Traxxas X-maxx Topic!

Die grote vierkanten geven juist een hoop raakvlak en de scherpe hoek maakt het minder makkelijk om door te draaien , een 6-kant zou het bij een big-scale heeeeel zwaar hebben.... Vergelijk de hoeken van een 4-kant en een 6-kant maar eens , die van de 6-kant zijn veel minder scherp en dus gevoeliger voor doordraaien ;)
Bullshit .
 
Denk eerlijk gezegd dat dat nog wel mee zal vallen Rob....
Lengte/breedte verhouding is best oke en het gewicht hangt vooral tussen de wielen ipv er boven zoals bij bv een Savage.

Tis meer een feature voor de (genetisch bepaald) luie Amerikanen :mrgreen:
Met de savage x 4.6 nitro kan ik harder door de bocht dan de x-maxx . Kan aan de vering liggen die zijn veeeeel soepeler dan de stugge vering van de maxx . Heb namenlijk ook een savage x . Veeeeeeel betere constructie en minder gevoelig voor schade en breekpunten. Nog nooit een onderdeel hoeven vervangen door breuk of slijtage . Alleen een nieuw motortje omdat deze gaar was gereden.
De stampede xl5 is pas een drama . Deze ligt sneller op zijn kant als een oud omaatje zonder stok . Dramaaaaaaa!
 
Was ook meer als :rolleyes: bedoelt , ik vindt het leuk gevonden , dat self-righting systeem, maar heeft voor mij geen meerwaarde om evt . deze auto aan te schaffen, denk dat de skills van de bestuurder meer het potiaal van deze auto kunnen " uitbuiten" ,daarbij is ook wel het terrein een belangrijke faktor , denk aan de twee-takt bigscale's 1/6 .

Ik vindt een 1/8 of 1/10 wat makkelijker om her en der uit te laten , twijfel wel weer zeer aan de gebruikte materialen van deze truck wat eerder al genoemd is , bv de schokbrekers en diff's .
Maar misschien een keer " live" aanschouwen hier in de NL ......
Difs zijn naar mijn idee prima . Heb ze nig niet hoeven vervangen. Wel dikkere diff olie erin gedaan . Aandrijving wel naar hd overgestapt . De orginele waren kapot gegaan . Eerst achter jaar later voor .
 
Wel jammer dat er dan weer plastic shock caps op zitten, die knallen er nog al eens af bij Traxxas.
Maar dat zal ook weer aftersales redenen hebben denk ik?
Ik heb meer problemen met de onderkant van de shocks . Precies daar waar het aan de draagarm bevestigd is . Heb ze aan de voorkant al beide 2 keer mketen vervangen na een stuurfoutje en niet echt harde crash van voor . Meteen shock afgebroken. Heb ze nu op voorraad thuis .
 
Self rightning systeem klinkt heel leuk. Maar als ik zie wat die knop doet, dat kan toch ook gewoon zelf?
Neee kun je njet zelf . De wielen moeten helemaal stil staan wil j3 de andere kant op . Je kan ook niet achteruit rijden draaien en meteen weer volgas vooruit . Eerst helemaal tot stilstabd en dan pas kun je weer gassen.
 
Heb gisteren met mijn nieuwe X maxx 8s een ongelukje gehad.
Hij is geschept door de bmw van de buurman,
de schade is 1 kapotte band doordat hij halve meter onder de bumper is meegenomen.
Nu is mijn vraag de wielen/banden upgraden of gewoon 1 losse band bestellen en die zelf verlijmen ?

mvg


bas
 
Heb gisteren met mijn nieuwe X maxx 8s een ongelukje gehad.
Hij is geschept door de bmw van de buurman,
de schade is 1 kapotte band doordat hij halve meter onder de bumper is meegenomen.
Nu is mijn vraag de wielen/banden upgraden of gewoon 1 losse band bestellen en die zelf verlijmen ?

mvg


bas
Sterker dan je dacht heh . Ik heb ook al eens een aanrijding gehad met een vw transporter. Reed onder de auto net voor het achterwiel . Een paar metertjes mee gesleurd en alleen 2 nieuwe schock shafts
De rest nog allemaal in orde.
 
Ik heb meer problemen met de onderkant van de shocks . Precies daar waar het aan de draagarm bevestigd is . Heb ze aan de voorkant al beide 2 keer moeten vervangen na een stuurfoutje en niet echt harde crash van voor . Meteen shock afgebroken. Heb ze nu op voorraad thuis .
 
Hai allemaal , ik ben nieuw hier op het X-Maxx topic en mijn vraag is misschien al eerder gesteld maar kan iemand mij adviseren over welke bearings (merk) het beste zijn voor mijn 8s ? Heb nml. aan de achterkant de binnen bearing kapot bij het wiel. Kleinigheidje maar ja de rubberen sealing ligt eruit helaas
 
Ik weet niet hoe het lager is, maar de rubber seal kun je eventueel gewoon terug drukken.
Boca bearings is goed, Acer ook en zo zijn er wel meer merken.
Ikzelf zou gewoon voor de van Traxxas gaan denk ik, de rest moet vaak uit Amerika komen.
 
Een dure heeft ook geen eeuwig leven.

Als je 2 goedkope of 1 dure verslijt is om her even. Zijn van die dingen die je gewoon moet hebben liggen. Zou zonde zijn als een middag rijden over gaat om een lager.
 
Ja klopt idd , de sealing was er aan 1 kant uit dus heb ik um omgedraaid en weer terug gezet en heb daar vanavond nog weer heerlijk mee gereden. Vanmiddag de zaak gebeld waar ik um gekocht had en gevraagd of daar garantie op zat maar hij zei dus nee. Daarna zei ie ook nog als ik een mailtje zou sturen met daarin het artikelnr. erin vermeld , hij me een toch een lagertje zou toesturen het kost de kop niet maar toch mooi dat ie het doet , hulde aan TOPRC.NL
 
Ik heb m'n eerste X-Maxx gekocht en wil graag weten of er lotgenoten wonen in (Nederlands) Limburg. Misschien leuk om eens een keertje samen te gaan rijden (met gepaste afstand van 1,5 meter uiteraard).
 
Hallo Roger,

Als eerste gefeliciteerd met de aankoop van de X-Maxx, als je flink gaat rijden moet je iets meer dan 1,5 afstand tot de X Maxx hebben:rofl:.

Ik weet niet waar in Limburg je woont, maar in Landgraaf waar ik woon schrikken de mensen regelmatig als ik met de 1/5's ga rijden en krijg ook regelmatig de vraag of je er geen vergunning voor nodig hebt:hammer:, gelukkig kan ik goed een wedstrijd met mijn kids houden sinds de oudste ook met een 1/5 kan rijden.

Mocht je in de buurt wonen kunnen we wel eens afspreken.
 
Back
Top