Trex 450 aanschaffen

• Topicstarter Topicstarter aarson
  • Startdatum Startdatum
A

aarson

Guest
Ik sta op het punt om een align trex 450 aan te schaffen, echter ben ik er nog niet helemaal uit welk type. Wat is nou het wezelijke verschil tussen een trex 450s of pro of sport. Gaan er bijvoorbeeld de zelfde onderdelen op, en wanneer je bijvoorbeeld een s koopt kan je er dan een pro van maken met andere onderdeeltjes, of is dat echt een hele andere helicopter.

Alvast bedankt voor de reacties!

Hele andere heli. sommige onderdelen passen wel..

maar, als je moet kiezen tussen de PRO en de SPORT, ga dan voor de pro, sleutelt makkelijker, heeft een torque tube, en vliegt gewoon veel strakker als de sport/v2

Even Google gebruiken, er is genoeg leesvoer te vinden waarin alles netjes staat beschreven. Dan vindt je ook welke onderdelen op welke heli passen en wat de verschillen zijn. Je bent even zoet maar weet wel gelijk alles.

maar, als je moet kiezen tussen de PRO en de SPORT, ga dan voor de pro, sleutelt makkelijker, heeft een torque tube, en vliegt gewoon veel strakker als de sport/v2

Ben ik het niet mee eens. De sport is makkelijker met sleutelen. Meer ruimte in het frame voor de elektronica en de servo's gaan er makkelijker uit dan bij een PRO. Verder is een TT wel makkelijker met demonteren maar behoeft meer aandacht met opbouwen om het mooi trillings vrij te krijgen. Dat kan soms met de GP 780 wat hoofdbrekens geven om je staart strak te krijgen.

Verder zijn de onderdelen van de rotorkop niet uitwisselbaar tussen sport en de Pro.

Verder zijn beide heli's geweldige vliegers alleen de PRO is door de opbouw van het frame en de overbrengingen in de Kop wat wendbaarder en directer op stick inputs.

Hmm, ik heb juist een tarot 450 sport (align oem schijnt het, ook 'a'tjes op de links ;) ) aangeschaft omdat die me gemakkelijker sleutelen leek dan een pro. Het sport frame is iets ruimer dan het pro frame en servo's monteren vond ik gemakkelijker dan bij de V2.
Op de sport kan overigens ook een torque tube.
Ik heb een tarot gekocht omdat die wel barebone is, itt de align, want esc en motor had ik niet nodig en maakt het onnodig duurder imho.

Zie de video's van Bert en Alan, wat doet de pro dan beter?
Bert Kammerer R/C Helis

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat kun je niet zien aan een video de 2 heli's zijn allebij erg capabel.

Het verschil zit in de rotorkop en de verschillen merk je als je beide heli's met de zelfde instelling voor pitch en cyclic pitch gaat vliegen. De Pro is dan gewoon sneller op de sticks en rolt en flipt makkelijker.

Het verschil zit hem in mixing verhoudingen van de rotorkop (PRO swash is wat groter en de overbrenging in de mixer armen en flybar ratio)

Maar de heli's zijn tot dezelfde capriolen in staat dat is zeker duidelijk aan de hand van die video's

Laatst bewerkt:
Waar ik op doelde met sleutelen, is dat je 1 geen belt hoeft te vervangen, en dat de servos(crash=strip) makkelijker te demonteren zijn dan in de sport.

Ga als beginner voor de sport en NIET voor de PRO. Dit alles ivm de torque tube. Een klein tikje met de tail op de grond en over het algemeen heb je direct werk om de torque tube tandwielen te vervangen, direct speling is vaak het gevolg. Kan op den duur een prijzige aangelegenheid worden. Een torque mag dan mogelijk net iets stabieler vliegen, maar voorkom vooral in het begin frustratie en ga voor de Sport (snaar aandrijving)

Waar ik op doelde met sleutelen, is dat je 1 geen belt hoeft te vervangen, en dat de servos(crash=strip) makkelijker te demonteren zijn dan in de sport.

De sport is juist makkelijker met servos vervangen. Die gaan er zo uit bij de Pro zal het frame uitelkaar moeten. Tenminste als je alle bedrading en ontvanger netjes hebt weggewerkt in het frame.

Bij de sport haal je de servo's er zo uit. Ik heb beide heli's gebouwd en ook een keer her-bouwd dus neem maar van mij aan dat de sport de easy one is

Ik heb een trex 450 sport gezien met volgende specificaties:
Houd wel even in het achterhoofd dat het is om mee te beginnen:

De helicopter heeft 3 robbe servo's en walkera gyro
Bovendien heeft hij een 35Mhz zender bij van walkera

Kunnen jullie hier wat over zeggen?

Ik heb een trex 450 sport gezien met volgende specificaties:
Houd wel even in het achterhoofd dat het is om mee te beginnen:

De helicopter heeft 3 robbe servo's en walkera gyro
Bovendien heeft hij een 35Mhz zender bij van walkera

Kunnen jullie hier wat over zeggen?

Dan heb je een top heli met met niet zon goede elektronica en zal deze heli niet tot zijn recht komen. Advies zou zijn niet doen.

Maar dat is mijn mening.

Dan heb je een top heli met met niet zon goede elektronica en zal deze heli niet tot zijn recht komen. Advies zou zijn niet doen.

Maar dat is mijn mening.

Thanks, wie weet er een shop waar je er eentje RTF kan krijgen met beter onderdelen?

De align heli's zijn niet RTF te verkrijgen. Alleen als kit met motor en regelaar. Of als super combo met servo's motor regelaar en gyro.
Hier moet je dus nog een zender set nij aanschaffen

Wat wel te overwegen is is misschien DEZE SET

Een complete set met zender en ontvanger en lipo en voor een schappelijke prijs.

Zonder meteen met linkjes te gooien waar je wat moet kopen is het belangrijker om te weten , hoeveel ervaring heb je met heli's ?. Al eerder één gebouwd afgeregeld ?.

Als beginner zou ik gaan voor de 450 sport, als ervaren hardcore 3d vlieger of gevorderde vlieger de Pro versie. Uit ervaring ik heb zelf de 450 Se V1 , de V2 de pro en de sport gehad , en de sport vlieg ik nog mee, waarom ? omdat de sport wat gemoedelijker is. De torque tube is snel stuk met een verkeerde landing in het gras je bent zo je tandwielen kwijt.

Als beginnend vlieger zou ik hem eerder in de buurt halen dat kan je veel fustratie schelen bij het afstellen of het laten invliegen / controleren van je model.

Laatst bewerkt:
Back