trekstarter

Beste nitro mannen,

Ik ben in het bezit van een savage, die uit gerust is met een rotorstart. Aangezien mijn rotorstart doorgebrand is,en ik geen nieuwe wilt kopen omdat ik dat te duur vindt, wik ik er een trekstarter op zetten. Gaat dat zonder te veel aanpassingen. gr rob:p

Trekstarter gaat je al snel een 25 euro kosten, voor iets meer heb je al een nieuwe rotostart....

had gekeken maar gaat toch nog 45 euro kosten, en het probleem vindt ik ook dat mijn oneway steeds schoon moet maken. Je hebt het niet goed onder controle met de rotorstart. Ik dacht laat ik een keer een trekstarter nemen, met de nadelen en de voordelen. Hoef ik niet de rotorstart steeds meenemen. Maar 25 euri vindt ik nog wel gaan.
Welk merk is goed? en heb ik alleen de trekstarter nodig of nog meer?

een rukstarter sneuvelt gegarandeerd een keer en natuurlijk als je net wilt gaan rijden.
en bovendien veranderd een rukstarter niets aan je one way lager.

ps ipv een rotostarter kun je ook een accu boormachine gebruiken.
alleen als je dan gaat rijden zul je daar ook accu's voor mee moeten nemen.

maar als een goed bedoeld advies wilt ?
blijf gewoon een rotostart gebruiken en investeer een paar euro in een power panel en een bak of kist om deze in te bouwen.
gebruik je auto accu voor het power panel en je kunt bijna onbeperkt starten en gloeien.

had gekeken maar gaat toch nog 45 euro kosten, en het probleem vindt ik ook dat mijn oneway steeds schoon moet maken. Je hebt het niet goed onder controle met de rotorstart. Ik dacht laat ik een keer een trekstarter nemen, met de nadelen en de voordelen. Hoef ik niet de rotorstart steeds meenemen. Maar 25 euri vindt ik nog wel gaan.
Welk merk is goed? en heb ik alleen de trekstarter nodig of nog meer?

Een trekt starter maakt ook gebruik van een one way lager. En die moet je ook constant schoon maken. Trektstarters zijn waardeloos.
Kan die Savage op een startbox? Of zit de motor daarvoor te hoog?
En anders starten met een boormachine zoals eerder gezegd.

Savages kunnen niet op een startbox. Zowel trek als rotostart hebben voor en nadelen. Ik heb mijn Savage het liefst op een trekstarter. nooit problemen mee gehad. Een keer het koortje gebroken.

Rotostart is wel simpel maar doordat hij altijd wel start als je maar lang genoeg blijft draaien vergeten mensen wel eens om de afstelling goed te maken. Met trekstarter is het meestal twee tot drie keer trekken en dan lopen.

Ombouwsetjes voor trekstarter kun je op internet zo vinden.

Een Rotorstart is leuk, maar geeft geen gevoel over het starten.
Met een trekstarter start ook sneller een motor omdat de kracht / omwenteling velen malen sneller /krachtiger is.
Met een trekstarter voel je ook beter aan of je motor verzopen is.
Als je de oneway lager steeds moet schoonmaken, moet je nakijken wat er lekt.
Het is niet logisch / normaal dat je die steeds schoon moet maken.
En een oneway lager doet het ook beter met een trekstarter (kracht + snelheid)

En via Ebay zal je niet veel betalen voor een trekstarter / Rotorstart.

Volgens mij hoeven trekstarters per definitie niet steeds kapot te gaan. Mijn lrp zr.30 is nog steeds goed na een jaar. " Trekken met beleid " . Ik maak dan ook geregeld de heleboel schoon. Maar een rotostart is volgens mij niet zo duur hoor..
Rotostarters 7,2V -

Ik heb de hpi 4.6 motor. Ik ben het ook zat om steeds de rotorstart mee te nemen. En ik lees ook dat meerdere rc rijders te vrede zijn over de trekstarter.

Volgens mij hoeven trekstarters per definitie niet steeds kapot te gaan. Mijn lrp zr.30 is nog steeds goed na een jaar. " Trekken met beleid " . Ik maak dan ook geregeld de heleboel schoon. Maar een rotostart is volgens mij niet zo duur hoor..
Rotostarters 7,2V -

Aangezien de TS een rotostarter WEL te duur vindt wil hij liever een trekstarter.

Een trekstarter werkt prima, zolang je maar rustig doet.

Zelf heb ik een jaar of 7 gereden zonder ooit maar 1x een trekstarter te slopen.

Trekstarters sloop je alleen als je er te hard, te ver er aan trekt.
Een goed afgestelde motor start met 2 a 3 x trekken, als je motor niet goed is afgesteld moet je velen malen meer trekken en dat geeft uiteraard een hogere slijtage.

heb net een trekstarter gekocht, en ik ga van de week een nieuwe motor kopen, een nitro bull 2.8, is nog redelijk betaalbaar.
Dan heb ik meteen een reserve motor.

Zelf sluiten van topics is niet meer mogelijk. En het topic hoeft helemaal niet op slot. Als er niet meer gereageerd wordt zakt het vanzelf weg.

Teveel problemen mee. Mods die sluiten en users die gewoon weer openen bv. Maar die discussie hoeven we hier niet te voeren. Is gewoon niet meer mogelijk, net alsof het nooit mogelijk is geweest :)

Back