Hallo,
Wie kan mij vertellen wat de exacte reden is om een trompet/trechter op de carburateur te plaatsen? Ik hoor verschillende redenen. Op de foto (bron Tony Clark) de trompet als onderdeel 0080
1) Brandstofverbruik
2) met trompet een mogelijkheid tot een filter (wie had die dingen ook al weer, Richard?? Bertus?? )
3) Gasaanname / afname reactie van de motor verbeteren
Wie weet er meer of misschien wel welke apeverhalen zijn. Tevens ben ik eigenlijk benieuwd naar b.v. de vormnauwkeurigheid als het effect heeft op de loop van de motor. Hoe sterk loopt hij uit, met welke kromming, hoe lang enz.
Is er iemand die daar meer van weet??
Groetjes
Mark
Wie kan mij vertellen wat de exacte reden is om een trompet/trechter op de carburateur te plaatsen? Ik hoor verschillende redenen. Op de foto (bron Tony Clark) de trompet als onderdeel 0080

1) Brandstofverbruik
2) met trompet een mogelijkheid tot een filter (wie had die dingen ook al weer, Richard?? Bertus?? )
3) Gasaanname / afname reactie van de motor verbeteren
Wie weet er meer of misschien wel welke apeverhalen zijn. Tevens ben ik eigenlijk benieuwd naar b.v. de vormnauwkeurigheid als het effect heeft op de loop van de motor. Hoe sterk loopt hij uit, met welke kromming, hoe lang enz.
Is er iemand die daar meer van weet??
Groetjes
Mark