Traxxas Summit topic!

Dat de servo's het moelijker gaan hebben bij stilstand dat zal iedereen wel weten veronderstel ik, maar als de wielen nauwelijks bewegen bij stilstand dan is er zeker iets mis en is dat zeker niet normaal. Als alle onderdelen van de stuurinrichting vervangen zijn dan denk ik persoonlijk dat er wat mis is met de servo's.

vr gr

Hans
 
Hallo.
Ik wil mijn originele servo's vervangen door Savox servo's.Heeft er iemand een idee hoeveel torque die moeten hebben?In gedachte denk ik aan ongeveer 20kg maar is dat genoeg?

Grtz Chris
 
Hallo.
Ik wil mijn originele servo's vervangen door Savox servo's.Heeft er iemand een idee hoeveel torque die moeten hebben?In gedachte denk ik aan ongeveer 20kg maar is dat genoeg?

Grtz Chris

Ja meer dan genoeg, vooral als je 2x gebruikt.
Maar persoonlijk zal ik dan gewoon voor 1x hitec 7950 gaan. Die heeft 45kg/cm bij 7.4v dacht ik. En is iets goedkoper dan 2x savox. Plus dat je niet het duo servo probleem kan hebben.
 
Alle dual servo's hebben dat " probleem " dat ze elkaar altijd wat tegen werken.
Dus het merk maakt niet uit.
 
Alle dual servo's hebben dat " probleem " dat ze elkaar altijd wat tegen werken.
Dus het merk maakt niet uit.

Niet alle, volgens mij werken de programmeerbare servo's gewoon goed samen, maar voor de rest wel.

Zelf zou ik niet snel meer voor een dual setup gaan, afstellen en goed krijgen zonder serieuze brom is een tijdrovende klus.
Plus qua snelheid/kracht/prijs is een enkele servo net zo interessant, alleen een dual kan wat meer hebben qua abuse omdat alle krachten over 2 verdeeld worden ipv. 1.
 
Sinds gisteren trotse eigenaar van een 2e hands Summit (het oude model). Het schakelen tussen 1e en 2e versnelling gaat niet helemaal goed. Het palletje wordt niet ver genoeg ingeduwd om naar z´n twee te gaan. Als ik hem met de hand wat verder induw staat hij wel in z´n twee. En de servo trekt hem wél zelf terug naar de eerste versnelling.

Het lijkt iets mechanisch of iets wat net niet soepel loopt (de Summit heeft erg lang stilgestaan). Maar voor ik met WD40 of witte vaseline aan de slag ga: is dit een bekend probleem en zijn er bekende oplossingen? De meeste topics die ik heb gelezen gaan over een defecte servo. Volgens mij is de mijne niet defect, maar heeft hij net niet genoeg kracht of zit er iets dwars bij de stangetjes. Ik zie zo op het oog niet wat de oorzaak is.

Ik heb hem gekocht voor rijden in low gear (met locked diffs), dus het is voor mij geen urgent probleem.
 
Misschien dat de vorige eigenaar de servo los heeft gehad en het armpje er niet goed op heeft gezet?
Dus even het armpje van de servo afhalen, en de servo even centreren, en dan het armpje opnieuw erop doen.
Of het armpje loshalen en een tandje verzetten.


Hopelijk snapt u het!

Ruud
 
Het lijkt mij dat er op de zender ook een trim en EPA afstelling moet zitten op de zender voor de summit. Mechanisch lijkt het in ieder geval goed, gezien je het schakelen gewoon met de vinger kunt bedienen.
Wat ruud aangeeft kun je ook proberen, het servo armpje 1 tand verzetten. maar let even goed op dat je servotje niet staat te brommen als deze in rust is. (in de 1e of 2e versnelling. de servo moet gewoon ontspannen er tussen zitten. staat die continue te brommen is het sowieso niet goed, want dan wil de servo continue naar een positie gaan waar die eigenlijk niet kan komen.
 
Volgens mij heeft de oudere TX zender geen EPA op het derde kanaal?
Misschien dat de TQi het wel heeft als je er een Ipod oid op aansluit, maar zo standaard geloof ik niet?
Vandaar dat ik aangaf de servo horn een tandje te verzetten, maar dat brommen was ik inderdaad er vergeten bij te zetten.
 
