trex 100 super combo schud in zijn geheel

heey mensen,
als mijn trex 100 in de lucht vliegt trilt die helemeaal ook als ik hem in me hand hou en als ik omhoog ga begint ie als een gek rondjes naar links ligt dit aan de trim die staat trouwens gewoon op het midden

graag hulpp als beginner
Mvg thijs

Hallo Thijs,
Kijk eens even naar het hoofdtandwiel of die wel helemaal recht loopt, het lijkt een beetje op bladspoor van rotorbladen. Heb zelf een 100 gehad met het zelfde probleem, het tandwiel was vanuit de fabriek lijkt wel iets scheef op het asje gegoten. Als je hem in je hand houdt, en even iets optoert, moet hij als een mooie ronde schijf draaien, en niet naar boven en onder zwabberen.

Oplossing is even een nieuw tandwieltje bestellen en monteren, kijk er maar eens naar, succes ermee, groeten Ralph.

Hallo Thijs,
Je schrijft in je eerste stukje dat je "trim gewoon in het midden" staat, die is er juist voor de staart neutraal te trimmen, dus de trim rechts de hoek in schuiven. In theorie zou de rex dan recht moeten blijven, en niet om zijn as draaien.

Als hij dat dan nog doet, en het probleem met dat tandwiletje klopt, kan het ook door te veel weerstand daarin komen. Dus rotor draait net niet het toerental dat hij moet draaien, terwijl de hekrotor wel zijn snelheid haalt, dus je heli die rondjes gaat draaien.

In het laatste geval toch eerst dat tandwieltje even vervangen, en dan kan het wel eens opgelost zijn. Succes en ik zie wel of het gelukt is.
Groeten Ralph.

heb wat geprobeert maar het blijft zwabberen en draaien dus toch maar eeen nieuw wieltje bestellen en ws ook nog een paar dingen erbij

Back