trex 450 s gyro en serve vraag

kheb dus al een aantal jaar een trex 450 s
sinds laatste crash een half jaar gelede met redelijk wat schade is dus gyro of servo gesneuvelt.(en andere dingen maar is al vervangen)
kwil nu opnieuw beginnen vliegen ermee maar weet niet zeker of ik de juiste keuze maak voor gyro - servo omdat ik een tijdje gestopt ben en niet meer uptodate ben met de nieuwe dingen.

khad GP780+DS520 gezien van align zelf wat mij een goeie keuze lijkt maar de ds520 is iets groter dan de servo die er nu opzit dus kweet niet dat het voor probleme kan zorge of niet .

nu zit er een servo op van +- 2cm groot en de ds520 is +-3cm

iemand ervaring ermee?

ps: kben nieuw hier dus sorry als ik een fout gemaakt heb in post ofzo :$

je zit goed genoeg ;-)

De gp 780 is een goede gyro, al kan hij wat trillingsgevoelig zijn.
ik heb op 4 heli's zo'n ding zitten, en ze vliegen allemaal goed..

servo: de originele servo die op de 450 zit, is een beetje aan de kleine kant.
Vele mensen met problemen in de staartregio zijn hiervan verlost na een andere servo erop gezet te hebben
de futaba 9257 of de ds 520 zijn hier geweldige servo's voor
aleen even opletten, de 9257 kan niet omgaan met 6volt als boordspanning, van de 520 weet ik dit niet zeker..

welke is beste optie ?
GY 401 of gp780?

kvind hier nergens een shop die die verkoopt o.O die gp780 enkel van ver weg en dan krijg je 40dollar verzendingskoste :o

en of andere keuzes van gyro-servo

liefst + bestelsite :$

Een aanbieding met een gyro en servo in 1 doos zijn zeldzaam, ga je ook niet vinden

En qua winkels, die reclames aan de zijkanten van je scherm staan er niet voor niets...
De meesten gewoon in nederland, velen binnen 24 uur thuis..

Meningen verschillen ;-)

quark hoor je erg goede verhalen over

de gp 780 is een goede gyro, maar kan een gevoelig kreng zijn soms
ik heb er doorgaans weinig echte problemen mee, iig geen problemen die ik met mn 401 zo op kan lossen

de Futaba 401 (belangrijk, je hebt erg veel clones) is een goude oude, maar zal het goed blijven doen tot je knetterhard 3d gaat vliegen (de eerste 3 jaar doe je dat over het algemeen niet snel)

En dan heb je nog verschillende merken en typen, maar de servo blijft altijd wel een beetje hetzelfde: de 9257 of de 520

vraag was: ''ervaring ermee''
ik heb sinds 3 jaren die goede GY401 met futaba 9257
nooit een probleem gehad,
maar kijk jij ook uit wat het kost en ook alternatieven,
suc6 met kiesen

kheb ook altijd goeie ervaring gehad met die futuba GY401 kheb die op men raptor 50 zitte maar kvind die eig wa groot voor op men trexje te plaatse daarom zocht ik iets anders.
kga het bij die align gp780 houde in conbinatie met ds520 , kben altijd tevrede geweest bij align dus kheb er alle vertrouwe in nu dat ze me ook deze keer niet gaan teleurstellen.

iedereen bedankt voor jullie hulp

vriendelijke groenten
jeroen

die GP's zijn niet verkeerd,
soms is het wat pokern met Gyro's bij groote Heli's,
ik heb op mijn Benzine Trainer een Gyro van een micro heli met een analoog servo,
wat die eene te snel is die andere langzam,
kombinatie werkt goed,
(motor moet nog inlopen van de trainer, da is die wel wat onrustig, maar als die rond loopt, geen probleem meer).

oh, sorry,
welkom op het forum@jeroentje217:,
gr. Uwe

Laatst bewerkt:
Back