Trekstart vs. electrisch starten?

Ik twijfel erg tussen het laten zitten van de originele trekstarter of het monteren van een electrische starter of startbox.
Wat is jullie voorkeur en waarom.

Zoek de vele topics hierover eens op en lees ze eens door.

Iedereen heeft zo zijn voorkeur, meestal omdat ze het andere niet kennen.

Een trekstarter werkt goed maar als je motor niet wil starten om welke reden dan ook is een elektrische wel handig...

Zoek de vele topics hierover eens op en lees ze eens door.

Iedereen heeft zo zijn voorkeur, meestal omdat ze het andere niet kennen.

Ik ben begonnen met een trekstarter en daarna overgegaan naar een startbox. Startbox is de way to go...

rukstarter gaat geheid een x over de zeik.

Alles gaat een keer kapot. Wat je met een trekstarter in de gaten moet houden is dat je korte rukjes geeft en niet tot het einde van het touw gaat.
Ik rij al jaren met een Kyosho V-one- S3 en de trekstarter is daar nog nooit van vervangen.
Maar ook mijn voorkeur gaat uit naar een startbox ;)

M.v.g. Mark

Startbox is de enige manier om de oneway te elimineren hoewel dat met behoud van de trekstarter/rotostart met sommige constructies ook mogelijk is (verend pennetje in de krukas met een schuin oplopende groef in de disc er tegenover)

Uiteraard als je een startbox gewend bent wil je niets anders, er zijn alleen mensen die het nog nooit geprobeerd hebben en per definitie een startbox afwijzen omdat het een extra gesjouw is.

De trekstarter is ruk, kost tijd en oplichterij! Veel geld aan verspild tot ik uiteindelijk een starterbox hebt gekocht. Heb soms gehad dat ik bij het veldje was en na 1 tankje weer richting huis kon omdat de one way bearing begon te slippen.

Back