TREX 500 gain op 28 procent??

Hey,

Het valt me op dat ik een abnormaal lage gain heb met mn trex 500 en gp750 gyro, is 28 procent normaal?? Als ik hem pakweg naar 35 zet begint hij te hunten. Maar als ik wat rondlees dan staat die bij vele op 70 procent...:confused:
Mn throttle curve staat op 68 procent(flat curve) in idle 1 wat overeenkomt met 2280 tr headspeed.

Nog zoiets...als ik mn trottle naar 100 procent zet ga ik naar 3000 tr...iets teveel zeker???
13 tands pinion en 6 cell 2650mah turnigy 30c accus .

Kan geen kwaad. 401's hebben de gains vaak in de buurt van 70. Heel veel andere gyro's zitten rond de 33%. Niks aan de hand dus.

2280 voor een 500 is wel redelijk laag. 2600 a 2700 is gem.

Kan geen kwaad. 401's hebben de gains vaak in de buurt van 70. Heel veel andere gyro's zitten rond de 33%. Niks aan de hand dus.

2280 voor een 500 is wel redelijk laag. 2600 a 2700 is gem.

ach, dan toch. Omdat ik in het boekje van align zie dat 2850 in de "gevarenzone" komt...is dit zo of kan die heli dit heus wel aan...?

ligt eraan wat voor soort gyro je hebt, bij de 401 bv. is 50% gain gelijk aan 0% heading hold.

dus alles boven 50% is heading hold en alles eronder is rate mode.

dus bij een 401 die ik nu als voorbeeld gebruik is 65% gain op de zender gelijk aan 21.6% werkelijke gyro gain.

ik geloof dat iemand op helifreak in america daar een video over had gemaakt met de uitleg hierover.

het percentage van de gain word eigenlijk zo uitgerekend :
65% op de zender word dan 65% -50% = 15%
en die 15% doe je dan maal 1.44 en dat komt dan neer op 21,6% heading hold gain.

en dan heb je idd gyro's die net zoals die GP's met 'treu gain' werken, dus wat je instelt dat heeft de gyro ook.

Mooie uitleg! Thanx, ik begrijp het volkomen nu:)

ligt eraan wat voor soort gyro je hebt, bij de 401 bv. is 50% gain gelijk aan 0% heading hold.

dus bij een 401 die ik nu als voorbeeld gebruik is 65% gain op de zender gelijk aan 21.6% werkelijke gyro gain.

ik geloof dat iemand op helifreak in america daar een video over had gemaakt met de uitleg hierover.

het percentage van de gain word eigenlijk zo uitgerekend :
65% op de zender word dan 65% -50% = 15%
en die 15% doe je dan maal 1.44 en dat komt dan neer op 21,6% heading hold gain.

en dan heb je idd gyro's die net zoals die GP's met 'treu gain' werken, dus wat je instelt dat heeft de gyro ook.

Je uitleg is goed tot op een bepaald punt, het is namelijk niet de gyro die een afwijkende procent heeft maar het is de zender.

Bv: de MX-12 heeft van 0 tot 100% treu gain.
de DX-7 heeft van 0 tot 50 en van 50 tot 100. beneden de 50 is Rate mode en boven de 50 is HH mode. en deze doe je dan keer 1.44 om de treu gain te berekenen.

Dan is er nog een punt waar veel mensen in mijn ogen ook de mist ingaan.
Er is geen helicopter hetzelfde, deze persoon gebruikt die en die elecktronica, die persoon heeft weer last van binding enz enz. Je kunt er namelijk niet van uitgaan dat wanneer iemand die dezelfde heli heeft als jijzelf ook dezelfde gyro gain moet hebben als jijzelf.
Dus ga er nooit vanuit dat wanneer iemand anders 80% heeft jij dat ook moet halen, als hij bij jouw op 70% al begint te hunten dan zij dat zo.

Er mag natuurlijk niet abormaal veel verschil inzitten want dan heb je waarschijnlijk wel iets verkeerd afgesteld. BV; de 1 heeft 95% en jijt hebt 55% op een dx7.

Op helifreak heeft Finless Bob echt heel veel en interesante video`s gemaakt die zekers de moeite waard zijn om te bekijken. Daarvan kun je echt heel veel leren.

Groetjes

remon

ik gebruik een FF7 met de gp750 op de trex450pro gain headholding van 0-100 staat mijn gain op 40% terwijl de 401 op 70 stond volgens mij ligt dat niet aan de zender maar aan de gyro, dit zal ongetwijveld per merk dus verschillen maar is echt geen verschil in vlieggedrag

Het rare is dat ik dit enkel op mn 500 heb en niet op mn 450 of raptor en daar heeft ook die gp750 opgestaan...:confused:
zit wel op de 500 met die agressieve carbon align tail blades en op de 450 en raptor die plastic dingen:) misschien heeft het daar mee te maken. Ook de tailservo en servohevel gaat wss een oorzaak kunnen zijn.

hmmm dat is een leuke ik heb voor mijn trex450 net carbonK3 tailblades besteld als dit de gain van de gyro beinvloed laat ik dat wel even horen :)
ik ben benieuwd of daar grote verschillen mee waar te nemen zijn:)

TO BE CONTINUED!

Tuurlijk heeft de mechanische gain invloed op de totale gain. Hoe hoger deze is, hoe lager de resolutie hoe minder gyro gain.

Wat Remon zegt klopt. Kijk je niet scheel op % uit boekjes of wat een ander draait. Staartblaadjes, servo's, zelfs de tape waarmee je de gyro vastplakt spelen allemaal mee. (bijv. plastic hogere gain, CFK lager )

Enige wat wel belangrijk is om niet te vergeten, bij bepaalde lage %'s willen gyro's wel eens niet meer met zich laten sturen. Op bijv. 18% doet hij het prima maar op 15% heb je dus helemaal gaan staart meer. Beetje lullig als het daarom mis gaat.

hallo nu de 450pro is uitgerust met carbon K3 blades, geen verschil in gain alleen in uiterlijk;) gain nog steeds op 40% en doet get geweldig

Back