowered voor de truck? Vond je hem dan zo traag stock;)
Ik vrees dat de wagen het mamba geweld niet aan gaat kunnen, en voor het echte werk heb ik de slash 4x4 ng e:p

grtzzz

Heb m nooit stock gereden, dus geen idee of dat traag was.
Waarom zou het niet kunnen eigenlijk, het is een E-revo brushless met dikkere wielen en sterkere assen.
Die dikkere/zwaardere wielen heb ik eraf gehaald voor bashen, dus heeft hij alleen maar sterkere assen.

Is het difflocking e.d. geen zwak punt in de aandrijving met brushless geweld? Heb me er nooit echt in verdiept moet ik toegeven.

Zijn dat dia Goliath wielen? Vind ze ook verschrikkelijk groot en zwaar. Heb je al met de Mulchers op gras gereden? Dat zijn echt killer gras banden, ik schrok van de grip die ik er mee had.

Om eerlijk te zijn ik ook niet echt in verdiept.
Maar zolang je niet gelockt in high gear gaat rijden kan het geen kwaad volgens mij.
Staat dan geen spanning op die difflock delen.

Heb die mulchers nog niet kunnen testen, heb ze van iemand hier op het forum, en hij mijn goliaths . Zijn wel 14mm maximizers, dus ook niet op 6s gaan Bashen.
Anders heb ik iig de banden nog en haal ik er andere velgen voor als ze doldraaien.

ff iets over de esc, kan ik gewoon zoals met men slash nadat de esc opstaat door het knopje in te houden, naar lipo mode switchen.
Heb ook ng 2x 2s 4000mah paketten liggen...

grtzzz

ff iets over de esc, kan ik gewoon zoals met men slash nadat de esc opstaat door het knopje in te houden, naar lipo mode switchen.
Heb ook ng 2x 2s 4000mah paketten liggen...

grtzzz

Helaas geen lipo mode!!

Je zal een lipo chekker er op moeten zetten (staan nog te koop in het te koop topic) of je zal risico moeten nemen!!! Je merkt het heel goed hoor als ze leeg raken als je dan meteen stopt is er niets aan de hand. Ik heb zo ook een tijd gereden en is altijd goed gegaan!! Zou in het begin wel ff meten want dat is weten.

is een mamba monster niet echt overpowered voor de truck? Vond je hem dan zo traag stock;)
Ik vrees dat de wagen het mamba geweld niet aan gaat kunnen, en voor het echte werk heb ik de slash 4x4 ng e:p

grtzzz

het is hem gelukt:

Laatst bewerkt door een moderator:
Het MMM setje zal, met zwaar bashen, op den duur wel wat problemen gaan geven met de assen. (zoals al eerder vermeldt in dit topic) Maar met enig beleid zal het wel goed gaan. Het diff lock systeem heeft bij mij i.i.g. nog geen problemen gegeven met brushless (EZ-Run 1/8. ;-)

Het switchen tussen high/low en locked/unlocked doe ik stilstaand.

Edit: in sneeuw lijkt het me dat alles minder belast wordt. Minder tractie = minder weerstand. Zoiets....

Laatst bewerkt:
Hoe zit het eigenlijk met de snelheid op 2x2s 4000mah 30c lipos? Iets minder snel door het lagere voltage?

grtzzz

Nee juist niet de 8.4 v stort veel sneller in! Je lipo gaat je de zelfde of juist iets meer snelheid geven. Maar test zelf eens iets stop ze er in en gas er op!!

Net even in het donker getest met de lipos, snelheid ligt ongeveer gelijk, mss nog ietsje sneller ook.
Wel vind ik dat de slipper ietsje te los staat, bij het optrekken hoor he hem tog degelijk slippen, maar even een kwartslagje vaster draaien.
Verder een leuke truck, banden maken wel lekker veel lawaai, maar je hebt goeie grip;)

grtzzz

Vandaag indoor een hele poos gereden, ga tog echt een liposaver moeten plaatsen. De lipos waren maar net boven de 3v per cel na loskoppelen.
Hoe plaatsen jullie die savers, in de battery boxen?

grtzz

Vandaag 2 savertjes met een ledje gekocht, nu nog een mooi plaatsje uitkiezen. Kabeltjes zijn lang genoeg, dus ik kan mss gewoon op de draden naar de ESC aftakken??

grtzzzz

Back