Bedankt zover. Ik ga straks puzzelen.

[update]

Het is verholpen. Was gewoon wat vast gaan zitten. Beetje wrijven en WD40 en het was verholpen :-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,ik ben nieuw en heb onlangs een Summit 1/8 gekocht zou wel graag misschien wat sneller gaan ,wat kunnen jullie aanraden ,heb wel enkel een lader voor gewone mh batterijen en niet voor lipo's nu rijd ik met 8,4 v en 3000 mh,als ik wat goed doorrijd tot batterij leeg is staat motor wel warm (775).er zij iemand tegen mij een ander tandwiel steken (5€) en dan is hij sneller ,maar iets minder kracht ,rijd hij sneller als ik vb.naar 5000 mh ga of kan je dan enkel langer rijden,ik had eens op een site een tabel zien staan waar je op kon zien hoe snel met welke batterij je kon rijden,maar vind hem niet meer,weet iemand van jullie wat goed is zonder dat ik te veel brokken maak.
Groetjes
 
Hoe meer mah hoe langer je kan rijden. Raad aan om lipos te kopen dat scheelt al wat. Heb zelf ook een summit en heb daar een brushless setje in gezet. Motor 2250 kV met 180A regelaar en lipos van 7600mah 40c en rij op 4s (2 accu's in serie) Kan hier lekker lang mee rijden en alles is goed qua temp. Heb aan de vertanding niks gedaan want het gaat mooi zo en maak nooit brokken.

Succes.
 
Als je zoals jij met de lipo rijd gaat hij dan zoveel sneller ?
Kan dat geen kwaad voor de originele motor(775),en als, je met de lipos rijd kan dat geen kwaad voor de differetielen als je die blokkert ,komt daar niet te veel kracht op.
Groetjes
 
Als je op 2 7 cellen NiMh accu's rijd is het voltage van 2x2S Lipo's iets lager dan 2x een 7 cellen NiMh pack, maar LiPo's houden het voltage langer vast, en hebben, als je de goede C waarde hebt, ook minder/geen last van voltage dipjes.
Dus het kan geen kwaad.
De diffs locken is toch meestal voor crawlen etc, dus dan rijd je ook niet zo hard, en komt er niet heel veel kracht op te staan, dus ik denk dat het wel goed gaat.
Een 775 zal iets minder gaan dan die brushless motor die erevo 2wd gebruikt, en dat gaat ook prima zegt hij.
 
Zo, vandaag dit hele topic en nog een paar andere topics doorgenomen. Een Summit is onderweg,.... hoop morgen binnen, maar zal waarschijnlijk dinsdag worden.

Heb het ding met name voor het thuisfront gekocht. Na vele reviews en filmpjes gezien te hebben wilde ik een Summit. Ben echt helemaal nieuw met dit RC-geweld. Kortom er gaat een wereld open, dus kan nog een leuke ervaring worden. Op die manier heeft vaders er ook nog iets aan. ;-)

Wel na het lezen nog steeds geen idee wat er allemaal precies geschreven is,... meeste termen zijn acrabadaba. Dus goed dat hier een paar enthousiastelingen zitten. Geeft iig een beetje een vertrouwd gevoel voor als het ding een keer pannen heeft. :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag al binnen en gelijk even een rondje kunnen rijden. Ongelofelijk wat een beest is het. Met gemak overal overheen en doorheen. ;-)

Gelijk een vraagje, zag op internet van rode aluminium rods, lijkt me gewoon erg mooi staan. Enkel geen idee welke ik moet hebben. Staan namelijk meerdere maten bij en heb al dit topic doorgelezen en gegoogled, maar nog niks gevonden. Iemand die weet welke ik moet kopen. Gewoon ter vervanging omdat het er leuk uit ziet.

Deze twee kwam ik tegen met allebei een ander art-nummer.

http://www.ebay.nl/itm/Traxxas-5318..._Parts_Accessories&hash=item51be7e7346&_uhb=1

en

http://www.ebay.nl/itm/Traxxas-5319..._Parts_Accessories&hash=item43c9796d71&_uhb=1


Alvast bedankt voor de hulp!
 
Back
Top