Trex 250

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Marco72@, 7 apr 2019.

  1. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Zo niet, haal dan voordat je de boel aansluit, even de motor los van het hoofdtandwiel en zet het daar weer vast..
    Mocht de motor dan onbedoeld gaan draaien hoor je dat slechts. Geloof mij, dat maakt een hoop verschil.
     
  2. Marco72@

    Marco72@

    Lid geworden:
    7 apr 2019
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Zoetermeer
    Nee gewoon geen tijd. En iets met staart motor die blijft draaien al is mijn gas naar beneden. Zal denk ik alle hendels moeten kalibreren. Nog niet gedaan.
    Ben erg druk. Eerst alles goed afstellen voor ik een vlieg poging doe. En denk ook een trainings gestel te maken een kruis onder heli. Meer stabiel denk ik
     
  3. Marco72@

    Marco72@

    Lid geworden:
    7 apr 2019
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Zoetermeer
    Goeie tip!!
     
  4. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Hey Marco, dat je staartmotor al gaat draaien hoeft niet perse verkeerd te zijn hoor. Dat heeft niet met calibreren maar met je fbl/gyro te maken. Maar een onderstelletje maken is altijd goed!
     
  5. Marco72@

    Marco72@

    Lid geworden:
    7 apr 2019
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Zoetermeer
    Oké maar hij gaat soms van langzaam naar heel snel en dan beweeg ik mijn stick niet en heb ik de heli gewoon in mijn hand.
     
  6. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    In je hand houd je de heli niet stil. Dan probeert de heli te corrigeren.
     
  7. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Je moet hem niet in de hand houden, zeker niet bij initialiseren. Je staartrotor is gekoppeld aan je gyro. of deze draait of niet moet je gewoon negeren. Als jde heli bij het vliegen in de lucht niet stilhangt dan is er pas iets aan de hand
     
  8. Marco72@

    Marco72@

    Lid geworden:
    7 apr 2019
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Zoetermeer
  9. Marco72@

    Marco72@

    Lid geworden:
    7 apr 2019
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Zoetermeer
    Goedenavond allemaal.,
    Is hier misschien iemand die mij het heli vliegen wil leren?
    Uiteraard kan ik het zelf wel leren maar met tips en trucks kan het misschien sneller.
    Heb gekeken voor een vlieg club,
    Maar dat is voor alleen de inschrijving de helft van me heli waard. Beetje zonde van me geld.
    Iemand die me wil helpen??
    Omgeving Zoetermeer.
     
  10. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.879
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    De eerste crash is misschien de hele heli waard. Da’s pas zonde. Dan valt de helft wel mee, toch.

    Suc6 met leren vliegen! :thumbsup:
     
  11. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Hoi Marco,

    zou je best willen helpen hoor maar woon in Hengelo

    Maar lid worden van een club moet je zien als meerwaarde, niet als kostenpost Nu weet ik niet of ze overal helicopters vliegen en lessen. Maar wellicht is inderdaad iemand in jouw buurt die je even op gang wil helpen...
     
  12. Marco72@

    Marco72@

    Lid geworden:
    7 apr 2019
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Zoetermeer
    Goedemorgen. Hengelo jeetje Waha ja is best een eind. Maar heb het er wel voor over hoor.
    Heb uiteraard geïnformeerd. Er zijn alleen vliegtuig vliegers Geen heli vliegers, wordt lastig dan.
    Mn vliegtuigen zijn nog niet klaar. Hihi.
     
  13. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Zou zeggen kom gerust een keer deze kant op Ik heb ook nog een dx6i liggen wellicht kunnen we ze dan koppelen als trainer en leerling. Moet ik wel even kijken hoe dat moet.

    Maar wellicht reageert er nog iemand uit de buurt, er is ook een facebookpagina RC Heli vliegen, wellicht dat daar iemand iit je buurt op zit...

    Nu wil ik geen reclame maken voor fb uiteraard maar het kan een optie zijn voor je.
     
  14. Marco72@

    Marco72@

    Lid geworden:
    7 apr 2019
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Zoetermeer
    Nou dat lijkt me erg leuk. Ik zal met vrouw overleggen kan ze winkelen en wij vliegen Haha.
    Volgens mij is er een kabel nodig tussen de zenders, die heb ik niet.

    Ik heb geen Facebook ,
    Ja zullen vast wel meer heli vliegers zijn in mijn buurt.
     
  15. hermor

    hermor

    Lid geworden:
    7 aug 2008
    Berichten:
    974
    Locatie:
    Hengelo
    Geen probleem, die kabel is volgens mij gewoon een 3.5 mm jackplug aansluiting, dat moet te maken zijn maar het kan wellicht ook wel zonder, gewoon zon kruisje er onder en gaan.. zo heb ik het ook geleerd.

    Maar prima, spreken we een keer af
     
  16. Marco72@

    Marco72@

    Lid geworden:
    7 apr 2019
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ja is goed leuk
     
  17. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    658
    Locatie:
    breda
  18. Marco72@

    Marco72@

    Lid geworden:
    7 apr 2019
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik ga kijken of ik dan kan zo ja schrijf ik me in
     
  19. mrparadox

    mrparadox

    Lid geworden:
    30 mrt 2009
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Tilburg
    Ik heb meerdere 250's gehad en ook het laatste model met torquetube. (die overigens een aantal x zomaar inflight stripte... met crash tot gevolg).
    Prachtige mini heli dat wel... Mijne was voorzien van sterkere motor, goede esc, beastx dure staart servo (95i als ik mij goed herinner) carbon bladen, oranje staart bladen (voor zichtbaarheid) etc. Ongeveer de beste setup icm met goede lipo's en juist afgesteld vloog deze dan ook erg strak. De 250 goed vliegend krijgen heeft mij veel tijd en geld gekost.

    Dit is zeker geen beginners heli, eerder voor een gevorderden vlieger waar het bouwen & instellen van een heli geen geheimen meer kent:)

    Het blijft een hele kleine heli met hoge crashkosten en zou ik hem zeker niet nog eens kopen. Het probleem is ook dat omdat alles zo klein is (maar hij gebouwd is als een grote heli) een crash duur is en het geheel ook kwetsbaar is. Zie je iets over het hoofd na reparatie dan gaat het gegarandeerd mis in de lucht. Ik denk dat er vandaag de dag veel betere opties in deze klasse (250).
     
    Laatst bewerkt: 25 apr 2019
  20. Marco72@

    Marco72@

    Lid geworden:
    7 apr 2019
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik ga er ook pas mee vliegen als ik het redelijk geleerd heb. Heb de 250 in een opwelling gekocht was erg goedkoop van iemand die stopte. Idd veel geld kwijt aan crashes
     

Deel Deze Pagina