trekstarter kapot

• Topicstarter Topicstarter Grover72
  • Startdatum Startdatum
G

Grover72

Guest
hallo

dit is nou al de zoveelste keer me trekstartertje kaduuk waarschijnlijk weer te hard getrokken ik ben al een manier aan het zoeken om me motortje op een andere manier te starten bijv. en accutol ofzo heeft iemand hier ervaring mee? :idea:

het gaat immers over een jet stream 800 met een Kyosho motor.

Grover

dat zou misschien wel mogelijk zijn alleen hoe groot zijn die dingen dan want zoveel ruimte heb ik niet rond me motor?
en uiteraard wat zijn de kosten hiervan?

nou me touwtje is niet kapot alleen me spoeltje blijft steeds hangen.
en het is ook niet goed dat getrek voor waar me motor op vast zit snap je het nog.
dus ik dacht misschien is het mogelijk om hem op een andere manier te starten.

Grover

met een startmotor V-snaar en je vliegwiel.
als dat teminste mogelijk is.
het is mogelijk wanneer er een vrij diepe V groef in je vliegwiel zit.

post even een foto van je motor.
dan kunnen we zeggen of dat mogelijk is.

Het is wel mogelijk om een foto van me moter te maken ik weet alleen niet hoe ik hem moet posten hier ben nog aan het klooien ik heb wel ff gemeten t.o.z. van me vliegwiel de groef is 20,8 mm en de buitenring is 30 mm. dik misschien hebben jullie hier wat aan?

Grover

zo iets als dit.
AAAA0007.JPG

zo jah dan kan je hem starten met een start motor

dat heb ik ook ik weet alleen nog niet hoe ik me foto erbij kan krijgen

afb8247.jpg

je plaatje[/ img]

spatie tussen / en m weglaten :D

::::edit::::

het lukt mij ook niet wat doe ik fout :oops:

afb8247.jpg

http://foto.modelbouwforum.nl/uploads/afb8247.jpg[/img*]

ster in [/img*] weg laten.

als je een text typt heb je vlak daar boven een aantal afkortingen staan.
klik img aan typ dan het adres van de foto en dan weer op img klikken.

@ remie
je bent he http:// vergeten

dit is me vliegwiel misschien kunnen jullie hier wat mee betreft electrisch starten?

afb8259.jpg

ik heb me foto even getest op macro dat bloemetje en zie hier tadaaa een scherpe foto dat zijn nog eens tips.

bedankt allen

Tip: gebruik eens de macro-stand van je camera, je weet wel, de stand waarbij dat "bloempje" in beeld staat.

Lukt het je dan nog niet, zet dan je camera ergens op... dan heb je waarschijnlijk wel een scherpe foto...

jaimy zei:
deze motor kan je dus met een startmotor starten
Nergens voor nodig... alles wat je nodig hebt is een stukje touw dat -qua dikte- de V-groef bijna helemaal vult. Je moet n.l. wel voldoende wrijving hebben.
Je geeft met je spuitfles een paar druppels brandstof in de carburateur, touw onder het vliegwiel doorhalen, en aan beide kanten strak omhoog trekken. Een paar keer de motor (in de goede richting) een aantal slagen laten maken (bij het terug halen niet strak trekken zodat de motor niet achteruit loopt!) Als je merkt dat er mengsel in de cilinder komt (je hoort de klank van de motor dan een sissend bijgeluid krijgen), de plug aansluiten. Dan met een flinke haal de motor starten, het touwtje met de niet-trekhand slippend loslaten zodat het helemaal onder het vliegwiel doorschiet en je motor loopt...

Succes!

ik wil hem juist niet met de hand starten omdat ie steeds loskomt van de motorsteun met als gevolg me tandwielen kaal dus misschien is er een oplossing om de motor op een electrische manier te starten ?
er zijn al tips binnengekomen maar ik ben er nog niet uit welke het gaat worden.

Groetjes Grover

Grover72 zei:
ik wil hem juist niet met de hand starten omdat ie steeds loskomt van de motorsteun met als gevolg me tandwielen kaal
Dit moet je even uitleggen... Ik zou zeggen, vastzetten en dan niet meer aankomen.

Back