Piloten,bouwers,
Ik heb een trex 500 esp. motor (1600 kv van align brushless outrunner)
Vlieg ik al een tijdje prima mee...
Het volgende probleem doet zich voor.
Tijdens het overshakelen naar idle up (van 60 naar 80 procent) hoorde ik de motor wel optoeren maar de blades/tandwiel niet.... ik ging zelfs naar beneden waar ik nog net de boel op autorotatie kon redden...
huh? ander tandwiel erop (allemaal origineel en standaard) en zelfs nieuwe pinion.
Probleem bleef het zelfde. Nu zelfs tijdens het optoeren gewoon in zijn normal.
Heb de heli is laten draaien op de grond toendie doorslipte maar ik kan niet zoveel bijzonders zien......
pinion zit goed strak op de motor as....
Na alleen maar gekeken te hebben..nogmaals geprobeerd en nu was het probleem gewoon weg. Heb aantal keren geschakeld naar 60 en 80 procent vermogen.....maar het bleef weg...ach opgelost hoor ik sommigen denken..
maar je begrijpt..gerust ben ik niet..zit ik straks in een looping oid...en slipperdeslip komt de heli weer naar beneden..
Wie kan er meedenken en heeft tips..oplossingen...komt het iemand bekend voor?
groetjes!
Ik heb een trex 500 esp. motor (1600 kv van align brushless outrunner)
Vlieg ik al een tijdje prima mee...
Het volgende probleem doet zich voor.
Tijdens het overshakelen naar idle up (van 60 naar 80 procent) hoorde ik de motor wel optoeren maar de blades/tandwiel niet.... ik ging zelfs naar beneden waar ik nog net de boel op autorotatie kon redden...

huh? ander tandwiel erop (allemaal origineel en standaard) en zelfs nieuwe pinion.
Probleem bleef het zelfde. Nu zelfs tijdens het optoeren gewoon in zijn normal.
Heb de heli is laten draaien op de grond toendie doorslipte maar ik kan niet zoveel bijzonders zien......
pinion zit goed strak op de motor as....
Na alleen maar gekeken te hebben..nogmaals geprobeerd en nu was het probleem gewoon weg. Heb aantal keren geschakeld naar 60 en 80 procent vermogen.....maar het bleef weg...ach opgelost hoor ik sommigen denken..

maar je begrijpt..gerust ben ik niet..zit ik straks in een looping oid...en slipperdeslip komt de heli weer naar beneden..
Wie kan er meedenken en heeft tips..oplossingen...komt het iemand bekend voor?
groetjes!