TREX 250pro DFC FBL

eigenlijk zag ik iets veel leukers: de torque tube voor de 250!
dat zou echt wel goud zijn...

Dit moet de concurrentie aan gaan met de Blade 130x ?

Al prijzen bekend?

Jorrick, dit is hééél wat anders dan de 130x hoor, écht niet voor beginners is eerder concurentie voor de 300x.

Prijs hier zal rond de 400 euro liggen, koop je bijna 2 130x voor;)

Grtz Rudi

De Blade 130-X zal absoluut veel meer een beginners heli kunnen zijn dan de befaamde Trex250.
Daar durf ik mijn hele collectie vliegspul op te zetten.
De Blade mcp-X heb ik door beginners zien vliegen die er paar dagen erna al mee konden hooveren.Met de Blade 130-X zal dat niet veel anders zijn vermoed ik.
Met een Trex250 zal zoiets echt niet kunnen vrees ik met grote vrezen.Veel te tricky en met een Crash geheid veel meer schade dan een Micro heli van iets meer dan 100gram zoals de Blade 130-X
Vr Gr E

Vind jij de 130x voor beginners dan ?

De 130x is ook niet echt een beginners heli maar zal een stuk makkelijker te vliegen zijn dan de Trex 250.
Zoals Erwin zegt zal de schade bij een crash ook veel groter zijn:mad: Ik heb zelf 6 maand geprobeert de 250 te temmen, de ouwe versie weliswaar, en dat is me niét gelukt, een keertje met de ogen knipperen en hij was al aan de andere kant van het veldje:oops:

Alhoewel dit een toch wat beschaafdere versie is met 3GX en TT denk ik toch dat ik meer fun ga hebben met de 130x...............als deze ooit nog eens wil uitkomen:rolleyes::rolleyes:

Grtz Rudi

De Blade 130-X zal absoluut veel meer een beginners heli kunnen zijn dan de befaamde Trex250.
Daar durf ik mijn hele collectie vliegspul op te zetten.
De Blade mcp-X heb ik door beginners zien vliegen die er paar dagen erna al mee konden hooveren.Met de Blade 130-X zal dat niet veel anders zijn vermoed ik.
Met een Trex250 zal zoiets echt niet kunnen vrees ik met grote vrezen.Veel te tricky en met een Crash geheid veel meer schade dan een Micro heli van iets meer dan 100gram zoals de Blade 130-X
Vr Gr E
:pvolgens mij heb je dat ding van een prof nog niet gezien hoe die gaat,
heb in die van mij m-servos, GP750, carbon-boom en carbon bladen, en een grootere tandwheel, dat ding gaat gigantisch in idle 2 throttle 100-90-100:p

edit: en als je goede onderdeelen gebruikt, wat is dan met 370 € te duur?

Laatst bewerkt:
mooie Heli,
:help:als ik niet al 2 van die 250er zou hebben,
zal ik nog een kopen,
flybarles, moet toch gaan als ne wat

heb ik gezien, maar ik kom alleen op amerikaanse sites uit om die te bestellen
op zich niet erg, maar om er nou meteen 10 a 20 eur verzendkosten tegenaan te gooien vind ik een beetje jammer

En daarnaast moet je een boomblock hebben wat in je frame past, en ik zou ook niet weten of het block van een tarot zo 1 2 3 in een trex 250 past
Tailunit moet ook mee vervangen worden
En heb geen zin om 50 eur kwijt te zijn voor iets wat waarschijnlijk niet gaat passen of werken..

Een beetje modden vind ik niet erg (sterker, de meeste dingen die ik binnenkrijg gaat meteen de schroevendraaier op..), maar in een heli moet het wel sterk zijn en blijven zitten zoals het de bedoeling is...

@student

Ik had er ook naar zitten kijken, het werd mij wel afgeraden(TT dan bedoel ik op 250 modellen) als je met je 250 vanuit gras de lucht in gaat, er werd gezegd dat TT en contact met gras niet bevoordelijk is voor de gears.

Nou moet ik dan ook wel vermelden dat ik pas 1 keer mijn belt heb hoeven te vervangen. En aangezien ik de gigantische prijsdrop van de reguliere 250 heb gezien. (super combo 239,-) heb ik zelfs nog een belt versie er bij genomen. :D

Ik heb sinds een tijdje de HT Super Tail Drive Belt For Trex250 R5028
[R5028]
erin. Ben er heel blij mee. Tanden van de belt zijn ook wat harder, en wat dieper zo lijkt het. Alle mogelijke trillingen etc zijn nu opgelost.
Hij slipt niet en het geheel voelt beter aan. Doe geen 3d etc enkel sport en loopings.

De standard align belt is echt ver onder de maat.
Ook belangrijk is te zorgen dat de boom goed vast zit... maar dat weet iedereen wel denk ik:) Zodat de spanning op de belt blijft.

Mijne nu ook geüpdate met de DFC head, ziet er goed uit:)

trex250dfc

Hier wat foto van het geheel.
Je ziet wel duidelijk dat de kop een stuk lager is. Ziet er goed uit:)
Ik heb hem nog niet gevlogen, te druk, slecht weer en andere vliegdingen.
Let wel op: in de swasharmpjes moet een soort boutje met aan beide kanten schroefdraad in gedraaid worden. Dit is heel erg zwak en breekt vrijwel direct bij te veel kracht. Ik had iets locktite erop gedaan en wilde het met een klein tangetje even vast draaien en toen brak het al... let dus op! Is gegoten o.i.d. en geen staal, dus breekt vrij snel.

Denk dat ik geen verschil zal merken, hij zal vast nog sneller kunnen rollen dan ie al deed! Het is voor de eye candy... Zolang aangekondigd en nu is het er eindelijk.

Moet een nieuw staartstuk hebben, zit veel speling in (versleten). Maar kwa vliegen merk ik er weinig van.

het kapje is prut kwaliteit, past niet goed (veel te krap). Jammer dat de gaten er al in zaten anders had ik ze op de juiste pek kunnen boren. Beter koop je een fusuno kapje bijvoorbeeld.

mg0636bewerkt.jpg

mg0637bewerkt.jpg

mg0638bewerkt.jpg

mg0639bewerkt.jpg

mg0640bewerkt.jpg

mg0641bewerkt.jpg

mg0642bewerkt.jpg

mg0643bewerkt.jpg

mg0644bewerkt.jpg

mg0645bewerkt.jpg

mg0646bewerkt.jpg

Het canoby kan je van binne met wat EPOXYD versterken en dan nog 2 extra gaten maken,
heb ik bij mijn SE voor een 1000 mAh lipo gedan.

Dat is een goed idee ja.
Ik knakte helaas het einde bij het gat al om met erop proberen te krijgen.
Heb er nu stevig tape (soort nyon) in en het zit goed vast, niet het mooiste maar zit goed. 1 flinke treffer met de grond ik kan toch weer een nieuw kapje monteren als ik pech heb.

Vind zelf het fusuno assassins kapje het meest fijne kapje. Heel goed zichtbaar in de lucht.

Back