Trekkracht motor bepalen

• Topicstarter Topicstarter Cyclonist
  • Startdatum Startdatum
C

Cyclonist

Guest
Ik zou graag willen weten hoe je de trekkracht van een elektromotor uit kan rekenen.
Ik wil een speed 400 en günther prop gebruiken, om een hovercraft, airboat en later misschien een elektrozwever aan te drijven.
Maar mocht er iets van zelfbouw komen, dan moet ik wel weten hoe zwaar het maximaal mag zijn, en zo nodig lichtere componenten kopen.
Liefst ook trekkracht voor lager dan speed 400, maar met dezelfde prop (dat kan toch neem ik aan?)

Alvast bedankt! :D

heey,

Het ligt aan wat voor prop je gebruikt. Je moet eerst weten wat voor prop de motor aankan. Als je bijvoorbeeld een prop neemt met een te grote spoed zakt je toerental in omdat je de motor te zwaar belast. Het varieert ook nog van het type motor. Dus je moet eerst weten wat voor afmetingen prop ze aanraken voor de motor die je kiest. Dan kan je aan de aangegeven KV waarde kijken naar je toerental en dan kun je proberen. Waar gebruik je de prop voor op de hovercraft? Voor de voorwaartse snelheid of om het luchtkussen op te pompen? Als je het luchtkussen wil oppompen moet je ook weer een juiste druk behalen anders krijg je geen mooi recht kussen!

dus geef eerst even wat meer informatie over de maat prop motor etc...

gr,

niels

Back