trekkracht speed 300

Een vliegtuig van 300g moet normaal met een sp300 7.2V te vliegen zijn als het aerodynamisch een beetje netjes is.
"kite-flyer" klinkt als iets dat mischien wat meer vermogen nodig heeft.
 
Dat ding heeft trekkracht nodig, geen snelheid.

Probeer eens een IPS vertraging met 8x4 of 9x4 prop
 
Ik denk dat je de SP300 beter met een vertraging (ca 3:1) en een 8" of 9" prop kunt uitvoeren ....
 
Een GWS motor die in de warbirdjes of formosa wordt meegeleverd (eps 350).
De ips is te klein voor dit gewicht.

Leuk buitenlopertje kan natuurlijk ook.
 
Bij de modelbouwwinkel waar ik meestal ga, hebben ze geen 3:1 vertraging voor de speed 300 ... Zou het met een 4:1 vertraging ook gaan? Want deze hebben ze wel. En dan mss een andere prop dan de 8x4 ? Of weet iemand waar ik zo'n 3:1 vertraging kan kopen? ( Ik woon in Meise, België)
Andere suggeties zijn ook welkom :idea:

Grtz
 
the_raven_EAP zei:
Bij de modelbouwwinkel waar ik meestal ga, hebben ze geen 3:1 vertraging voor de speed 300 ... Zou het met een 4:1 vertraging ook gaan? Want deze hebben ze wel. En dan mss een andere prop dan de 8x4 ? Of weet iemand waar ik zo'n 3:1 vertraging kan kopen? ( Ik woon in Meise, België)
Andere suggeties zijn ook welkom :idea:

Grtz

Bedoel je soms http://www.ercmarket.com/ ?
Zoniet, dan kan dit misschien interessant voor je zijn (lees vooral in de buurt)...
 
Een motor die geschikt is voor direct drive is niet de meest geschikte motor voor bij een vertraging.
Werkt wel, maar met een fellere motor en grotere vertraging haal je betere resultaten.

Voor een 8x4 prop heb je 1:2 vertraging nodig met sp300 7.2V.

Met 1:4 kom je op 11x5 props uit.

Voordeel van een nieuwe GWS vertraging is dat je precies weet welke prop erbij moet. Heb je zelf motor en vertraging moet je dat weer uitzoeken.
http://www.rctechnics.nl/ heeft nog vertragingen.
Maar de bruikbare vertragingen zijn niet vooradig. Bovendien zijn ze prijzig (duurder dan nieuwe GWS, of zelfs een fietsbel).
Als de reden van de hergebruik wens is om kosten te besparen: Vergeet het!, je komt waarschijnlijk duurder uit. Als het voor het milieu is of zo, of omdat het je lievelings motor is dan heb je een betere reden.

Ander poging:

Komplete motor:
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=2394
Type B (1:4.43) . 2 lipo's 8A met 9x5 prop en 350 gram trekkracht. 15$ en $2.50 verzendkosten = voor 15 euro thuis.

Losse vertraging:
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=2470
Voor je speed 300 7.2V dan 1:2.8 nodig.
9x5 prop 6A bij 2 lipo's <300g trekkracht.

Handisgte lijkt mij echter gewoon een simpele buitenloper (fietsbel).
Trouwens gehoord dat jamara ook fietsbellen in programma neemt. Protech ook. je komt ze straks echt overal tegen dus.
 
waarschijnlijk wel, maar je moet dan wel gaan opletten op het gewicht. Trekkracht is wel bijna 600gram. Dus dat is wel weer mooi. :D

Deze motor is brushless(borstelloos) dus heeft een borstelloze (3fasen) regelaar nodig.
Met een gewone regelaar zal je deze motor niet kunnen laten werken.
En deze motor kan, net zoals elke andere motor, gebruikt worden met lipo's, nimh, nicd, Pb en elke andere (DC) voedingspanning.
 
welk soort 'fietsbel' is dan wel aan te raden (lagere trekkracht)? en mss een bijpassende controller? De akku van 740mah nimh zou ik graag behouden.
grtz
 
Back
Top