trex 450 s- gf beginner

• Topicstarter Topicstarter trex 450 beginner
  • Startdatum Startdatum
T

trex 450 beginner

Guest
Ik ben een beginner in de rc helisport.
Ben nu een weekje aan het proberen hooveren en dat valt best wel tegen. (lijkt zo makkelijk).
Ik heb al 1 crache gehad en heb de staartbuis en 1 servo'tje al moeten vernieuwen.
Na weer een keertje te vliegen nog een keertje de bosjes geraakt ivm harde wind. weinig schade zo te zien.
Maar ja het is goed dat de onderdeeltjes niet stervens duur zijn.
Nog een beetje trainen met de 450 en als ik het een beetje onder de knie krijg, door naar de 500. Dat vind ik een gaaf uitziende heli.
Heeft een andere beginner daar al ervaring mee?

Ik ben zelf nu bijna twee jaar een heli beginner.
Heb je al een simulator geprobeerd?
Ik heb er heel veel profijt van.
De crashkosten van een 450 zijn i.d.d. te overzien, van de 500 wordt het al weer wat duurder ;).
crashen belet je ook het vliegen, als je aan het sleutelen bent, op onderdelen wacht, kan je uiteraard niet vliegen en je moet je afstelling weer helemaal nalopen, etc.etc..
Ik vlieg nu de Protos500 en kan er al aardig mee doen wat ik wil en 100% beheerst zonder te crashen.
Op de SIM kan ik veel meer, maar veel daarvan nog niet volledig beheerst.
Alles wat ik zeg maar kan dromen op de SIM wordt in het echt geprobeerd op veilige hoogte.
Een 500 is een totaal andere beleving als een 450 heli.
Ik heb een MiniTitan, en hoewel dat een perfecte heli is, is hij absoluut niet te vergelijken met mijn Protos.
Je kan het vergelijken met een overstap van een Go-kart naar een formule-1 :D

Dus mijn ervaring is,
Neem kleine stapjes, koop goede spullen, zet er geen druk op, en heb vooral plezier.
Dan blijft het allemaal goed betaalbaar.

Eric

Ik sluit me aan bij het sim advies. Je zei ook dat het hard waaide. De 450 heli's kunnen buiten wel vliegen, maar niet met al te veel wind. Dus als het waait, achter de sim kruipen. Enne, het is ook mijn ervaring dat het niet makkelijk is, leren vliegen!

Ja ik heb een flightsim realflight g4.
Daar krijg je met de trex 450 wel wat mee onder de knie, maar dat gaat dan vervelen he!!!
Daar ga je dan gekke manouvres uithalen en dan ploft hij weer naar de grond.
Dit heeft meestal te maken dat de heli dan bijna niet meer te zien is.
En je moet het toch wel leren op een sim dat geloof ik ook wel .maar in het echie geeft toch wat adrealine gevoel.

Ik heb op de forums gelezen dat de 500 of 600 stabieler vliegt ivm gewicht.
Is dat ook zo?

Radd´s flight school!

Een aanrader. Volgens hem - vervelen? - is vragen om ongelukken. Dan wil je namelijk te snel. Ik denk dat Radd daarin gelijk heeft.

Ik heb zijn hele programma afgewerkt - en ben er nog steeds mee bezig - en ik moetzeggen dat ik er heel veel profijt van gehad heb en nog heb.

HELIikopter vliegen = Heeelie Veeelie geduldie

succes

Peter

Ja deze heb ik gisteren helemaal uitgeprint.
Dit ga ik maar eens stap voor stap volgen.
Vandaag ging het trouwens lekker.
Hij bleef mooi lekker strak hangen boven een vakje van 1x1 mtr.
En hij reageerde mooi rustig.
Ik heb al wel gemerkt dat als je lekker de rust opzoekt en gaat vliegen waar geen mensen komen dat het toch allemaal wat gemakkelijker gaat.

Het is wel verslavend als hij lekker vliegt, dan zijn 3 lipo's er wel weer snel doorheen.
Maarja het is nu bijna donker en kunnen ze weer aan de lader.

Kan ik morgen weer een lesje afwerken. En natuurlijk een beetje hooveren.

Back