trex 250 pro DFC

Hoi, ik heb onlangs van een forumlid een 250 pro DFC overgenomen. Ik heb hem dus niet zelf gebouwd, vandaar een wat knullig vraagje. Ik vroeg me af wat de handigste manier is om de maingear te vervangen. Aan de onderzijde kan ik er niet direct bij om het schroefje los te draaien waarmee het tandwiel op de hoofdas zit. Moet daarvoor de 3GX unit worden verwijderd?
Alvast bedankt!
grt
Mark

de 250 ken ik zelf niet, maar het idee zal hetzelfde zijn als bij de grotere broers. Je kop zal er af moeten, dus even loshalen van de servos. als het goed is kan je vanaf de zijkant wel bij het schroefje waarmee je maingear vast zit aan je shaft. dan kan je shaft er uit, waarna je de maingear er zo uitschuift

Ligt eraan hoe deze erin zit...

Als deze er recht voor ligt, zal dat moeten

ik zou het wel respect vinden als je die loskrijgt, terwijl er nog een 3gx voor ligt..

Volgens mij zit er dan maar 3 mm ruimte tussen die schroef, en de 3gx

Bij de t rex 250se zit de imbus onderaan de main shaft :confused:

Ja klopt, bij de pro dfc ook maar daar kun je niet van onderen zomaar bij omdat de 3GX unit in de weg zit; volgens mij is haaks imbusje de enige oplossing zonder het plaatje waarop de rudderservo en de 3gx zit te hoeven verwijderen. Zie ik dat goed?

Ja klopt, bij de pro dfc ook maar daar kun je niet van onderen zomaar bij omdat de 3GX unit in de weg zit; volgens mij is haaks imbusje de enige oplossing zonder het plaatje waarop de rudderservo en de 3gx zit te hoeven verwijderen. Zie ik dat goed?

Da's idd het handigste... :)

Ga je er dan meteen van uit dat je 'm snel gaat moet vervangen? :cool: Hihi

Misshien imbus direct vervangen door nieuwe of stalen imbus . Ik denk dat die nu ook bestaan voor t rex 250 . De originele draaien direct door :( en dan :bad-words:

Back