Trekstarter

• Topicstarter Topicstarter Oregon
  • Startdatum Startdatum
O

Oregon

Guest
hoi , ik heb nog een klein probleempje :
Als ik aan m'n trekstarter trek , dan krijg je normaal verschillende klopjes tijdens het trekken , en hoor je de moter ff puffen,
nu is dit niet altijd zo bij die nieuwe kyosho dat ik heb...
dus soms als ik trek , rolt het flywheel zelfs niet , en is er dus ook geen aanleiding tot starten , ik krijg em wel gestard na een tijdje , maar ik vroeg me af of dit kwaad kon , dat deze trekstarter dus soms overslaat...?

Volgens mij kan het aan 2 dingen iets mankeren.Ofwel is je trekstarter stuk aant gaan (het veertje binnenin).Ofwel blokkeert je vliegwiel.
Als je onderaan je vliegwiel draaid heb je dit probleem dan ook of niet?
Anders zou ik zeggen neem de handleiding er bij en haal je trekstarter eens uit elkaar misschien zit het veertje niet juist op zijn plaats.
Ik wens je veel succes in ieder geval misschien dat iemand anders je beter kan helpen.

als je je trekstarter eraf haalt zul je zien dat als je hard trekt er een pinetje uitsteekt die in je krukas gaat, mischien is deze afgesleten oid

of het kan ook zijn dat de dichting stuk is. De dichting zit in de boring waar dat kleine asje voor je lager op moet. Daardoor komt er olie op die as en kan de lager doorslippen op de as. Ook vaak gehad gewoon ontvetten is vaak al genoeg voor een zekere tijd maar toch moet ooit die dichting vervangen worden.

klinkt alsof je one way lager binnenin je trekstarter slipt. Deze slipt dan over de as heen, wardoor de krukas niet draait. Haal het lager eruit en ontvet deze door er een stuk keukenrol doorheen te halen. Je kunt ook wat afterrun op de keukenrol doen en dan er doorheen halen. Daarna met een droge keukenrol erdoor en het lager zou weer goed moeten werken.

dat had men vriend z'n broertje ook met ze kyosho ultima. wat bleek: cilinderset was versleten, nieuw setje, geen prob meer
weet niet als het daaraan kan liggen bij jou
:wink: nitro

Back