Traxxas Summit topic!

E-Revo%20Brushless%20Banden.jpeg

E-Revo brushless bandjes binnen voor de Summit (zie 2 euro munt voor grootte vergelijking :P)

Wel aan de Wijchense kant denk ik. Maar moet eerst wachten tot de dynamo voor me echte auto binnen is, en die er dan ook nog ff opknutselen.

bij de tolhuis/mijhorst

Das de Nijmeegse kant, ik bedoel gewoon bij de hoofdingang. Misschien ook leuk om over de parkeerplaats van de Golf club te rijden, das gravel achtige ondergrond. Misschien dat ik dit weekend ga, als ik me auto gefixt krijg en het droog blijft...

gearing voor mmm

Hallo, ik ga dit weekend de mmm in mijn summit installeren.
Ik ga rijden op 2x2s lipo, dus niet op volle snelheid.
Welke ervaringen hebben jullie met de verschillende gearing mogelijkheden?
thx.

18T pinion, 54T spur. dan heb je dezelfde vertanding als door traxxas word aanbevolen voor de E-Revo. (is een perfecte all-around vertanding. temps blijven erg mooi, en de snelheid zit er dan dik in. :) )

ik dacht stock of 18/68; ik zal het eens uittesten...
Ben wel benieuwd naar de mmm ; heb getwijfeld owv het mindere crawlen, maar denk dat het nog wel zal meevallen, niet?
Ik ga hem ook wat extra waterdicht maken met die liquid tape.

Gewoon uitproberen dan. Op de revo rij ik trouwens 19/54
En nu op de Summit 14/68 , maar heb nog een 15t liggen om te proberen.
Helaas kom ik qua tijd niet aan rijden toe.

stock heeft de E-Revo 18/65, dat is te licht voor lipo's. 18/54 word met de E-Revo mee geleverd voor 4s Lipo. (en nog iets zwaarder voor 6s Lipo, maar dat is overbodig, met 18/54 heeft die genoeg trekkracht om overal weer los te komen. :) )

thx ik zal het eens testen.
welke lipo's raden jullie aan?
In de winkel liggen er 2s 30c tot 4000mah
Hoe lang rij je met deze?
Beter zoeken naar een 5000mah?

Met de slash 2wd kan je wel een beetje door het bos rijden toch ? en over zandpaden?

Ik ben van plan om hem morgen te gaan kopen :D

dit weekend getest met de mmm op NimH batt; (heb nog geen lipo's) en ben al zeer tevreden met deze setup.
Als ik nu 2*2s lipo's zou steken; dan gaat de power toch naar beneden of niet? NimH 16.8 V; de lipo's 14.8V?
sorry ben nieuw in deze wereld.
Welke lipo's raden jullie me aan? 30c 5000 voldoende?
bedankt voor de hulp!

die zullen voldoende zijn...

Ja je hebt minder voltage dus je zal iets minder toeren draaien, maar daar in tegen zakt bij LIPOs het voltage niet in als je meer amps trekt... dus netto zal je (gok ik) sneller gaan...

Ja, je gaat sneller. Zoals gezegd kakt het voltage enorm in met zo'n stroomvreter op nimh. Je moet eigenlijk zorgen dat je minimaal 120a hebt, dat is wat aangegeven is p de castle site iig. Hoger is altijd beter natuurlijk. 5000x30c is dus voldoende

Back