Trex 450 ESC wordt te heet

Heb hier een T-rex 450 met een 420LF motor en een himodel 25a esc.
Als ik daar een paar minuten mee vlieg dan throttled hij down en moet ik landen. De esc is dan gloeiend heet.
Enig idee wat dit kan zijn?

Kan ook heeeeel goed zijn dat alleen je BEC veel te warm wordt...
die 4 miniservootjes bij elkaar trekken best wat en de BECs op goedkopere regelaars zijn meestal niet geweldig... (max 1 amp ofzo).
Je kan het makkelijk testen door OF de amps te meten (zit je onder de 25, dan zit je goed).
OF ff het rode pennetje uit de servostekker van je regelaar naar de ontvanger te halen en de ontvanger en servo's te voeden met 4 penlites bijvoorbeeld.
Als hij daarmee wel cool blijft, dan kan je een losse BEC kopen en die er tussen zetten.
Dat loste bij mij gelijk het probleem op.

Je voelt het ook aan de regelaar. Het is niet het regelgedeelte voor de motor die zo heet word in 1e instantie, maar het kleine printje met het BEC gedeelte.

Standaard wordt bij de 450 SE al een 35 amp esc met een 2 amp bec geleverd.
Indien je alle servo's met alleen deze bec voed, is dit met wat leuker vlieggedrag al snel te weinig (blijkt uit wat praktijkervaringen van mensen op clubs ed)

Beter is dan om een ontvanger accu (2s lipo) te nemen (wordt mij aangeraden) in combo met een voltage regelaar, waar je dan de ontvanger, gyro en staartservo (indien deze 5 volt nodig heeft) mee voedt.

Of je omzeilt de standaart BEC en zet een losse erop, bv 1 van 3,5 amp.

Ik hoover alleen nog maar wat en dan wordt hij al te heet.
Deze motor wordt standaard met een 25a regelaar geleverd.
Heb er een Himodel 25a professional esc op.
De BEC heeft een capaciteit van 2a en dat zou toch voldoende moeten zijn.

Toch is het vaak de BEC in combinatie met de ESC. Die genereren allebij warmte en zitten lekker knus tegen elkaar aan opgesloten in een mooi krimpkousje.. Niet echt ideaal zegmaar.
ik vlieg met deze losse erbij: RCtechnics Internet Store
weegt geen drol extra en werkt perfect.

een extra ontvangeraccu voor een 450 size heli lijkt me wat teveel van het goede... Heb ik wel op een .50 elektro, maar daar zit ik ook nog te denken aan een standaard BEC.... heb je weer minder schakels waar het mis kan gaan.

Mijn T-Rex zat eerst wel over de 20 amp in ieder geval, maar toen zat ik ook over de 3000rpm. nu wat rustiger gemaakt met een andere motor rond de 2800rpm. vliegt heerlijk , ook mild 3D en trekt rond de 15 amp. dus 25 moet meer dan zat zijn voor hoveren.

Zal de instellingen van de esc eens nalopen. Heb de trex zo gekocht en misschien staat de esc niet goed ingesteld.

Iemand nog een goede throttle en pitch curve voor deze combo?
Werk met een MX16s zender van graupner

Denk nu ook dat het de BEC is.
Zonder motor aan en dan even goed met de servos heen en weer dan wordt de ESC al erg heet.
Zal dus eens op zoek gaan naar een UBEC

ik heb de zelfde regalaar in een mini titan e325, hij werd ook eerst veel te heet.
nu heb ik een bec en het is iets minder die hitte, maar niet veel minder...
hij blijft gewoon te heet. heeft iemand een idee?
lijkt me niet dat hij bij hoveren al maar dan 25A trekt...

Heb je de BEC van de regelaar losgehaald (niet dat deze nog steeds zijn stroom afgeeft)?

Loopt de motor niet te langzaam?
Is de regelaar goed ingesteld (qua polen van de motor)

Brusless heeft een punt waarop hij het sterkst en meest efficient is. Ga je daaronder zitten, wordt het geheel warm. Bij de motor heb ik dat al eens zelf ondervonden, met de regelaar nog niet. Probeer eens (indien voorradig) een kleinere pinion
Als de regelaar de juiste instelling niet heeft, kan ie ook vreemd doen.

Hoop dat je er wat aan hebt

pip. we moeten ff de power analyser eraan hangen, dan weet je gewoon wat hij aan amps trekt. Misschien zit er wat mis in de motor of draait ie gewoon teveel toeren.

Dat is zeker waar, maar dat zou met een niet te extreme setup niet boven de 25 amp mogen komen.. Dat trekt die van mij niet eens als max!

m'n mini titan vliegt nu al wel lekker. alleen zakt het toerental in tijdens het hoveren...
hij stijgt op met zo'n 2600 toeren denk ik(wat mijn uitstekend lijkt!) en word steeds minder...
kan dat ook aan de regelaar liggen? denk het wel... hij word trouwens nog wel heet vind ik...

hoe weet je het toerental dan? dacht dat je geen metertje had? Kan bij jou ook aan je accu liggen. heb je het ook met die nieuwe?

toerental heb ik gegokt ;) heb het alleen nog met die zippy-r gemerkt, ik ga zo ff die andere nog proberen.

Back