traxxas vs. kyosho

Nu loop ik sterk na te denken over welke offroad monstertruck ik me deze winter wil aanschaffen:
Kyosho mad force: 4WD
kyoc0521a-2.jpg

kyoc0521chas.jpg

Traxxas Sportmaxx 2WD
sport%20maxx%203-4%20chass.jpg

Het probleem is de prijs....
voor de kyosho betaal je denk ik 650€ grof gerekend
voor de traxxas betaal je denk ik ook iets van een 560€ ongeveer
heeft er iemand ervaring met deze auto's?

vind die traxxas er mooier uit zien en hij is dubbel geveerd.

verders weet ik het niet.

traxxas: 2.5cc
kyosho: 3.5cc
trouwens vind ik de ophanging van de kyosho er veel steviger uitzien en alles is veel overzichtelijk :)
nog reacties of ervaringen?

laatste stand van zaken:

Tamiya brengt een vernieuwde monstertruck uit, de TNX. Het is een verbeterde versie van de Terra Crusher. De hele auto is lichter, veranderde suspensie en een 3,0 cc motor met harde chroomlaag voor lange levensduur! Dat laatste is vooral goed om te horen. Bovendien zit er een (heel wat) grotere koelkop op de motor. Hij ziet er goed uit, beter dan de Terra Crusher vindt ik. Tamiya geeft bovendien aan dat deze auto een snelheid haalt van zo'n 65 km/u (excess of 40 mph).

Van Traxxas wordt dus ook een nieuwe truck verwacht, misschien is het de moeite om daar op te wachten?!

Een andere zeer goede monstertruck die rond deze tijd ook wel geleverd zal gaan worden is de Associated MGT (ook wel BFT genoemd). Associated heeft hier zeer veel tijd in gestoken, zodat ze andere fabrikanten (willen) overtreffen. De auto ziet er zeer goed uit en heeft een aparte uitlaat. Verder zie je dat de auto inderdaad doordacht is en van Associated is wel te verwachten dat hij ook goed presteerd. Het is trouwens een 1:8 model en is zeer fors uitgevoerd. Heeft verder een 3,5 cc motor, 2 bak en achteruit.

Net zoals bij die traxxas vind ik het er bij kyosho overzichtelijker uitzien
maar het andere voordeel is dan ook bij traxxas dat hij een heel sterke motor heeft.
Maar op een of andere manier denk ik dat de ophanging van de kyosho veel stugger en stabieler is.
Die HPI vind ik niet zo goed, precies een combenatie van een traxxas en een kyosho
wie weet hoeveel die kost?

dirk jan heb je foto's van de auto's die je bedoelt?
die auto van tamiya heb ik denk ik zien staan in radio control op de beurs, was dat een met een leger kap en baanbanden.
van die traxxas las ik al in een ander topic dat je die info had uit vertouwelijke kringen :P :pim:
kan je een foto posten van die associated

greetz NitrO

He Nitro,

Tamiya brengt echt een hele nieuwe auto uit. Niet die met die legerkap. Dat is de Wild Commando en die is precies hetzelfde onder de kap als de Terra Crusher. Behalve de motor geloof ik, die is heel iets anders. De auto die ik bedoel is echt een heel nieuw model. Hieronder een afbeelding:

afb479.JPG

De Associated truck is te vinden op: www.teamassociated.com en de nieuwe Traxxas is afwachten!

Is 30 Km/u niet heel erg weinig..dan kan je beter electro pakken ;)

weet niet als jij heb weet maar die gaat echt wel rapper dan 30 per uur
hij is uitgerust met een vollautomatische 3 bak... zal dus wel wat rapper rijdt
En is trouwens een .21 motor zoals op de hpi savage en schumacher fusion

Neem toch gewoon een Savage 25RTR

Nog even wachten en hij komt uit

Lijkt me veel beteren en degelijker.

Samuel

ik denk dat je in de war bent met de eenvoudige kyosho, er zijn 2 types de Mega force, en de Mad force...... en kyosho motoren zijn veel beter als de HPI motoren, zeker de 3,5 cc.............Peet.................8)

Ja kijke maar eens naar de Inferno 7.5 (3.5 cc) Die dingen lopen hard!!

juist het gaat dus om de mega force maar weet iemand een specifieke prijs en wat de kit omvat?
RTR of kit?? :wink:

NiTrO zei:
juist het gaat dus om de mega force maar weet iemand een specifieke prijs en wat de kit omvat?
RTR of kit?? :wink:
oei oei oei die namen zijn verwarrend...
correctie: het gaat om de MAD force

Back