trex 450, opeens een tailwag.

Hallo,

Sinds het vervangen van mijn belt en de staartbuis (lichte knik) heb ik een wag in de staart. Ik zou niet weten waardoor het komt, want heb alles gewoon netjes zoals normaal terug gezet. Het is niet de eerste keer dat ik daar wat moet vervangen.

Iemand een idee wat ik vergeten kan zijn/na moet kijken? In de kop is niets veranderd.

Gr,
Thijmen

Misschien je riem een stuk strakker of losser staan?
Is het een snelle of langzame wag? Kleine of grote uitslag? Random of regelmatig?
Waardoor zat er een knik in je staartbuis?

Niet heel snel, maar ook niet langxaam. Uitslag is niet heel groot. De knik kwam door een lichte crash door een vastgelopen staartlager. Na dit vervangen vloog hij goed, zonder was met lichte knik.

Bij het vervangen van de belt meteen de staartbuis gedaan.

Slippende belt, de gain te laag/hoog, staartrotor los.

Het hoeft ook niet van de staart te komen.Er zijn veel dingen waar dit aan kan liggen. Kijk alles nog even goed na.

Belt staat wel goed strak, misschien iets losser proberen. Staart rotor kijk ik na. Gyro staat gewoon goed. Niets aan veranderd.

Als alles nog nieuw is, loopt het wat stroever dan voor de crash, en zal je de gyro daar iets op moeten aanpassen. Weet je zeker dat de belt goed in de buis zit? Niet twee keer gedraaid?

Tailwag

Had het zelfde.
Oorzaak: bij het vervangen van het kromme asje heb ik van 1 kant de aansturing los moeten nemen en is me, zonder dat ik het merkte een minuscuul klein busje op de grond gevallen wat ik terug vond en later weer teruggeplaatst heb.
Herkenbaar aan ruime speling in de tailbladaansturing.

Gr Johan

Ok, zodra ik thuis ben van school zou ik er naar kijken. Bedankt voor jullie opmerkingen tot zover. Meer is altijd welkom!

Gelukkig is het inmiddels gelukt. Hele spul weer opnieuw geassembleerd en de belt wat losser. Denk dat dat het grootste euvel was. bedankt heren!

Back