Trex 450se-Futaba 8FG tail breakout

Hallo,
Ik heb een probleem met tail breakout op mijn trex.
Vooral bij heftige maneuvres en inverted flight oefeningen. ( flips , rollen, tic-toc...)
De heli + staart slaat dan helemaal tilt.
Als ik dat vergelijk met een trex450 staart op Utube filmpjes..... die staat vast als een rots .

Volgens mij staat alles goed ingesteld en bij normaal rondjes vliegen is er ook geen probleem.

Hoe staat de gyro gain trouwens bij jullie in de 8FG ?
Bij mij staat die max op 40-45% , wat mij wat weinig lijkt.Maar daarboven begint hij te waggen ???

Ik vlieg met een futaba 401 en S9257 servo set-up.

ik heb ooit met mijn 500 een tic toc geprobeerd, hetzelfde probleem. Bij mij sloeg de staart ook op hol met een crash tot gevolg. Ik heb inmiddels begrepen dat de 401 dit niet aan zou kunnen.

licht 3d zou wel kunnen.

Werner

Een tic toc zou geen probleem moeten zijn voor de 401

Als je vanuit hoover een volgas climbout doet, slaat hij dan ook weg?
Zo ja, zou je eigenlijk minder pitch in moeten stellen
Of het toerental omhoog ( draait de staart ook sneller, dus meer authority) of meer pitch op de staart (maar dat kan niet als alles goed is ingesteld)

Zeker als je gaat flippen en tic toc gaat doen, ben je zeker in het begin geneigd teveel pitch te willen geven, waardoor dit gebeurd

heb al meerdere 401 eruit zien slaan hoor met 3D...
zelfs op high speed tailslides... dus..
koop jezelf maar een quark of zo ;-)

ik heb zelf nu een spartan ds760 erop zitten. alleen nog niet weer het lef gehad om het nogmaals te proberen.

Werner

"Als je vanuit hoover een volgas climbout doet, slaat hij dan ook weg?" Dan niet nee.

Headspeed is 3000 t/min en pitch +-12°

Is een quark dan zoveel beter ? Welk model ?

als het met die spartan 760 dan is er iets mechanisch mis..
de Quark is ook van spartan maar bestaat in verschillende omhuizingingen.
qua prestaties zouden de 760 en de quark zeer dicht tegen elkaar moeten liggen hoor

als het met die spartan 760 dan is er iets mechanisch mis..
de Quark is ook van spartan maar bestaat in verschillende omhuizingingen.
qua prestaties zouden de 760 en de quark zeer dicht tegen elkaar moeten liggen hoor

Zijn 2 mensen met elk een 401... eentje met een 500 die deze nu heeft aangepast naar een 760 spartan.. de TS heeft nog niks aangepast.

Zijn verschillende mensen/heli's. vandaar.

Spartan ds760/quark zijn gelijk. alleen de quark is de kleinste.

Back