Trekstartveer breekt steeds!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Kapitein Koek, 11 aug 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Al een tijdje heb ik steeds een probleem met mijn trekstartveer.
    Elke keer weer breekt de veer en moet ik hem weer opnieuw opwinden en zo buigen dat ie in 'het gaatje' past!

    Ik ben zo onderhand professional geworden in het opwinden en buigen van veren!!!
    Eerst verwarmde ik een stuk van de veer altijd zodat ik het metaal makkelijker kon buigen, maar dit was blijkbaar nog slechter voor de veer.
    De veer brak op de verwarmde delen des te sneller.
    Dus nu buig ik de veer zonder hem te verwarmen, maar steeds na een paar keer trekken breekt ie weer!!! -> om gek van te worden!

    Zelf weet ik niet precies hoe oud de veer is en deze is nu al de helft van zijn oorspronkelijke lengte geworden!
    Hoe komt het nou dat de veer steeds breekt?
    Komt het doordat de veer gewoon oud is of dat de brandstof het metaal aantast waardoor de sterkte van de veer afneemt?

    Help me!!!

    Weet iemand heel toevallig wat een nieuwe trekstartveer voor een Tamiya Tg10 kost met een FS12-LT blokkie derop?
     
  2. Jason

    Jason Guest

    Koop gewoon een nieuwe veer. Ik denk dat de eerste breuk van de ouderdom is, en de daarna volgende breuken door wet verwarmen, vaak buigen en korter worden van de veer.

    Volgens mij is alles over als je een nieuwe koopt

    succes, en kijk uit voor je ogen bij het opwinden
     
  3. P@trick

    P@trick Guest

    wel een vriend van mij heeft de mijne er eens uit getrokken en ik heb hem weer opgewonden.
    daarna trok ik hem er zelf nog een keer uit.
    daarna kon de veer telkens minder hebben.

    heb het aan de modelbouw winkel gevraagd en die zei zodra je zelf haakjes moet gaan maken ben je aan een nieuwe veer toe en een losse veer kost 10€ universeel
     
  4. vazkhor

    vazkhor Guest

    Trek je toevallig de starter elke keer helemaal uit ???