Traxxas vxl regelaar schakelt steeds uit

Hoi,
Ik heb een traxxas slash 4x4 met velineon set. Probleem is als ik gas geef schakelt de regelaar direct uit. Als ik een heel klein beetje gas geeft blijft hij wel lopen.
Batterij is vol (lipo). Zelfs met cut off enabled heb ik hetzelfde gedrag.

Ik heb al van alles geprobeerd maar hij schakelt zichzelf steeds uit. Soms moet ik zelfs eerst de accu kabel loshalen om hem weer aan te krijgen.

Iemand suggesties of is de regelaar kapot?

Ik heb eens een vergelijkbaar probleem gehad met m'n Summit VXL (ook met Velineon), bleek de stuurservo defect te zijn. Trek het stekkertje van de stuurservo eens los en kijk wat er dan gebeurd...

als ik de servo losmaak gaat het groene lampje op de regelaar knipperen en gebeurt verder niets.
Servo werkt overigens wel prima

Heb dit ook een keer gehad. Dit kwam bij mij omdat ik over z'n trottle range kwam. Even je regelaars throttle range opnieuw calibreren

Ben wel benieuwd wat hier uitkomt want ik heb precies hetzelfde probleem!
Weliswaar met een flux blur esc maar goed.

Heb jij je draad naar de ontvanger helemaal heel?

En heb jij nog een on off switch er aan zitten?

Als ik er niet uitkom ga ik deze er tussen uit halen.

( had gehoord dat er wel is zand tussen kwam en dat hij dan niet helemaal contact meer maakt)

Als het gelukt is laat ik het je wel weten!

Gr

Ik denk dat de motor de regelaar sloopt. Nieuwe vxl regelaar ingezet en die geeft nu hetzelfde probleem.

Wel vreemd dat de motor wel loopt als je een heel klein beetje gas geeft...

[Kronkel aan]Even een hersenkronkel van mij. Zal wel nergens op slaan hoor....

Is het een 3s accu en dan de regelaar per ongeluk op Nimh ipv lipo?
Zou dit schadelijk kunnen zijn voor de regelaar als hij niet op lipo staat ?

Battery over voltage protection is een ingebouwde veiligheid las ik net op de traxxas site.
In de Nimh stand kan de regelaar 10.8v aan. Een goed opgeladen lipo kan nog wel iets meer leveren dan 11.1v.
Misschien stiekem zelfs een 4s eraan gehangen ?

[Kronkel uit..]

Ik rij met 2s lipo's van 7.4 volt. Probleem doet zich in bij beide accu instellingen voor.

Topzaak Leo Briels in rijen (bij tilburg) gaat de regelaar naar traxxas sturen. Ben benieuwd wat het probleem is.

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar...Is het nog de originele vxl servo? Kan zijn dat je servo iets teveel stroom wilt,dit heb ik gehad met een aftermarket servo in een 1/16 traxxas.
Bec ertussen of andere servo is dan de oplossing.
Maar zonder servo had hij het ook lees ik...

Back