Traxxas TRX-4

Vandaag kreeg ik de 4 klinken en de tankdop binnen.
De klinken zijn netjes echter amper ruimte om de schroefjes er in te draaien. Dit is wel heel fragiel. Ik heb voor het monteren eerst de klinken voorzien van een beetje schroefdraad, voor zover dat wou.
Eerst heb ik 1mm geboord en daarna alles op 2mm. Ik vond dat kleine stripje goed bedacht echter erg dun en bied weinig stevigheid daarom ook nog ringetjes erachter. Ook heb ik van een oud stukje lexaan 4 slotplaten gemaakt, deze komen netjes achter de klink en doet het allemaal iets mooier lijken. Wel moest ik langere inbus boutjes gebruiken, maar gelukkig voorraad genoeg.
Hieronder op de 1e foto wat je geleverd krijgt.



En zo als je ze hebt gemonteerd, dan wel met eigen brouwsel slotplaat.






Toen de tankdop monteren. Je krijgt een voor en achterkant, dat is voor het inbouwen een stuk makkelijker. Wat mooi is aan deze dop, dat de cap grijs is geprint en ook echt rond draait. Je hoeft dus zelf niks te schilderen of wat dan ook.
Echter moet je hem wel zelf uitmeten aangezien de sticker die er standaard op zit een heel ander formaat heeft. Het makkelijkste te doen is een gaatje van 5mm in de midden te boren als je hem hebt uitgetekend en dan voorzichtig met de dremel de vorm eruit te halen aangezien je in lexaan heel snel uitschiet als je dit met een scalpen of stanley mes doet. ( ja ik heb het ook geprobeerd en schoot gelukkig niet te ver uit:frustie:), en kon het herstellen met de dremel. Gelukkig viel alles nog binnen de dop.
Dan de voorkant er in drukken en de achterzijde erop schroeven en klemt hem gelijk af.




Ik vind deze kleine toevoegingen dan ook weer een verbetering van de al mooie body.

Ik heb deze accessoires op ebay gekocht maar volgens mij is dit nu ook allemaal leverbaar bij Romulco in Hollandscheveld.
 
Het is inderdaad een van de beste scalers die op de markt zijn. Wel iets groter dan de RC4WD D110 body. Bovendien blijft het een Lexaan body en geen hard body wat ik persoonlijk mooier vind. Er rijden momenteel erg veel TRX4 rond die allemaal op elkaar lijken. Dus een persoonlijke verandering aan de body is altijd mooi.
De banden presteren ook erg goed maar veel te licht.
Verder een mooie aanwinst...
 
Het verzwaren van banden is simpel te verhelpen natuurlijk. Je kan zwaardere banden en velgen nemen, echter de banden presteren erg goed. Daarom is er veel keuze in gewichten om deze op de uiteinden van de portaalassen te zetten wat het zwaartepunt een heel stuk naar beneden drukt en gelijk meer stabiliteit in de auto brengt.
 
Vandaag de 3D geprinte aan/uit schakelaar binnen gekregen van RCMart.

Zo ziet hij er dus uit.


Op de foto lijkt hij groot maar het is maar een hele kleine schakelaar. 3D geprint maar erg stevig. Er zit ook nog een veertje in verwerkt, zodra je hem iets duwt, drukt hij op de schakelaar en gaat de regelaar aan en als je hem los laat gaat hij terug. Met het uitzetten dus hetzelfde.
Ze hebben goede dubbeltape gebruikt waarmee je hem aan de regelaar vast plakt en aan het chassis. Dit zit als een huis.




Je hoeft nu dus niet de hele body eraf halen maar kunt via de onderzijde de auto aan en uitzetten. Ideaal aangezien het niet de makkelijkste body is om er op en af te halen.



Een handige Harry kan zoiets vast zelf wel maken, maar voor die paar euro's wou ik die tijd er niet insteken.
 



Vandaag was ik even bakjes aan het opruimen/sorteren en toen kwam ik nog nieuwe bumper steps tegen voor een D90. Deze zijn gemaakt van een zachte kunststof.
3mm gaatjes geboord en de bovenzijde verzonken zodat het schroefje vlak komt.



Zo moeten ze er dan opkomen.



Na het spuiten met matte TS verf van Tamiya zien ze er zo uit, net of het bij de bumper hoort.



En zo ziet het er gemonteerd uit, ik vind het een leuke toevoeging.



Ook heb ik de blanke achterlichten kleur gegeven met de rood en orange doorzichtige potjes verf van Tamiya, lijkt toch net even wat mooier.



Ook is er een andere motor ingekomen, namelijk een Absima Thrust B-Speed 50 turns voor meer koppel en minder snelheid, want met zijn 2e versnelling heeft hij snelheid genoeg.
In de bossen e.d. is koppel meer belangrijk.



Nu maar weer wachten op de volgende onderdelen, er moeten nog behoorlijk wat binnenkomen.
 
Vele kleine details, maar ze zullen daadwerkelijk een wereld van verschil maken bij het eindresultaat.
De verlenging van de aan/uit schakelaar op de ESC is ook een mooie praktische oplossing!
 
Het is ook de bedoeling om mij van dezelfde rode trx-en te onderscheiden met al die kleine details, en er volgen nog vele.
Gisteren een standaard D90 gescoord voor de Trx bij Romulco in Hoogeveen, die heeft veel scaler spullen en vele trx-en staan.
Maandag ga ik de bumper monteren en zal daarna wat foto’s maken.
Ook leuke stickers binnengekregen, dus blijf hem volgen:thumbsup:
 
Ik ben er vandaag toch nog even aan toe gekomen om de bumper te monteren. Ik ben wel tevreden over de vorm, echter de bumper is van een te zacht materiaal en zal als bumper echt zijn werkt niet kunnen doen. Het is te buigzaam, dus zal ik op zoek moeten naar een ander type.
Vandaag is ook de reclameboer langs geweest, en zonder sponsor kan een trial niet plaatsvinden. Dus heel wat kwalitatieve zeer goeie stickers geplakt.
De dingen voor op het roofrack druppelen ook binnen.














Tot zover deze update, op naar de volgende.
 
Foto’s zijn ook niet meer zichtbaar. Verkocht?
Dat de Foto’s er niet meer zijn lag aan Fhotobucket, die hebben alle foto’s verwijderd totdat betaald werd, terwijl dit altijd gratis was.
Dit was bij bijna iedereen het geval en daarom bij wat oudere topics als deze geen pics meer.
Maar de Trx rijdt momenteel in België bij een gelukkige nieuwe eigenaar.
 
Back
Top