trex 450se draai om eigen as

• Topicstarter Topicstarter mbanning
  • Startdatum Startdatum
M

mbanning

Guest
hallo ik ben een beginner en heb een probleem met mijn trex draait alleen maar om eigen as tegen de klok in
kan hem niet trimmen want het zit al op de laatste punt wie helpt mij
groeten Marcel

Er zijn 1001 mogelijkheden om dit probleem te verklaren.
Je geeft aan dat je beginner bent en dan kun je maar beter hulp zoeken bij een club of een ervaren iemand voordat er ongelukken gebeuren.

de meest voor de hand liggende oorzaken zijn :

Gyro werkt verkeerd om
Servo werkt verkeerd om
Fout in afstelling
Aandijving slipt

Of een combinatie van bovenstaande.

Kan je je staartrotor draaien als je de hoofdtandwielen tegenhoudt?

Dan is misschien het tandwieletje waar je staartaandrijving overheen loopt los (gebeurt nog wel eens bij de plastic tandwieletjes ... dat kleine tandwiel waar rubber band omheen zit).
Anders is het misschien de spanning op de rubber band van de staart aandrijving (te los) of is de rubber band ergens zijn tandjes kwijt.

Hallo,
Dit is zeker het tandwieltje dat de staartrotor aandrijft.
Je zal zien indien je met de staart ronddraaid dat het midden van het tandwieltje meedraait.
Tandwieltje eruit halen. asje een klein beetje invijlen en volspuiten met 2 componentenlijm.
20 min wachten. het boeltje terug in mekaar steken en je probleem is voorgoed verwenen.
Rudi :D

een beginner, heli draaid tegen de klok (torque van de motor) in.

belt verkeerd omgedraaid ? als je je hoofd rotor draai (rechtsom) moet je staart rotor omhoog draaien tegen de downwash van je hoofd rotor in.

gyro verkeerd om ? koppel de hoofd motor los (of throttle hold op je zender aanzetten) zodat de hoofd motor niet kan draaien, spanning erop als je dan de staart van je af duw (hoofd rotor lnks van je staart rechts) moeten je staart rotor bladen naar de staart toe draaien (staart rotor bladen horizontaal zetten met de staart, het blad wat naar de heli wijst daarvan moet de bovenkant naar de staart toe draaien).

suc6 ermee

Back