Trekstartveer breekt steeds!

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Kapitein Koek, 11 aug 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Al een tijdje heb ik steeds een probleem met mijn trekstartveer.
    Elke keer weer breekt de veer en moet ik hem weer opnieuw opwinden en zo buigen dat ie in 'het gaatje' past!

    Ik ben zo onderhand professional geworden in het opwinden en buigen van veren!!!
    Eerst verwarmde ik een stuk van de veer altijd zodat ik het metaal makkelijker kon buigen, maar dit was blijkbaar nog slechter voor de veer.
    De veer brak op de verwarmde delen des te sneller.
    Dus nu buig ik de veer zonder hem te verwarmen, maar steeds na een paar keer trekken breekt ie weer!!! -> om gek van te worden!

    Zelf weet ik niet precies hoe oud de veer is en deze is nu al de helft van zijn oorspronkelijke lengte geworden!
    Hoe komt het nou dat de veer steeds breekt?
    Komt het doordat de veer gewoon oud is of dat de brandstof het metaal aantast waardoor de sterkte van de veer afneemt?

    Help me!!!

    Weet iemand heel toevallig wat een nieuwe trekstartveer voor een Tamiya Tg10 kost met een FS12-LT blokkie derop?
     
  2. Jason

    Jason Guest

    Koop gewoon een nieuwe veer. Ik denk dat de eerste breuk van de ouderdom is, en de daarna volgende breuken door wet verwarmen, vaak buigen en korter worden van de veer.

    Volgens mij is alles over als je een nieuwe koopt

    succes, en kijk uit voor je ogen bij het opwinden
     
  3. P@trick

    P@trick Guest

    wel een vriend van mij heeft de mijne er eens uit getrokken en ik heb hem weer opgewonden.
    daarna trok ik hem er zelf nog een keer uit.
    daarna kon de veer telkens minder hebben.

    heb het aan de modelbouw winkel gevraagd en die zei zodra je zelf haakjes moet gaan maken ben je aan een nieuwe veer toe en een losse veer kost 10€ universeel
     
  4. vazkhor

    vazkhor Guest

    Trek je toevallig de starter elke keer helemaal uit ???
    Dat is namelijk net weer niet de bedoeling ... je moet maar to zover trekken dat er zeker nog 1 hele winding op de starter zit ...
     
  5. Nee, dat doe ik nooit.
    Ik ben juist extra vorzichtig.
    Een nieuwe veer ga ik sowieso wel kopen, want ik ben het gewoon zat steeds de veer weer opnieuw te buigen.

    En dat na 30x trekken hij weer breekt!
     
  6. vazkhor

    vazkhor Guest

    hmmm ja .... dat is inderdaad vreemd.... mischien een maandagochtend product??
     
  7. Uhhh, wat bedoel je daarmee dan?
     
  8. BlackFox

    BlackFox Guest

    Op maandagochtend zijn de meeste mensen nog moe van het weekend en als ze dan moeten werken kan je wel denken wat het resultaat is.
    Dat wordt dus meestal gezegd bij dingen die snel stuk gaan en telkens hetzelfde probleem hebben.
     
  9. Ahaaa, nee ik heb de veer al +20 keer opgewonden maar nog nooit op een maandag ochtend!!
     
  10. BlackFox

    BlackFox Guest

    Euhm, het gaat over de mensen in de fabriek die de veer hebben gemaakt op een maandagochtend :wink:
     
  11. Oooh!

    Verdikkie, dat zal het zijn geweest!
    Meteen maar ff een mailtje sturen naar het klachtenbestand van Tamiya!

    ........................
     
  12. LouD

    LouD Guest

    Hey man,

    Het is niet de bedoeling dat je hey trekstarter koort er helemaal uit trekt he? Je mag het maar zo'n 20/30 cm er uit trekken om te starten. Als je hem er helemaal uittrekt dan breekt je veer echt heel snel, dit heb ik nu ook al 2 keer gehad. 1 keer met mijn Savage en 1 keer met mijn RS4. Ik heb nu een electrische starter op mijn Savage en een nieuwe trekstarter op mijn RS4 en de trekstarter is nog steeds niet kapot :)

    Geloof me dit is echt je probleem.
     
  13. Ik denk van niet.
    Volgens mij was de veer gewoon oud.

    Ik heb nu van ene M.Bul een nieuwe(2ehands) komplete trekstarter voor mijn fs12lt motortje gekocht voor 15,00euro incl. verzendkosten....

    Goede prijs?
     
  14. LouD

    LouD Guest

    Een nieuwe kost tussen de 20 en 30€ zonder verzend kosten :) Als dat ding niet verder dan 20/30cm ooit is uitgetrokken dan is dat een goede koop :) Maarja, een veer kan ook lam worden he ;)
     
  15. Hij is nog helemaal nieuw, dus er is nooit iets mee gedaan volgens hem.
    Hij was ook maar 2 maanden oud.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina