Trekveer voor achteruitlaat Rossi .60

brutus

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
PH-SAM
Hallo,

Voor mijn Rossi .60 met achteruitlaat zoek ik een trekveer om de uitlaatbocht op zijn plek te houden (deze motor heeft geen uitlaat flens, maar net als sommige RC automotoren een stukje pijp, waar de uitlaatbocht overheen geschoven word en met een trekveer op zijn plek gehouden word.

Toen ik de motor kocht zat deze veer er helaas niet bij.

Ik heb geen flauw idee waar je trekveren kunt kopen, dus als iemand mij aan een idee, informatie of een veer kan helpen zou ik heel happy zijn.

Demotor loopt namelijk werkelijk perfect en het zu zonde zijn dat vanwege het ontbreken van een veer van een paar dubbeltjes een supermotor onbruikbaar is...

Groet, Bert

Hoi bert je zou eens kunnen kijken bij een auto/brommer zaak sommige uitlate hebben ook van die veren mss hebben ze die ook in kleine maten

en een modelbouwzaak? meeste 1:8 motoren gebruiken ook veren..

Geprobeerd (heb wat van dat spul hier ook nog staan).... die cylindertjes zijn ongeveer 2 keer zo klein, de veren dus ook....
En vanwege het feit dat er normaal gesproken vrij lange "haken" aan zitten, werkt 2 van die 1:8 veren aan elkaar geknoopt ook niet....:onweer:

Leuk die veren, maar een boutverbinding was makkelijker geweest!

Thanks anyway!

Groet, Bert

Geprobeerd (heb wat van dat spul hier ook nog staan).... die cylindertjes zijn ongeveer 2 keer zo klein, de veren dus ook....
En vanwege het feit dat er normaal gesproken vrij lange "haken" aan zitten, werkt 2 van die 1:8 veren aan elkaar geknoopt ook niet....:onweer:

Leuk die veren, maar een boutverbinding was makkelijker geweest!

Thanks anyway!

Groet, Bert

2 veren achter elkaar van een Smallblock? dat zijn vaak .12 of .15 motortjes met een achteruitlaat.. 2 achter elkaar zou net moeten werken, want ze zijn wel pittig wat korter dan de 1:8 veren..

Anders zelf afknippen en nieuwe haak eraan buigen? is te doen als je de veer heetstookt...;)

Of, als het echt hobbybob kan, Paperclip aan de ene kant, veer aan de andere kant... maargoed, dan wordt het wel heel erg geknutsel

2 veren achter elkaar van een Smallblock? dat zijn vaak .12 of .15 motortjes met een achteruitlaat.. 2 achter elkaar zou net moeten werken, want ze zijn wel pittig wat korter dan de 1:8 veren..

Anders zelf afknippen en nieuwe haak eraan buigen? is te doen als je de veer heetstookt...;)

Of, als het echt hobbybob kan, Paperclip aan de ene kant, veer aan de andere kant... maargoed, dan wordt het wel heel erg geknutsel

Knutselen lukt me op zich echt wel, maar hier heb ik toch liever een goede veer zitten: de halve uitlaat hangt letterlijk aan die veer, en het is een heli van de vliegschool. Die moet het gewoon doen....

Grootste probleem van twee veren achter elkaar is dat waar de veren aan elkaar haken, zit aan de veren een recht stuk draad, en dat is nu net het punt waar de veer normaal gesproken de bocht om de cylinder maakt.

Klooien met paperclips e.d. vind ik gewoon te link: uitlaat los => afstelling weg => heli naar beneden. Ben al geen liefhebber van autoroteren en al helemaal niet als ik sta te lessen (is de non-Estab meerblad trainer, dusss....)

Groet, Bert

He Bert,

Heb nog 3 lesjes met de extreme tegoed he :p

Maar ff serieus: is een slangklem zoals bij mijn Schluter geen optie?

BTW... de motor heeft alweer even gelopen. Moet eerst een nieuwe startmotor hebben :(

Ha die Merlijn,

Dat met die uitlaat is opgelost. Vond ergens in de rommelbak een veer die het zou moeten kunnen doen. Zit wel erg strak, maar het moet maar....

Als alles goed gaat is die X-treme morgen weer van de partij (motor moet nog wel afgesteld worden) dus dan kan ik binnenkort die "schuld" inlossen....

Wel op voorwaarde natuurlijk dat je weer rigid gaat vliegen he? (geintje, moet je zelf beslissen).

Stuur je zo een PB-tje....

Groet, Bert

Haha.. het rigid vliegen zit nog steeds in het achterhoofd hoor. Mocht er weer een 450 komen dan is het vrijwel zeker dat ie omgebouwd word naar non estab :)

Bert, 'k em zo'n veer nog liggen mocht je die nog nodig hebben.

Groeten, Guy

Ik heb een veer, maar die is niet origineel en moet veel te strak gespannen worden.... dus als jij een veer hebt in de juiste maat: ja, graag!

Als je ook nog zo'n teflon afdichtingsmof hebt, dan mag je die er ook klakkeloos bij doen, want de mijne is niet meer helemaal okselfris.

PB me a.u.b. maar voor prijs en betalingsgegevens etc....

Hardstikke tof!

Groet, Bert

Back