Trex 450 schokt met staart

Hoi,

Ik heb nu 2 weken geleden mijn nieuwe Trex 450 Pro opgehaald.
Hij heeft al een jaar gevlogen dus hij was niet helemaal nieuw meer.

Vandeweek begon die plots af en toe een schok in de staart te geven.
Hier bedoel ik mee dat ik stil hing boven in de lucht en in een fractie van een seconden schiet de staart 45 graden naar rechts van achteren gezien.
De gyro staat in Headlock en herstelt hem ook niet terug.

Het probleem doet zich vooral in de eerste paar minuten voor als je net bent opgestegen. Dus als alles nog een beetje koud is.....

Ik heb alle tandwieltjes al goed nagekeken en dit ziet er allemaal netjes uit.
Hij kan geen tandje of iets overslaan.

Weet iemand misschien waar de oorzaak dan aan zou kunnen liggen?
Ik vind het een beetje vreemd...

Als je gyro het niet corrigeert en alles verder mechanisch in orde is of lijkt, zou het mss kunnen dat het juist de gyro is die het doet?

Ik hoop dat je niet je Esky gyro er op heb gezet.... die dingen hebben vaker de neigiging om de staart om te gooien zonder enige duidelijke reden.

Nee, ik heb de standaard gyro erop, de GP750...

Als ik aan het vliegen ben doet die het gewoon perfect alleen af en toe schokt de staart dan...

Even je link van je staartservo afhalen en kijken of, als je die link beweegd, de tail pitch slider soepel beweegd. Zo niet loshalen en schoonmaken
succes
Gr
Martin

Is het een riemaangedreven heli met de gyro bovenop het staartblok?
Dan kun je eens proberen je riem met siliconen in te spuiten voor het vliegen. Het zou kunnen dat die tail kick door statische ontlading komt.

De link beweegt verder soepel dus daar ligt het niet aan.

Nee, alle trex modellen zien niet met een riem aangedreven maar met een stang... Dus hier kan het ook niet aan liggen...

Vandaag alweer 4x gevlogen en vandaag heb ik er geen last van gehad...
Zo het misschien aan de lucht liggen?

Back